Call of Duty: Ghosts – detta får du med season pass

Robot
Call of Duty: Ghosts – detta får du med season pass
Medlem
Call of Duty: Ghosts – detta får du med season pass

Har inte köpt och kommer aldrig köpa, detta är samma sak som att läggar pengar på Kickstarter. Man vet inte alls vad man kommer få och i vissa fall är det inte ens säkert att man får något alls. Många klagar på förbokningar men detta borde vara prio nr ett att inte köpa för här har ni ett ypperligt exempel på när man ger en utvecklare pengar likt det som skedde när Atari orsakade kraschen 1983.

Men det finns en stor skillnad mellan detta och Kickstarter, dessa DLC är inte beroende av att folk köper dessa s.k pass medan Kickstarter i allra högsta grad är. Utan en lyckad Kickstarter kommer spelet antagligen inte komma (såvida utvecklarna inte lyckas hitta någon som är villig att ge ut deras spel, Kickstarter kan även fungera som PR för sitt spel).

Medlem

Mitt bf4 är allt jag behöver=)

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har inte köpt och kommer aldrig köpa, detta är samma sak som att läggar pengar på Kickstarter. Man vet inte alls vad man kommer få och i vissa fall är det inte ens säkert att man får något alls. Många klagar på förbokningar men detta borde vara prio nr ett att inte köpa för här har ni ett ypperligt exempel på när man ger en utvecklare pengar likt det som skedde när Atari orsakade kraschen 1983.

Men det finns en stor skillnad mellan detta och Kickstarter, dessa DLC är inte beroende av att folk köper dessa s.k pass medan Kickstarter i allra högsta grad är. Utan en lyckad Kickstarter kommer spelet antagligen inte komma (såvida utvecklarna inte lyckas hitta någon som är villig att ge ut deras spel, Kickstarter kan även fungera som PR för sitt spel).

Njae. Inte riktigt. Kraschen -83 berodde på massiva plagiat på spel som helt enkelt var skit i jämnförelse på originalen. Det fanns inget copyright back then som det gör nu. Att Call of Duty Ghosts suger har väldigt liten inverkan på att folk skulle sluta köpa spel helt och hållet. Snarare tvärtom.

Medlem

Är det fortfarande någon som spelar Ghost ..?? Vem vill betala för till detta..

Medlem
Skrivet av onliner72:

Är det fortfarande någon som spelar Ghost ..?? Vem vill betala för till detta..

fortfarande? det släpptes ju för en månad sedan. nya banor kan vara kul när man tröttnat på de nuvarande. Kostar det inte så mycket så kanske man köper ett paket senare.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det är underhållande att se FZ-skribentens förakt för ett spel lysa igenom så tydligt i en artikeltext.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ghosts är det sämsta COD jag någonsin lirat. För hög damage, för stora kartor, framedrops, massiv latency och all form av ping-indikator borttagen samt att man aldrig vet om man lirar på en dedicated server eller en host..ingen fov, ingen option för musik (inga audio options alls i stort sett), låst fps på 91, inget VAC utan bara IWs egna skitsystem som fuskare springer cirklar runt.

Den senaste veckan har BO2 börjat komma i par med Ghosts vad det gäller antal spelare online på steam (http://bit.ly/1l0DmPA).. ett år gamla BO2 är alltså ungefär lika populär som dryga månaden gamla Ghosts.. grattis IW.

Jag kan bara hoppas att DLC paketet blir spiken i kistan för det urusula hopkoket som är Ghosts (DLCs har en tendens att urholka playlists än mer om bara ett fåtal köper det)... och att detta i sin tur ger oss ett COD i stil med kinas COD Online och att man slutar med de årliga releasecyklarna (iaf för PC och multi) och att man satsar mer på community och rentable servers. Låt även Treyarch ta rodret och låt IW gå tillbaka och bygga färgglatt plockepin för konsoler.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av PcGamer:

Har inte köpt och kommer aldrig köpa, detta är samma sak som att läggar pengar på Kickstarter. Man vet inte alls vad man kommer få och i vissa fall är det inte ens säkert att man får något alls. Många klagar på förbokningar men detta borde vara prio nr ett att inte köpa för här har ni ett ypperligt exempel på när man ger en utvecklare pengar likt det som skedde när Atari orsakade kraschen 1983.

Men det finns en stor skillnad mellan detta och Kickstarter, dessa DLC är inte beroende av att folk köper dessa s.k pass medan Kickstarter i allra högsta grad är. Utan en lyckad Kickstarter kommer spelet antagligen inte komma (såvida utvecklarna inte lyckas hitta någon som är villig att ge ut deras spel, Kickstarter kan även fungera som PR för sitt spel).

Njae. Inte riktigt. Kraschen -83 berodde på massiva plagiat på spel som helt enkelt var skit i jämnförelse på originalen. Det fanns inget copyright back then som det gör nu. Att Call of Duty Ghosts suger har väldigt liten inverkan på att folk skulle sluta köpa spel helt och hållet. Snarare tvärtom.

