Zombie-succén DayZ uppdateras

Robot
Medlem
Zombie-succén DayZ uppdateras

Bryr sig om sitt spel, så ska det vara

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag säger bara, allt kan hända!

Medlem

Vart är Linux stödet?

Medlem

Har inte lyckats joina nån server än. Nån annan som har problem?

Skribent
Skrivet av Pete_K:

Har inte lyckats joina nån server än. Nån annan som har problem?

Jag tror det är något problem på Steam-sidan. De har 35 minuter på sig, sedan ska det fungera


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Jag säger bara, allt kan hända!

https://www.youtube.com/embed/Zlr6WQAZLdE

Vad jag tycker är fel är att de inte ens håller upp sin end of the deal. Är detta vad folk lär sig i dagens spel? Att håna och plundra människorna innan man dödar dem? Nog för realism och för fantasivärldar men på något plan fann jag detta mest verklighetstörande.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Monstertarzan:

Jag säger bara, allt kan hända!

https://www.youtube.com/embed/Zlr6WQAZLdE

Vad jag tycker är fel är att de inte ens håller upp sin end of the deal. Är detta vad folk lär sig i dagens spel? Att håna och plundra människorna innan man dödar dem? Nog för realism och för fantasivärldar men på något plan fann jag detta mest verklighetstörande.

Så sant. Kommer aldrig ge upp som de gjorde i DayZ. De får hellre skjuta mig i flykten isåfall..

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Vad jag tycker är fel är att de inte ens håller upp sin end of the deal. Är detta vad folk lär sig i dagens spel? Att håna och plundra människorna innan man dödar dem? Nog för realism och för fantasivärldar men på något plan fann jag detta mest verklighetstörande.

Att dom inte håller sin end of the deal är ju ett val dom gör. Val har en stor betydelse i spelet, något som utvecklarna uppmuntrar till för att få en så pass autentisk miljö som möjligt. Att vissa val kan vara verklighetsstörande kan jag hålla med om och det är precis vad jag tror att utvecklarna själva vill att vi ska känna.

Att man skulle lära sig något, det vet jag inte riktigt om jag tycker. Jag har inget problem med att skilja på spel och verklighet.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Monstertarzan:

Jag säger bara, allt kan hända!

https://www.youtube.com/embed/Zlr6WQAZLdE

Vad jag tycker är fel är att de inte ens håller upp sin end of the deal. Är detta vad folk lär sig i dagens spel? Att håna och plundra människorna innan man dödar dem? Nog för realism och för fantasivärldar men på något plan fann jag detta mest verklighetstörande.

Instämmer. Nu förstår jag varför 4chan-kidsen sitter och lirar denna buggfest maniskt. Fyfasen vilket vidrigt beteende som nästintill uppmuntras i spel som dessa.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Monstertarzan:

Jag säger bara, allt kan hända!

https://www.youtube.com/embed/Zlr6WQAZLdE

Vad jag tycker är fel är att de inte ens håller upp sin end of the deal. Är detta vad folk lär sig i dagens spel? Att håna och plundra människorna innan man dödar dem? Nog för realism och för fantasivärldar men på något plan fann jag detta mest verklighetstörande.

Instämmer. Nu förstår jag varför 4chan-kidsen sitter och lirar denna buggfest maniskt. Fyfasen vilket vidrigt beteende som nästintill uppmuntras i spel som dessa.

äh, det är pvp. beror ju helt på vem du stöter på, därav charmen. träffat mängder med trevliga människor som hellre hjälper en.

Medlem

Tycker det här var sjukt häftigt. Har inte provat spelet än men är sånt här jag saknar i spel. Inte bara realismen att man själv får välja utan att ett spel faktiskt levererar den känslan utan faktiskt uppmuntrar en att spela som "vanliga" människor.

Läs på Aftonbladet.se så ser du nog att liknande handlingar är inte det minsta Verklighetstörande utan mer verkligt om något.

Medlem

Förstår att det är en Alpha med all dess innebörd. Men är det spelbart?

Medlem

Vet att det är en alpha men om man jämför med modden så är jag besviken.

+
Inventory/item/loot-systemet är bättre nu.
Zombies är bättre nu.
Vissa bra features som att tex kunna riva sönder t-shirts till bandage och man kan gå in i fler hus

-
Enligt mig har dom tänkt för mycket. För mycket småskit som gör allt så omständigt. Några exempel:
>Man måste hålla upp kompassen i händerna istället för att bara visa den.
>Man hittar inte hela kartan utan bara delar av den.
>Olika blodtyper.
Finns mycket mer. Men det är alla såna småsaker som jag stör mig på. Det kanske blir mer realistiskt, men det tar bort ett visst flyt som fanns i modden.

Systemet som "visar" hunger/törst osv är sämst. Vill ha tillbaka det gamla. Äter man en burk mat tycker jag också man ska få max i mätaren. Att dom lagt till temporära mätare (som dessutom knappt funkar) spelar ingen roll. Får hoppas nån moddar in det senare.

Så enligt mig är modden fortfarande bättre. Känns som dom har offrat den touch som fanns innan mot realism. Har aldrig haft så kul i ett spel som i DayZ-modden av Arma. Breaking Point var också bra. Så det känns som jag får lägga mina förhoppningar till moddare sen

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Vet att det är en alpha men om man jämför med modden så är jag besviken.

+
Inventory/item/loot-systemet är bättre nu.
Zombies är bättre nu.
Vissa bra features som att tex kunna riva sönder t-shirts till bandage och man kan gå in i fler hus

-
Enligt mig har dom tänkt för mycket. För mycket småskit som gör allt så omständigt. Några exempel:
>Man måste hålla upp kompassen i händerna istället för att bara visa den.
>Man hittar inte hela kartan utan bara delar av den.
>Olika blodtyper.
Finns mycket mer. Men det är alla såna småsaker som jag stör mig på. Det kanske blir mer realistiskt, men det tar bort ett visst flyt som fanns i modden.

Systemet som "visar" hunger/törst osv är sämst. Vill ha tillbaka det gamla. Äter man en burk mat tycker jag också man ska få max i mätaren. Att dom lagt till temporära mätare (som dessutom knappt funkar) spelar ingen roll. Får hoppas nån moddar in det senare.

Så enligt mig är modden fortfarande bättre. Känns som dom har offrat den touch som fanns innan mot realism. Har aldrig haft så kul i ett spel som i DayZ-modden av Arma. Breaking Point var också bra. Så det känns som jag får lägga mina förhoppningar till moddare sen

Jag tycker om realismen, desto djupare det är, desto mer inne i spelet blir jag.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Vet att det är en alpha men om man jämför med modden så är jag besviken.

+
Inventory/item/loot-systemet är bättre nu.
Zombies är bättre nu.
Vissa bra features som att tex kunna riva sönder t-shirts till bandage och man kan gå in i fler hus

-
Enligt mig har dom tänkt för mycket. För mycket småskit som gör allt så omständigt. Några exempel:
>Man måste hålla upp kompassen i händerna istället för att bara visa den.
>Man hittar inte hela kartan utan bara delar av den.
>Olika blodtyper.
Finns mycket mer. Men det är alla såna småsaker som jag stör mig på. Det kanske blir mer realistiskt, men det tar bort ett visst flyt som fanns i modden.

Systemet som "visar" hunger/törst osv är sämst. Vill ha tillbaka det gamla. Äter man en burk mat tycker jag också man ska få max i mätaren. Att dom lagt till temporära mätare (som dessutom knappt funkar) spelar ingen roll. Får hoppas nån moddar in det senare.

Så enligt mig är modden fortfarande bättre. Känns som dom har offrat den touch som fanns innan mot realism. Har aldrig haft så kul i ett spel som i DayZ-modden av Arma. Breaking Point var också bra. Så det känns som jag får lägga mina förhoppningar till moddare sen

Om du är en alpha testare så skriv det i en kanal där Rocket kan läsa din feedback. Rocket förstår inte svenska såvitt jag vet.

För övrigt håller jag bara med om att textmeddelandena (som redan är under revision.) Allt annat tycker jag är en stor förbättring, Inklusive kompassen, gör så sjukt mycket för inlevelsen.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Vet att det är en alpha men om man jämför med modden så är jag besviken.

+
Inventory/item/loot-systemet är bättre nu.
Zombies är bättre nu.
Vissa bra features som att tex kunna riva sönder t-shirts till bandage och man kan gå in i fler hus

-
Enligt mig har dom tänkt för mycket. För mycket småskit som gör allt så omständigt. Några exempel:
>Man måste hålla upp kompassen i händerna istället för att bara visa den.
>Man hittar inte hela kartan utan bara delar av den.
>Olika blodtyper.
Finns mycket mer. Men det är alla såna småsaker som jag stör mig på. Det kanske blir mer realistiskt, men det tar bort ett visst flyt som fanns i modden.

