Warhammer online - server

Medlem
Warhammer online - server

Som dom flesta vet så har warhammer online stängts ner. Men några personer har börjat bygga upp en privat server som ska vara klar onsdag den 18e. Eftersom spelet har stängts ner s borde det inte vara olagligt att spela (rätta mig om jag har fel). Det skulle ju vara kul om dom lyckas bra!
http://www.warhammer-server.com/


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Det är antagligen fortfarande väldigt olagligt eftersom dom äger rättigheterna till spelet - oavsett om servrar är aktiva eller inte.

Medlem

Server är inte olagligt eftersom den endast hanterar information och säger åt vad en client ska göra, men att connecta till servern via deras client är olagligt. Sen att de bygger servern för clienten är en annan femma, men det håller inte för att stänga ner den eftersom de kodar allting själva.

nj
Medlem

Med tanke på Games Workshops historik att skicka ut C&D-brev till sidor som på minsta sätt nyttjar deras varumärken utan tillstånd (tom fansidor för deras spel) så lär det där inte bli långlivat.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Server är inte olagligt eftersom den endast hanterar information och säger åt vad en client ska göra, men att connecta till servern via deras client är olagligt. Sen att de bygger servern för clienten är en annan femma, men det håller inte för att stänga ner den eftersom de kodar allting själva.

TS skrev "Eftersom spelet har stängts ner s borde de tinte vara olagligt att spela...", jag syftade till det.

Medlem

Dom förnyade inte sin licence därför tog dom ner servrarna o jag minns rätt


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

1
Skriv svar