Kraschen berodde till stor del på att Atari anlitade någon att porta och göra x antal kopior av Pac-Man och för detta fick han betalning på förhand, samma sak som nu sker med season pass och även förbokningar. Detta i kombination med ET (samt en väldigt mättad marknad) ledde till kraschen.

Medlem

Haha, första CoD jag inte ens har tittat närmare på gameplay på

Inaktiv
Skrivet av MutatedElk:

Mitt bf4 är allt jag behöver=)

Är det fort. folk som spelar pre-alfan?

Inaktiv

No thanks, finns mycket vettigare spel att spela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av onliner72:

Är det fortfarande någon som spelar Ghost ..?? Vem vill betala för till detta..

Varför skulle inte folk göra det, jag hade gjort det ifall jag hade haft en dator som klarar av ghosts.
Sluta vara en negativ människa och spela det du gillar istället så slipper vi gnällpellarna som ogillar serien.

Folk betalar för dom vet vad dom får för pengarna, jag betalar mer än gärna för detta då jag gillar hur striderna i cod är och jag gillar serien.

Medlem

Utav det jag såg i trailern så får man nästan ingenting för sina pengar. Dom kan lika gärna öppna en cash shop och låta spelare köpa masker och skit så som free to play spel håller på med.. För det är exakt så detta season pass fungerar men dom buntar ihop några saker för att få det låta häftigare samt att dom vill mjölka sina spelare på extra mycket pengar.

Avstängd
Skrivet av Jeehao:

Utav det jag såg i trailern så får man nästan ingenting för sina pengar. Dom kan lika gärna öppna en cash shop och låta spelare köpa masker och skit så som free to play spel håller på med.. För det är exakt så detta season pass fungerar men dom buntar ihop några saker för att få det låta häftigare samt att dom vill mjölka sina spelare på extra mycket pengar.

Well, alla tycker ju olika. Sedan det jag menar med att folk vet vad dom för för pengarna är själva köper av cod och inte sida grejerna.
Men nya banor m.m är alltid trevligt så jag tror man får tillräckligt för pengarna.

Bf är ju då i såna fall likadan, grejerna dom har i sina dlcer är vapen och banor, men ingen gnäller nästan för det. Sure det man får betala för i cod nu skulle ha varit i en patch men det gäller bf och många andra spel med, men alla är ju så bekväma med att gnälla på cod men är det andra spel som kör exakt i samma spår så är det helt annorlunda och acceptabelt.

Medlem

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Vad man saknar man allt detta ingick i patchar....


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av PcGamer:

Har inte köpt och kommer aldrig köpa, detta är samma sak som att läggar pengar på Kickstarter. Man vet inte alls vad man kommer få och i vissa fall är det inte ens säkert att man får något alls. Många klagar på förbokningar men detta borde vara prio nr ett att inte köpa för här har ni ett ypperligt exempel på när man ger en utvecklare pengar likt det som skedde när Atari orsakade kraschen 1983.

Men det finns en stor skillnad mellan detta och Kickstarter, dessa DLC är inte beroende av att folk köper dessa s.k pass medan Kickstarter i allra högsta grad är. Utan en lyckad Kickstarter kommer spelet antagligen inte komma (såvida utvecklarna inte lyckas hitta någon som är villig att ge ut deras spel, Kickstarter kan även fungera som PR för sitt spel).

Njae. Inte riktigt. Kraschen -83 berodde på massiva plagiat på spel som helt enkelt var skit i jämnförelse på originalen. Det fanns inget copyright back then som det gör nu. Att Call of Duty Ghosts suger har väldigt liten inverkan på att folk skulle sluta köpa spel helt och hållet. Snarare tvärtom.

Kraschen berodde till stor del på att Atari anlitade någon att porta och göra x antal kopior av Pac-Man och för detta fick han betalning på förhand, samma sak som nu sker med season pass och även förbokningar. Detta i kombination med ET (samt en väldigt mättad marknad) ledde till kraschen.

Att Atari anlitade någon vet jag inte. Dock är Atari ansvariga för de hade inga kvalitétskontroller på spelen som släpptes på Atari 2600. Detta tillsammans med 100tals pong-kloner ledde till att kraschen hände. E.T var bara ett i mängden av dåliga spel som inte hade nån kvalitétskontroll på. Nu råkade det bara vara baserat på en av då tidens populäraste filmer. Det var detta som ledde till att Nintendo införa "Seal of Quality" på alla spel som släpptes med liscens av Nintendo. Nintendo hade krav att deras "lock-out" chip skulle finnas i alla spel som skulle släppas på konsolen.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av PcGamer:

Har inte köpt och kommer aldrig köpa, detta är samma sak som att läggar pengar på Kickstarter. Man vet inte alls vad man kommer få och i vissa fall är det inte ens säkert att man får något alls. Många klagar på förbokningar men detta borde vara prio nr ett att inte köpa för här har ni ett ypperligt exempel på när man ger en utvecklare pengar likt det som skedde när Atari orsakade kraschen 1983.