Systemet som "visar" hunger/törst osv är sämst. Vill ha tillbaka det gamla. Äter man en burk mat tycker jag också man ska få max i mätaren. Att dom lagt till temporära mätare (som dessutom knappt funkar) spelar ingen roll. Får hoppas nån moddar in det senare.

Så enligt mig är modden fortfarande bättre. Känns som dom har offrat den touch som fanns innan mot realism. Har aldrig haft så kul i ett spel som i DayZ-modden av Arma. Breaking Point var också bra. Så det känns som jag får lägga mina förhoppningar till moddare sen

Förhoppningsvis filtrerar den ökade realismen i denna fina simulator bort alla som bara är ute efter en shooter med PvP och zombies.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av ScorchPipe:

Vet att det är en alpha men om man jämför med modden så är jag besviken.

+
Inventory/item/loot-systemet är bättre nu.
Zombies är bättre nu.
Vissa bra features som att tex kunna riva sönder t-shirts till bandage och man kan gå in i fler hus

-
Enligt mig har dom tänkt för mycket. För mycket småskit som gör allt så omständigt. Några exempel:
>Man måste hålla upp kompassen i händerna istället för att bara visa den.
>Man hittar inte hela kartan utan bara delar av den.
>Olika blodtyper.
Finns mycket mer. Men det är alla såna småsaker som jag stör mig på. Det kanske blir mer realistiskt, men det tar bort ett visst flyt som fanns i modden.

Systemet som "visar" hunger/törst osv är sämst. Vill ha tillbaka det gamla. Äter man en burk mat tycker jag också man ska få max i mätaren. Att dom lagt till temporära mätare (som dessutom knappt funkar) spelar ingen roll. Får hoppas nån moddar in det senare.

Så enligt mig är modden fortfarande bättre. Känns som dom har offrat den touch som fanns innan mot realism. Har aldrig haft så kul i ett spel som i DayZ-modden av Arma. Breaking Point var också bra. Så det känns som jag får lägga mina förhoppningar till moddare sen

Jag tycker om realismen, desto djupare det är, desto mer inne i spelet blir jag.

Angående kompass-grejen är det ju egentligen mer realistiskt som det var innan. IRL hade man ju bara kunnat kika lite snabbt på kompassen medans man fortfarande hade vapnet i händerna, som man kunde i modden. Men inte här inte

Medlem

Och en tanke:
Ni som tycker om realismen, var går gränsen då för er då?
Ska man behöva skita lite då och då?
Sova X antal ingame-timmar?
Klippa naglarna?
Man får nåt i ögat så man måste gnugga bort det så man kan se ordentligt igen?

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Och en tanke:
Ni som tycker om realismen, var går gränsen då för er då?
Ska man behöva skita lite då och då?
Sova X antal ingame-timmar?
Klippa naglarna?
Man får nåt i ögat så man måste gnugga bort det så man kan se ordentligt igen?

Att behöva skita hade varit "skit" roligt höhö, hade öppnat upp för många konstiga händelser.
Hade inte blivit arg ifall det lades till, men är heller inte arg över att det inte finns.
Gräns och gräns, jag vet faktiskt inte, tycker inte standalone har nått gränsen.

Å andra sidan är ju jag en sådan person som sitter och spelar dwarf fortress och tycker det är skoj, så smaken är väl som baken.

Och angående kompassen tycker jag det är mer realistiskt nu, ifall man nu har sin kompass i en ficka/ryggsäck, full med prylar eller tom tar det inte 0.1 sekunder att dra upp den som i arma 2/modden. Tycker inte det tar så hiskeligt lång tid ändå ifall man har den på "quick bar"

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Och en tanke:
Ni som tycker om realismen, var går gränsen då för er då?
Ska man behöva skita lite då och då?
Sova X antal ingame-timmar?
Klippa naglarna?
Man får nåt i ögat så man måste gnugga bort det så man kan se ordentligt igen?

Skita? Vore ett roligt inslag faktiskt.

Sova finns redan i ett otal spel, normalt är det vad man gör när man loggar ut (I MMORPG's kallas det 'camp'), man spelar sällan längre än man kan hålla sig vaken, eller hur?

Naglar växer ca en halv mm per dag, inte troligt att du lever tillräckligt länge i Day Z för att de ska hinna bli långa.

Normalt sett behöver man inte gnugga om man får något i ögat, det räcker med att blinka och använda ögonlocken till det som de är avsedda för. Har man dessutom haft linser är man ganska okänslig för skit i ögonen.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Och en tanke:
Ni som tycker om realismen, var går gränsen då för er då?
Ska man behöva skita lite då och då?
Sova X antal ingame-timmar?
Klippa naglarna?
Man får nåt i ögat så man måste gnugga bort det så man kan se ordentligt igen?

Skita är på G och sova diskuteras.

Medlem

tycker det e synd att allt ser ut som i gammla moden, samma hus modeller och texturer, inventory känns inte heller zombie spel, samma stela arma kännsla där med, känns inte som ett eget spel mer som en mod.
synd såg fram imot det här trode det skulle vara bättre än War z/ISS

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Monstertarzan:

Jag säger bara, allt kan hända!

https://www.youtube.com/embed/Zlr6WQAZLdE

Vad jag tycker är fel är att de inte ens håller upp sin end of the deal. Är detta vad folk lär sig i dagens spel? Att håna och plundra människorna innan man dödar dem? Nog för realism och för fantasivärldar men på något plan fann jag detta mest verklighetstörande.

Instämmer. Nu förstår jag varför 4chan-kidsen sitter och lirar denna buggfest maniskt. Fyfasen vilket vidrigt beteende som nästintill uppmuntras i spel som dessa.

äh, det är pvp. beror ju helt på vem du stöter på, därav charmen. träffat mängder med trevliga människor som hellre hjälper en.

Håller med Ducci såg fram emot de nu ser de bara att vara ett annat WarZ---- Shoot first ask later..
Kanske plockar upp de senare på någon Steam rea.

Medlem

Förstår mig inte på folk som ratar DayZ för att det ser ut som det gör just nu och ännu mindre folk som är besvikna på spelet.

Det är en early access alpha, inte beta, inte full release utan alpha. Ingen som minns hur till exempel Minecraft såg ut i alpha?

Okej, rage off.

Jag ser i alla fall framemot spelet! Gillar att vara med från början och se alla förändringar!

Medlem

Vart lite trött nu när jag loggade in på min gubbe som jag spelat på hela dagen och hittat m4, armor och lite annat, vart disconnectad från servern och kunde inte joina någon annan, så startade om spelet nyss och fick uppdatera och nu när jag gick in på en server fick jag starta som en helt ny gubbe, någon mer som råkat ut för detta?. Finns det något sätt att få tillbaks sin gubbe på?. Vet att det bara är alpha och allt kan hända. Men ändå lite surt!

Medlem
Skrivet av Loltron:

äh, det är pvp. beror ju helt på vem du stöter på, därav charmen. träffat mängder med trevliga människor som hellre hjälper en.

På ett plan förstår jag vad du menar. När man t ex levlade upp en alt på en PvP-server i vanilla WoW var det ju precis som du beskriver.

Men det vi fick se, och höra, I klippet som länkades var exempel på rätt vidrigt beteende. Som dessutom resulterade i en misslyckad avrättning i slutet. Man skulle således bara acceptera själva "rånet" och tycka att den misslyckade avrättningen var kul? What goes around comes around I guess. Tack och lov att han fick smaka i slutet, men allt som ledde upp till "revanschen" var fullständigt osmakligt beteende. Oavsett vilka riktlinjer och "frihet" ett spel ger.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hysteriskt roligt spel! Idag så gjorde vi en hold up mot en stackars själ som sprang runt ensam. Jag hade förlorat mycket blod, så jag sade till honom, att om han rör sig så skjuter min vän ner honom, på plats. Och om han låter mig ta fram mitt medic kit och tappa honom på blod, så låter vi honom gå.

Stackarn hade inte mycket val, han satt stilla i shock. Jag tappade honom på blod, kikade inte ens blodtyp (vet inte ifall det funkar så i spelet ännu), kombinerade "blood bag" med "IV-kit". Jag lät stackarn springa iväg, nästan fullt tappad på blod. Jag och min vän sprang in i skogen, jag lade mig ner, lät min vän påbörja en blodtransfusion.. Allt gick som det skulle.

Efter några ögonblick insåg jag att min skärm blev vitare och vitare, tills jag blev helt medvetslös. Liggandes där ett tag så accepterade jag min död.

Jag har ingen aning ifall blodet jag tog var infekterat, för killen jag stal blodet av vart biten innan (vilket vi såg att han blev). Eller för att det inte var rätt blodtyp.

Hur som helst! Hela det här scenariot var hysteriskt! Som en nybörjare till den här genren, så skänker jag all min kärlek till spelet.

Det faktum att jag stal blod från en ensam stackare, at gunpoint.. underbart. Det kommer bli många speltimmar.

12
Skriv svar