DayZ banditer överallt

Medlem
DayZ banditer överallt

Standalone DayZ har blivit ett himmelsrike för banditerna. När jag spelade för första gången var det trevliga och hjälpsamma personer överallt. Men när jag loggade in på DayZ och skulle lira lite idag möts man bara av en massa folk som ska råna en och brutalt yxmörda mig. Alltså, jag spawnade in på stranden och hittade en ryggsäck. Sekunder senare så kommer det en person med en yxa och mördar mig bara så där.
Var finns de trevliga människorna i detta spelet?

Medlem

När världen gått under och det är många som ska dela på små resurser så finns det självklart inte tid att sitta ner och dricka en kopp té med en främling. Det är yxmord som gäller.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Haha slogs precis med bandits, dom dödade en polare som var fresh spawn, vi hittade senare på dom och jag satte en yxa i ansiktet på 2 av dom. Tyvärr dog dom inte och hade vi spelat på samma villkor hade vi helt klart vunnit då dom siktade som rövhål.
Men ja det e lite tråkigt att alla ska skjuta en så fort dom ser en.

KoP
Medlem
Skrivet av bäverville:

Standalone DayZ har blivit ett himmelsrike för banditerna. När jag spelade för första gången var det trevliga och hjälpsamma personer överallt. Men när jag loggade in på DayZ och skulle lira lite idag möts man bara av en massa folk som ska råna en och brutalt yxmörda mig. Alltså, jag spawnade in på stranden och hittade en ryggsäck. Sekunder senare så kommer det en person med en yxa och mördar mig bara så där.
Var finns de trevliga människorna i detta spelet?

För mycket småbarn på servrarna som inte vet hur man rollspelar för 5 öre. Deras fantasi brukar bara sträcka sig till att springa runt och ta kål på andra spelare istället för att samarbeta.

Medlem

Skulle nog tyvärr vara så också om det hade varit en verklig händelse, när resurserna börjar ta slut så går människorna på varandra för att kunna överleva.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Skulle nog tyvärr vara så också om det hade varit en verklig händelse, när resurserna börjar ta slut så går människorna på varandra för att kunna överleva.

En lösning vore att göra ammunition oerhört begränsad.

Visste, det är en alfa/beta men jag dog 5 gånger igår för att småbarn (4 av 5 från något östblock land baserat på att de skrek på ryska..) antingen hade godmode, ghostade eller teleporterade.
Jag dömer inte ut spelet för detta, men det gör det svårt för mig att utvärdera och komma med feedback eftersom man inte kan spela någon längre tidsperiod. Att man dör av svält eller uttorkning gör det inte bättre.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Tyvärr har dayz blivit det nya cod efter att det blev populärt. Tycker det helt förlorat känslan när det bara blivit en gigantisk deathmatch med zombies som djurliv.

Medlem

Samma sak (plus en massa dumheter från dev) sänkte The War Z... (Numera Survivor Stories)

Gick inte att spela om man inte ville ha en shooter. Det var inte överlevnad, utan ett MMOFPS med zombier här och där. Sjukt tråkigt. Undviker hela genren då överlevnads-spel inte funkar i multiplayer.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det är ingen här på fz som är sugna på att skapa en steam-grupp för fz-överlevare så man lätt kan hitta vettigt folk att spela med nån timme?
Det är alltid roligare och enklare att överleva i grupp


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Inaktiv

Jag måste haft tur då de flesta jag träffat varit schyssta. Britter är bra på att spela schysst har jag märkt.
Men det är ju också lite så att om man inte har ett skjutvapen så har de flesta inget intresse av att döda en.
Så fort man springer runt med ett vapen så måste man vara extremt försiktig då folk antingen vill döda en för att de är rädda att man ska döda dem eller så vill de bara ha ens gear.

Medlem

Britter har två lägen. Antingen jättetrevliga och kul att spela med, eller riktiga ashål.

Tyvärr slutar det nästa alltid på samma sätt i servrar där man inte har riktlinjer eller liknande uppsatt, och det är att alla springer omkring och skjuter varandra såsnart de ser någon annan.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Spelar just nu i en grupp bestående av 5 personer varav 4 har m4 och 1 har en mosin med kikarsikte. Folk verkar mycket mindre angelägna av att mucka gräl då, det märks ganska tydligt.

Sen gäller det ju att röra sig med mottot

"Move like someone is always aiming at you...because someone is always aiming at you"


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

1
Skriv svar