Konceptbilder och miljöer från Dragon Age: Inquisition

Robot
Konceptbilder och miljöer från Dragon Age: Inquisition
Medlem
Konceptbilder och miljöer från Dragon Age: Inquisition

Hmm... Denna art direction... Återskapat i Frostbite... Baserat på Bioware's författare... Med på det gameplay jag älskade i dem 2 tidigare spelen...

Jag tror mina hypesinnen tinglar magiskt nu!

Medlem

dom får jo nu sluta retas med oss....hatar när dom släpper bilder filmer fast man vet att det e typ 8 månader kvar tills spelet släpps

Medlem

Designen är inte i min smak tyvärr.
I alla fall vad gäller "folket" och dess kläder/utrustning, går ju lite i samma fotspår som DA2.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Efter att ha ljugit om ME3 och förstört DA2 så håller jag mig på avstånd från Bioware hädanefter. Känns som studion har förlorat sin charm när dem bytte demograf.

Medlem

Vad är en demograf?

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Vad är en demograf?

Demografi (av grekiskans δήμος, démos, "folk", och γράφω, gráfo, "skriva") är vetenskapen om en befolknings fördelning, storlek och sammansättning.
Demograf är en sådan person som sysslar med detta.

Medlem

SMINK! xD

Medlem

Gillade verkligen gameplayvideon från finska expon från ett tag sedan. Har absolut inga problem med denna art direction heller - jag kan inte riktigt förstå vad som var fel med DA2 i folks ögon när det gäller det? Det enda jag kan komma på var egentligen mer överdrivna animationer än DAO, annars är de mycket lika förutom åldersskillnad och var handlingen utspelas i världen.

Medlem
Skrivet av toern:

Gillade verkligen gameplayvideon från finska expon från ett tag sedan. Har absolut inga problem med denna art direction heller - jag kan inte riktigt förstå vad som var fel med DA2 i folks ögon när det gäller det? Det enda jag kan komma på var egentligen mer överdrivna animationer än DAO, annars är de mycket lika förutom åldersskillnad och var handlingen utspelas i världen.

Folk som inte gillade art direction i DA2? Whaat? Förutom allt återanvänt fanns det väl ändå lite att klaga på?

Medlem

Tyvärr så kommer dom aldrig återgå till DAO stilen med tanke på att dagens "casual" folk tycker att det är för svårt. Har inga höga förhoppningar på 3an efter vad dom gjorde med 2an.

Medlem
Skrivet av toern:

Gillade verkligen gameplayvideon från finska expon från ett tag sedan. Har absolut inga problem med denna art direction heller - jag kan inte riktigt förstå vad som var fel med DA2 i folks ögon när det gäller det? Det enda jag kan komma på var egentligen mer överdrivna animationer än DAO, annars är de mycket lika förutom åldersskillnad och var handlingen utspelas i världen.

Darkspawnsen såg fruktansvärt fåniga ut enligt mig.

Skrivet av alecla904:

Tyvärr så kommer dom aldrig återgå till DAO stilen med tanke på att dagens "casual" folk tycker att det är för svårt. Har inga höga förhoppningar på 3an efter vad dom gjorde med 2an.

Instämmer, de kommer tappa sina gamla fans eller har redan gjort det men de får fler nya och det vet de om. Det där med att Dragon age skulle vara den spirituella uppföljaren till baldurs gate höll inte länge, nu är det action som gäller.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Hmm... Denna art direction... Återskapat i Frostbite... Baserat på Bioware's författare... Med på det gameplay jag älskade i dem 2 tidigare spelen...

Jag tror mina hypesinnen tinglar magiskt nu!

Skrivet av Draug:
Skrivet av toern:

Gillade verkligen gameplayvideon från finska expon från ett tag sedan. Har absolut inga problem med denna art direction heller - jag kan inte riktigt förstå vad som var fel med DA2 i folks ögon när det gäller det? Det enda jag kan komma på var egentligen mer överdrivna animationer än DAO, annars är de mycket lika förutom åldersskillnad och var handlingen utspelas i världen.

Folk som inte gillade art direction i DA2? Whaat? Förutom allt återanvänt fanns det väl ändå lite att klaga på?

Det var en jävla skillnad på Dragon Age: Origins och dragon age 2 ...

I 2an hade man i princip noll möjlighet att styra vad ens karaktär var för klass (I 1an hade man 3 olika arkityper med upp till 3 extra träd att välja mellan utav en total 6 stycken.)

I ettan var det sällan som det åter användes saker detta skedde kontinueligt i 2an så att det märktes redan i demot som släpptes.

och den uppfratting utan av att ha kört igenom 2an var att det var en välldigt linjär story. i 1an spelade val roll och hade ganska olika slut beroande på vad för val man gjorde och vad för klass man spelade. 1an hade också en helt okej expantion som det var länge sedan man såg.

Medlem
Skrivet av alecla904:

Tyvärr så kommer dom aldrig återgå till DAO stilen med tanke på att dagens "casual" folk tycker att det är för svårt. Har inga höga förhoppningar på 3an efter vad dom gjorde med 2an.

Lol här kommer "casuals" fram igen, man behöver knappast vara nån hardcore gamer för att lira dao.

Medlem

Konceptbilder är ju trevligt, men det säger i princip ingenting om spelet.

Jag kommer vara jääääävligt passiv inför Inquisition, fool me once...

Medlem

First person känns ju inte rimligt i Dragon Age. Men jag känner ändå att third person kommer distansera spelaren olyckligt ifrån dom vackra miljöerna. Jag hade gärna spelat det i first person när man navigerar runt i världen och sen top down i strider.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar