Obsidian bekämpar censur med humor

Robot
k3m
Medlem
Obsidian bekämpar censur med humor

diktatur fasoner!

Medlem

Är inte att fan av South Park, men detta är bara klockrent! Och koalan är pricken över i:et.

Medlem

Sjukt bra! Respekt för Ubisoft att de går med på det också (men oas har de visat att de har humor med tanke på de vi sett av spelet hittils )

Medlem

Det är så här censur fungerar. Det är hemskt farligt att visa eller säga något rakt ut men att plantera tanken i någons huvud är helt ofarligt.

Ta censur av svordomar som exempel. Du får inte säga Fuck på TV men Fu*pip* går bra. Alla som tittar vet att personen säger Fuck men så länge det inte uttalas är det OK.

Medlem

Moralcensur <3

Fattas bara några hysteriska mammor som förfasas i tv så är det garanterat att alla kommer vilja spela det.

Ibland tror jag företagen vill bli utsatta för censur, för jag kan lova att resten av världen mer än väl kompenserar den förlorade försäljningen i tyskland/australien.

Kolla på Postal spelen. De är verkligen inte BRA spel, men eftersom de hamnade i blåsvädret vart man ju tvungen att lira dem för att se vad alla hetsade upp sig över.

Medlem

Helt rätt Australien det finns hopp för mänskligheten!, tack!, bara dumsverige kunde ta efter!

Medlem
Skrivet av Moortis:

Moralcensur &lt;3

Fattas bara några hysteriska mammor som förfasas i tv så är det garanterat att alla kommer vilja spela det.

Ibland tror jag företagen vill bli utsatta för censur, för jag kan lova att resten av världen mer än väl kompenserar den förlorade försäljningen i tyskland/australien.

Kolla på Postal spelen. De är verkligen inte BRA spel, men eftersom de hamnade i blåsvädret vart man ju tvungen att lira dem för att se vad alla hetsade upp sig över.

Så är det. Förbud är världens bästa reklam. Dessutom kommer det säkert släppas någon inofficiell patch som går förbi censuren. Eller så kommer australiensarna att "köpa" spelet på Piratebay och slippa censuren den vägen.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Helt rätt Australien det finns hopp för mänskligheten!, tack!, bara dumsverige kunde ta efter!

Wait.... what?

Skrivet av Moortis:

Kolla på Postal spelen. De är verkligen inte BRA spel, men eftersom de hamnade i blåsvädret vart man ju tvungen att lira dem för att se vad alla hetsade upp sig över.

Tala för dig själv, jag tyckte faktiskt att det var riktigt

KUL


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem

Underbart Obsidian.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Helt rätt Australien det finns hopp för mänskligheten!, tack!, bara dumsverige kunde ta efter!

Var vänlig berätta mer ingående om vad du menar med det där. Precis som bulleboss fattar jag ingenting.

Alternativ ett: Du vill ha censur.
Alternativ två: Du vill ha censur av just South Park.
Alternativ tre: Du vill att endast penetrerade bakdelar censureras.

Medlem

Inget direkt fan av South Park, men när Obsidian hållit på så här länge så måste man bara spela det, vist det blir säkert buggigt men alla deras spel är underhållande och charmiga.

Medlem
Skrivet av matte851:
Skrivet av Moortis:

Kolla på Postal spelen. De är verkligen inte BRA spel, men eftersom de hamnade i blåsvädret vart man ju tvungen att lira dem för att se vad alla hetsade upp sig över.

Tala för dig själv, jag tyckte faktiskt att det var riktigt

KUL

Jo POSTAL-spelen må vara underhållande... men de är långt ifrån BRA.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av matte851:
Skrivet av Moortis:

Kolla på Postal spelen. De är verkligen inte BRA spel, men eftersom de hamnade i blåsvädret vart man ju tvungen att lira dem för att se vad alla hetsade upp sig över.

Tala för dig själv, jag tyckte faktiskt att det var riktigt

KUL

Jo POSTAL-spelen må vara underhållande... men de är långt ifrån BRA.

Det beror ju helt och hållet på hur man definierar bra.
Jag skulle vilja påstå att ett spel som lyckas att vara underhållande och roligt att spela trots många brister är ett bra spel.
Om du syftar på att det är dåligt utvecklat så håller jag med dig till fullo, men jag tycker faktiskt att det bidrar till spelets charm!


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är så här censur fungerar. Det är hemskt farligt att visa eller säga något rakt ut men att plantera tanken i någons huvud är helt ofarligt.

Ta censur av svordomar som exempel. Du får inte säga Fuck på TV men Fu*pip* går bra. Alla som tittar vet att personen säger Fuck men så länge det inte uttalas är det OK.

South Park Studios censurerar iofs med flit (helt ok att säga "fuck" i de flesta tv-kanaler nuförtiden faktiskt). De provade först utan men tyckte att censur fungerade så pass mycket bättre att de själva introducerade det i deras avsnitt med det klassiska "pipet" över svordomar. De tyckte att det lade till en extra "udd", vilket jag håller med om.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Bennii:

Det är så här censur fungerar. Det är hemskt farligt att visa eller säga något rakt ut men att plantera tanken i någons huvud är helt ofarligt.

Ta censur av svordomar som exempel. Du får inte säga Fuck på TV men Fu*pip* går bra. Alla som tittar vet att personen säger Fuck men så länge det inte uttalas är det OK.

South Park Studios censurerar iofs med flit (helt ok att säga "fuck" i de flesta tv-kanaler nuförtiden faktiskt). De provade först utan men tyckte att censur fungerade så pass mycket bättre att de själva introducerade det i deras avsnitt med det klassiska "pipet" över svordomar. De tyckte att det lade till en extra "udd", vilket jag håller med om.

Jo, jag vet också att det sägs Fuck på TV nu för tiden. Jag använde det som exempel för att visa hur det blir fel med censur många gånger.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Moralcensur &lt;3

Fattas bara några hysteriska mammor som förfasas i tv så är det garanterat att alla kommer vilja spela det.

Ibland tror jag företagen vill bli utsatta för censur, för jag kan lova att resten av världen mer än väl kompenserar den förlorade försäljningen i tyskland/australien.

Kolla på Postal spelen. De är verkligen inte BRA spel, men eftersom de hamnade i blåsvädret vart man ju tvungen att lira dem för att se vad alla hetsade upp sig över.

"Will somebody think about the children!?!"


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

1
Skriv svar