Men det finns en stor skillnad mellan detta och Kickstarter, dessa DLC är inte beroende av att folk köper dessa s.k pass medan Kickstarter i allra högsta grad är. Utan en lyckad Kickstarter kommer spelet antagligen inte komma (såvida utvecklarna inte lyckas hitta någon som är villig att ge ut deras spel, Kickstarter kan även fungera som PR för sitt spel).

Njae. Inte riktigt. Kraschen -83 berodde på massiva plagiat på spel som helt enkelt var skit i jämnförelse på originalen. Det fanns inget copyright back then som det gör nu. Att Call of Duty Ghosts suger har väldigt liten inverkan på att folk skulle sluta köpa spel helt och hållet. Snarare tvärtom.

Kraschen berodde till stor del på att Atari anlitade någon att porta och göra x antal kopior av Pac-Man och för detta fick han betalning på förhand, samma sak som nu sker med season pass och även förbokningar. Detta i kombination med ET (samt en väldigt mättad marknad) ledde till kraschen.

Att Atari anlitade någon vet jag inte. Dock är Atari ansvariga för de hade inga kvalitétskontroller på spelen som släpptes på Atari 2600. Detta tillsammans med 100tals pong-kloner ledde till att kraschen hände. E.T var bara ett i mängden av dåliga spel som inte hade nån kvalitétskontroll på. Nu råkade det bara vara baserat på en av då tidens populäraste filmer. Det var detta som ledde till att Nintendo införa "Seal of Quality" på alla spel som släpptes med liscens av Nintendo. Nintendo hade krav att deras "lock-out" chip skulle finnas i alla spel som skulle släppas på konsolen.

http://www.ign.com/articles/2011/09/21/ten-facts-about-the-gr...

"The Atari 2600 version of Pac-Man, released in March of 1982, was kind of a big deal. Out of all the arcade ports that made it home, Pac-Man was arguably the most anticipated. Unfortunately, the 2600 adaptation of the game was rushed (sound familiar?), wretched, and fans of the Pacster balked.

Worse, Atari, wallowing in its own self-confidence, ordered 12 million copies of the game. Its logic was that every Atari 2600 owner (about 10 million in total at the time) would buy a copy of the game, and that an additional two million consumers would purchase the 2600 and a copy of Pac-Man. 7 million copies of the game were eventually sold.

Pac-Man for the Atari 2600 wasn't the financial disaster that E.T. was, but it put a big ding in consumers' confidence towards the company. A surprisingly excellent port of Ms. Pac-Man made its way to the Atari 2600 later that year, but it was too little too late.

Atari also struggled with its game programmers, who felt they were underpaid (they were), and were disgruntled about being disallowed to sign their names to their work, as Atari feared they'd wooed away by competitors. This shoddy treatment led to the formation of one of the first third party video game developers (you might know them--a little company called Activision). It also led to one of the bigger reasons for the industry's downfall."

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det är underhållande att se FZ-skribentens förakt för ett spel lysa igenom så tydligt i en artikeltext.

Que? Det är ju vad "de" tyckte om spelet han skriver?
Inte som någon rage'ande tratt bland kommentarerna.
(nej syftade inte på dig.)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av StrongBad:

Det är underhållande att se FZ-skribentens förakt för ett spel lysa igenom så tydligt i en artikeltext.

Que? Det är ju vad "de" tyckte om spelet han skriver?
Inte som någon rage'ande tratt bland kommentarerna.
(nej syftade inte på dig.)

Ja? Jag har inga problem med att skribenter på en spelnyhetssida uttrycker sina åsikter i det man skriver. Men man sätter ju helt klart tonen för vilket diskussionsklimat man vill ha i kommentarsfältet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Mitt bf4 är allt jag behöver=)

Hörde att det går bra att spela Bf4, crashar aldrig <3 "Sarkasm"

Avstängd

betalar hellre för cod ghosts än buggfesten bf4

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det är underhållande att se FZ-skribentens förakt för ett spel lysa igenom så tydligt i en artikeltext.

Det är underhållande att se dig försvara cod i varenda tråd som finns om cod

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av StrongBad:

Det är underhållande att se FZ-skribentens förakt för ett spel lysa igenom så tydligt i en artikeltext.

Det är underhållande att se dig försvara cod i varenda tråd som finns om cod

Efter alla dessa år har jag förstått att det upprör många när jag gör det. Ni får helt enkelt leva med det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

bf4 funkar nu efter senaste patchen vilket gör det spelbart, får ju ctd efter ca 5min i cod varje gång så rejält nedköp. Då pratar vi pc

Verkar varit värre på konsoll om jag uppfattat det rätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar