Slagsmålsfesten Overgrowth ute på Steam

Robot
Slagsmålsfesten Overgrowth ute på Steam
Medlem
Slagsmålsfesten Overgrowth ute på Steam

Oj, hur länge har det varit i alpha-stadiet egentligen?

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Oj, hur länge har det varit i alpha-stadiet egentligen?

Väldigt länge. Jag stödde projektet för några år sedan och fick tillgång till alphaversionen. Inte mycket har ändrats på dessa år, och hur imponerande det än må vara som indieprojekt tycker jag inte att det hör hemma på Steam i dess nuvarande skick. Inte ens som "early access", vilket bara är reklamslang för "halvfärdig produkt".


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Köpte det för 3 år sedan och de har definitivt gjort framsteg, men kanske inte framsteg som är direkt märkbara i det färdiga spelet. Arenan är iaf kul att slösa lite tid i

Medlem

Nu får det räcka med early access spel på Steam, speciellt när flera av dem är evighetsprojekt.

Det känns som att allting på Steam på senaste tiden är ofärdiga spel.

Jag förstår att det kan hjälpa indiespelutvecklare som kanske normalt sätt endast har tid att jobba på spelet på fritiden en chans att jobba med det på heltid. Men att de får betalt innan spelen ens är färdiga kan även ha en negativ påverkan, främst på evighetsprojekt.

De får massor med pengar när det släpps som 40% färdigt på Steam, och sedan svalnar intäkterna och spelet blir genast inte lika motiverande att jobba på längre.

Har t.ex länge varit intresserad av Project Zomboid, men i den här farten lär de ju inte släppa spelet förrän 2020.
Overgrowth är nästan ett värre exempel på spel som kanske aldrig kommer släppas...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Sergey:

Nu får det räcka med early access spel på Steam, speciellt när flera av dem är evighetsprojekt.

Det känns som att allting på Steam på senaste tiden är ofärdiga spel.

Jag förstår att det kan hjälpa indiespelutvecklare som kanske normalt sätt endast har tid att jobba på spelet på fritiden en chans att jobba med det på heltid. Men att de får betalt innan spelen ens är färdiga kan även ha en negativ påverkan, främst på evighetsprojekt.

De får massor med pengar när det släpps som 40% färdigt på Steam, och sedan svalnar intäkterna och spelet blir genast inte lika motiverande att jobba på längre.

Har t.ex länge varit intresserad av Project Zomboid, men i den här farten lär de ju inte släppa spelet förrän 2020.
Overgrowth är nästan ett värre exempel på spel som kanske aldrig kommer släppas...

Sen finns det ju positiva exempel också.. Jag pyntade t.ex. 499 för EA till duke nukem forever 1999

Medlem

Hoppas de inte använder source motorn, har hemska minnen om hur dålig hitreg är på source med melee <.<

Medlem
Skrivet av Kuci:

Hoppas de inte använder source motorn, har hemska minnen om hur dålig hitreg är på source med melee &lt;.&lt;

De har sin egen motor

Medlem
Skrivet av Sergey:

Nu får det räcka med early access spel på Steam, speciellt när flera av dem är evighetsprojekt.

Det känns som att allting på Steam på senaste tiden är ofärdiga spel.

Jag förstår att det kan hjälpa indiespelutvecklare som kanske normalt sätt endast har tid att jobba på spelet på fritiden en chans att jobba med det på heltid. Men att de får betalt innan spelen ens är färdiga kan även ha en negativ påverkan, främst på evighetsprojekt.

De får massor med pengar när det släpps som 40% färdigt på Steam, och sedan svalnar intäkterna och spelet blir genast inte lika motiverande att jobba på längre.

Har t.ex länge varit intresserad av Project Zomboid, men i den här farten lär de ju inte släppa spelet förrän 2020.
Overgrowth är nästan ett värre exempel på spel som kanske aldrig kommer släppas...

Å andra sidan så är ingen tvungen att köpa, och det är väl skyltat att det är early access. Trots det är det många som svär och är väldigt högljuda över att det ska förbjudas helt och hållet. Det tycker jag är konstigt. De kanske inte kan hantera pengar än, vem vet.

Jag tycker det är bra med smidiga sätt att stötta utvecklare man tror på, och vill stötta.

Medlem

Måste jag vara en kanin!?

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Måste jag vara en kanin!?

Nej du kan vara varg, hund, katt och sen tror jag det finns en mod så du kan vara människa också

Medlem

Förhoppningsvis så kan ju greenlight och early access, ge utvecklarna tillräckligt stor penning boost att kunna utveckla mer, och bli klar tidigare.

Medlem

Har följt de här utvecklarna länge, de är två otroliga snubbar som ligger bakom motorn och spelet i sin helhet. Riktigt beundrandsvärda indie devs, jag rekommenderar er alla att åtminstone följa dem - de förtjänar er uppmärksamhet.

Ska helt klart köpa för att stödja dem

Medlem
Skrivet av KatOne:

Har följt de här utvecklarna länge, de är två otroliga snubbar som ligger bakom motorn och spelet i sin helhet. Riktigt beundrandsvärda indie devs, jag rekommenderar er alla att åtminstone följa dem - de förtjänar er uppmärksamhet.

Ska helt klart köpa för att stödja dem

Följt dom så länge men inte köpt förens nu? hehe
Köpte det för något år sedan

Medlem
Skrivet av metro swe:

Följt dom så länge men inte köpt förens nu? hehe
Köpte det för något år sedan

Precis! Ville inte slå till när spelet var så ofärdigt som det var för 1+ år sedan. Även fast det är early access nu så har det kommit väldigt långt jämfört med hur det var för så länge sedan.

Sen var jag till en början mest intresserad av conceptet, men efter att ha sett i praktiken alla deras videodagböcker, läst den väldigt spännande story-serien som de ritat och släppt, och efter att ha sett alla välgörenhets- och andra indie drives som de varit med i (och hur de bjuder bort sina andra spel, t.ex. Reciever) så kom jag att inse hur vettiga de är.

Så eftersom min entusiasm ligger mer hos utvecklarna än deras spel så har jag ingen stress att inhandla Overgrowth Men det är helt klart dags!

1
Skriv svar