Hearthstone: Heroes of Warcraft

Robot
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Besvikelsen var stor när Blizzard i våras avtäckte sitt nästa projekt – ett digitalt kortspel... Men efter att ha skrattat, svurit och kastat eldbollar i betan trånar vi efter mer.

#blizzard, #titan, #warcraft-4, #hearthstone-heroes-of-warcraft


Medlem
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Skitspel... men det var faktiskt lite kul
Det här om något är ju fantastiskt för en IOS variant..!

Medlem

Ja jag måste erkänna att jag inte hade några förhoppningar om det här spelet, men vad fel jag hade!

Herr rygg

Satt på kvällen den 17 och väntade på Walking Dead. Medan jag väntade prövade jag hearthstone. Spelade till 04,00 på morgonen. Sjukt kul, trodde jag aldrig


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Roligare än man kanske kan tro. Däremot tycker jag det är lite väl segt att få nya kort (om man inte tar fram plånboken).

Medlem

Har inte fått en beta nyckel, lite ledsen i ögat. Jag får fortsätta följa spelandet på youtube. Ser verkligen ut som ett spel för mig.

Medlem

Är inget fan av kortspel alls, men när jag fick en key och började spela blev jag hooked direkt, galet.

Medlem

Kan bara hålla med resten av skaran. Svor verkligen när dom presenterade ett kortspel. men ojojoj vad jag har fått bita i det.

Köpte faktiskt en Ipad mini retina endast för detta spel och har lirar nästan lite för mycket.

Det märkliga är att även ifall jag inte är en elite spelare och faktiskt förlorar en hel del. Så är det bannemig roligt fortfarande!

Medlem

Registrerade mig på battlenet för en betakey men är lite förvirrad. När man låtit dem checka datorn är man ställd i kö då? Kändes inte som att man fick något konstaterande att man nu står i kö för betakey. Någon som kan svara på detta?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hupp ser ju nu att det kommer till ios lol. Skit också

Medlem

sett detta spel, men har mest ryckt på axlarna.. "kortspel pffft"
men efter man läser era kommentarer så måste man ju testa iaf!

Medlem

Angående beta så lär du ställa dig i kö för de produkter du vill vara med på samt även köra den lilla utilityn.

Medlem

Tyckte då detta spel var riktigt tråkigt, men det är väl bara jag då.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Roligare än man kanske kan tro. Däremot tycker jag det är lite väl segt att få nya kort (om man inte tar fram plånboken).

Mitt tips är att pröva arena och disenchanta "golden" kort främst och från andra klasser du inte spelar, jag dissenchanta t.ex Deathwing för 4 betydligt mer användbara rare kort.

Medlem

Är de bara jag som tycker att det är en förenklad version av magic?

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Är de bara jag som tycker att det är en förenklad version av magic?

det är en förenklad av dom flesta kortspelen.

Sjukt kul är det

Medlem

Tycker det är ett riktigt roligt spel.
Kul att spela en snabb casual match på 20 minuter, kul att spela i flera timmar om tiden finns.
Jag har dock inte alla kort, inte spenderat en krona och har fortfarande kvar min gratis Arena-runda.

Medlem

Mina herrar! Detta är ÅRETS SPEL!

Kollade igenom TB's Lord of the arena videos och blev helt fast!

Sen krävs det väl en viss sorts människa till denna sorts spel!

Medlem

Fick en nyckel igår, det är ju hur jävla kul som helst!
Älskar iofs kortspel, har varit hooked på MTG sen 1996 eller nåt åt det hållet

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Är de bara jag som tycker att det är en förenklad version av magic?

Har inte provat Magic, men vet vad det är. Finns det ens i digital form? Spelar roll, anledningen till att det är likt är för att det är samma genre, precis som med MMO's, Moba's och FPS, där man antagligen kan säga att alla liknar något annat.

Huvudsaken är att det är sjukt kul

Medlem
Skrivet av Decubal:

Kan bara hålla med resten av skaran. Svor verkligen när dom presenterade ett kortspel. men ojojoj vad jag har fått bita i det.

Köpte faktiskt en Ipad mini retina endast för detta spel och har lirar nästan lite för mycket.

Det märkliga är att även ifall jag inte är en elite spelare och faktiskt förlorar en hel del. Så är det bannemig roligt fortfarande!

Hmm, du får det att låta som att du spelat det på din nya iPad mini, men då det mig veterligen inte släppts till IOS än så antar jag att jag missförstår?
Längtar så det svider lite tills detta kommer ut till IOS, kommer att bli så fulländat! Finns mycket som talar emot ett surfabonnemang till en ny platta (priset om inte annat), men HS skulle kunna göra det värt det

spelade mitt mest udda match i går slog och slog och slog och till slut hadde vi bara 1hp kvar och det var min tur som mage utan kort..men med 10 mana resten kan ni nog räkna ut vem som vann:D


signatur

New life, New hope

Medlem

Är riktigt kul

Såg mini turneringen på Blizzcon. Sjukt kul e-sport spel med kommentarorer


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Decubal:

Kan bara hålla med resten av skaran. Svor verkligen när dom presenterade ett kortspel. men ojojoj vad jag har fått bita i det.

Köpte faktiskt en Ipad mini retina endast för detta spel och har lirar nästan lite för mycket.

Det märkliga är att även ifall jag inte är en elite spelare och faktiskt förlorar en hel del. Så är det bannemig roligt fortfarande!

HS finns väl inte till IOS än, eller har jag missat nått?

Medlem

Tycker spelet är tämligen värdelöst tyvärr. Spelade det ett par dagar efter att fått beta nycklen, men det var inget för mig.

Annars har jag varit mycket förtjust i Magic the Gathering, men det enkla i Hearthstone tilltalade inte mig.
Jag tror dock att Hearthstone är en bra inkörsport för digitala kortspel. Men har man spelat Magic the Gathering i många år så har jag svårt att se att man kan uppskatta Hearthstone.

Lite som att sätta sig i en gammal Fiat Uno efter att glidit runt i en ny Ferrari.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Tycker spelet är tämligen värdelöst tyvärr. Spelade det ett par dagar efter att fått beta nycklen, men det var inget för mig.

Annars har jag varit mycket förtjust i Magic the Gathering, men det enkla i Hearthstone tilltalade inte mig.
Jag tror dock att Hearthstone är en bra inkörsport för digitala kortspel. Men har man spelat Magic the Gathering i många år så har jag svårt att se att man kan uppskatta Hearthstone.

Lite som att sätta sig i en gammal Fiat Uno efter att glidit runt i en ny Ferrari.

Jag tycker det är en ganska elak jämförelse. Förstår hur du tänker, har också spelat båda.

Jag skulle säga att HS är ett typiskt blizzardspel. Slimmat, smidigt, extremt genomtänkt, otroligt polerat och lätt att komma in i men ändå inte helt lätt att bemästra.

HS är för dem som vill spela snabba kortspelsrundor utan att behöva fördjupa sig enormt i spelmekanik.

Jag är ganska säker på att vem som helst kan lära sig HS medan magic med sina 720 olika regler gör många lite bleka.

Jag skulle säga att om magic är Porschen, komplex, svårkörd och inget för nybörjaren så är HS en Volvo. Genomtänkt, funkar alltid, lättkörd, skön och jävligt funktionell och rolig att köra som ny.

Medlem

Jävligt kul spel i sådär 2-3w sen blev det riktigt blekt och trist. Säkert roligare om man vill lägga ner några slantar på att köpa nya lekar

Medlem

Jag måste hålla med om att det gör något MtG inte lyckas lika bra med - fånga upp spelare och möjliggöra snabbare och mer tillgängliga spel. Spelplanen blir jämnare i sin enkelhet, och striderna blir ofta lite snabbare, mer intensiva, och i många fall minst lika roliga.

Jag tror det kompletterar ex. Magic, Magics djup är något Hearthstone aldrig (inte om det inte förändras tämligen radikalt) kan uppnå, och om man vänder på steken är Magic långtifrån lika enkelt att komma in i, och lika tight, som Hearthstone.

Gränssnittet och upplägget gör givetvis sitt till, otroligt intuitivt och smidigt att använda - korten är väldesignade och relativt välbalanserade. (Ändras ju ganska kontinuerligt, framförallt nu under utvecklingsfaserna.)

Ska erkänna att jag sänkt ner en slant i spelet, och även om jag inte räknar mig som hardcore i varken det här eller MtG spelar jag gärna med jämna mellanrum när det finns en stund över.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Riktigt kul. Lätt i början, men när ens MMR gick upp så blev spelet sjukt mycket svårare.
(har spenderat 1,49 euro på två månader)

Medlem

Jag förstår inte. Är det släppt än eller är det fortfarande i beta?

Och om det är släppt, hur får jag hem det? Hittar inte någon länk för nedladdning på bnet.

Är det jag som är dum i huvet?

12
Skriv svar