PC-versionen av The Division är ingen simpel portning

Robot
Medlem
PC-versionen av The Division är ingen simpel portning

Kanonbra, men spel som släpps exklusivt till xbone och ps4 blir ju inte direkt portningar till pc, är ju istort sett lika kod, eftersom båda kör AMD kretsar =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Man kan alltid lita på Massive

Medlem

Ååååååterstår att se.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Kanonbra, men spel som släpps exklusivt till xbone och ps4 blir ju inte direkt portningar till pc, är ju istort sett lika kod, eftersom båda kör AMD kretsar =D

Fast det är ju inte det som innebär att det är "lätt" att porta. Båda arkitekturerna kör X86 istället för PowerPC som användes innan.

Däremot så brukar inte portningen av spelen lida av vilken underliggande arkitektur som finns, utan det är optimering och anpassning av UI-som skapar problem.

Medlem
Skrivet av Draug:

Ååååååterstår att se.

Jo precis, man har ju hört det förut och det är inte alltid det har blivit så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Cynisk som jag är tror jag på det först när jag ser det. Men hoppar gör jag sannerligen! Mer sånt här!

Medlem

Top-notch!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Återstår att se som sagt.

Medlem

Eller ingen pc version alls, så jag kan dingla spelet framför alla pc masterrace människor jag känner


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Eller ingen pc version alls, så jag kan dingla spelet framför alla pc masterrace människor jag känner

Jag hoppas att det blir en riktigt dålig portning.. från PC till konsol dvs!

Medlem
Medlem

Man får ju hoppas men spelindustrin har en tendens att göra de gladaste av oss till härdade pessimister.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

Eller ingen pc version alls, så jag kan dingla spelet framför alla pc masterrace människor jag känner

Ingen fara, de kommer nog dingla med 6-7 (om inte fler) spel de har köpt från dem digitala distributionstjänsterna för den summan du får ge för ett spel till konsol.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

En clementin är ingen simpel frukt, ändå äter folk mest apelsiner.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Strasser:
Skrivet av cute_ninja:

Eller ingen pc version alls, så jag kan dingla spelet framför alla pc masterrace människor jag känner

Ingen fara, de kommer nog dingla med 6-7 (om inte fler) spel de har köpt från dem digitala distributionstjänsterna för den summan du får ge för ett spel till konsol.

steam reor, ända anledningen att jag äger en pc xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

det tackar vi för

Medlem

Vill inte vara negativ, men räkna med ca 4-6 månaders fördröjd release till PC. Lutar mot att skaffa en PS4 ändå kanske?

Medlem
Skrivet av poorks:

Vill inte vara negativ, men räkna med ca 4-6 månaders fördröjd release till PC. Lutar mot att skaffa en PS4 ändå kanske?

Eller så tar man de månaderna och låter hypen kallna lite, är fortfarande skeptiskt till denna.

UbiSoft har nog satsat mycket pengar på det här, och de vet hur gnälliga vi PC-spelare är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

EA hade släppt det lagom till julhandeln

Medlem

GOTY helt klart! Spelet jag mest ser fram emot just nu. Watchdogs kan bli bra också, men det här blir ett snäpp vassare!

Medlem
Skrivet av ohGr:

GOTY helt klart! Spelet jag mest ser fram emot just nu. Watchdogs kan bli bra också, men det här blir ett snäpp vassare!

Snacka om att du är hypad. PR avdelningen har tydligen gjort ett fantastiskt jobb.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

jkw
Medlem

PC != Windows.

Medlem

livet suger när man är gejmar men inte har gejmerdator. Får lida med Xbox One

Medlem

Kan bli perfekt efter nyinvesteringen av ett GTX 780 då

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av ivanhoe68:

Kanonbra, men spel som släpps exklusivt till xbone och ps4 blir ju inte direkt portningar till pc, är ju istort sett lika kod, eftersom båda kör AMD kretsar =D

Fast det är ju inte det som innebär att det är "lätt" att porta. Båda arkitekturerna kör X86 istället för PowerPC som användes innan.

Däremot så brukar inte portningen av spelen lida av vilken underliggande arkitektur som finns, utan det är optimering och anpassning av UI-som skapar problem.

Exakt.

En optimerad version för PC innebär förhoppningsvis att grafikmotorn kommer att utnyttja hårdvaran inklusive grafikkort i min rigg maximalt. Det innebär i så fall grafik som är avsevärt vassare än det som Xbone och PS4 klarar av.

Medlem
Skrivet av poorks:

Vill inte vara negativ, men räkna med ca 4-6 månaders fördröjd release till PC. Lutar mot att skaffa en PS4 ändå kanske?

Medlem

Framtidens spel alltså...man vill bara stoppa fingrarna i halsen och kräkas över köksbordet! Bara skräp på horisonten. Några intressanta projekt finns, men kan räknas på en hand och detta är inte ett av dem.

Jag ber om ursäkt, men jag känner mig ovanligt bitter idag...

Medlem

Hur definierar ni en portning? Snabb undersökning: på vilken plattform tror ni att spelet utvecklas?

12
Skriv svar