Efterlysning! - Mumma julrecept

Medlem
Efterlysning! - Mumma julrecept

Nu efterfrågas alla era förslag och idéer kring ett bra Mumma-recept. För er som såg senaste avsnittet av Pluras jul så vet ni vad Mumma är för något, till er andra kommer här ett exempel på recept till denna dryck.

Ingredienser:
1 dl gin
1 tsk kardemummakärnor
2 flaskor julöl à 33 cl
2 flaskor porter à 33 cl
1 flaska sockerdricka à 33 cl

saxat från receptfavoriter.se

Det är alltså en alkoholhaltig dryck med Gin, Porter- och Lager-öl samt sockerdricka eller sockerlag. Man kan också som i Pluras jul använda sig av portvin tillsammans med champagne för extra smak och man kan även jula till den med apelsinskal osv.

Kom med era bästa tips och förslag på hur man gör den bästa Mumma-drycken så ska jag försöka mig på detta på självaste julafton!
Extra bra är om ni själva provat receptet så ni kan stå för det, men alla tips mottages tacksamt!

Ha en extra stark och god jul

#blogg

Medlem
Efterlysning! - Mumma julrecept

Har inte provat mumma någon gång, det här med sockerdricka låter rätt äckligt. Finns det något att jämföra den här smaken med?

Medlem

Sockerdricka kan vara en fail... men det är lite för jobbigt att göra sockerlag. Jag är ju lite lat av mig

Medlem

Hehe, sockerlag är ju något som går på 10 sekunder. Förutom att den ska kylas sen då. Nyfiken på hur det här smakar.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Hehe, sockerlag är ju något som går på 10 sekunder. Förutom att den ska kylas sen då. Nyfiken på hur det här smakar.

Ja själva joxandet är väl inte så svårt... men att vänta ett dygn på att den ska ligga och dra är det tråkiga...
Jag återkommer med alla uppgifter om denna smaksensation

1
Skriv svar