"EA borde bevara Warhammer Online"

Medlem
"EA borde bevara Warhammer Online"

WAAAGH!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad Meggs inte riktigt verkar förstå är att dem inte kan släppa singelplayerläget av samma anledning som spelet lades ner. Licensen kostade för mycket och du måste ha den även om spelet blir singelplayer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tyckte det gamla, första warhammer online som utannonserades verkade bättre än detta.
Vet inte vad som hände med det dock

Medlem

"Gankar noobs"


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Dom borde fixa så att personer kan lägga upp privata servrar i en lista lagligt.

Avstängd
Skrivet av Jeehao:

Dom borde fixa så att personer kan lägga upp privata servrar i en lista lagligt.

finns redan en private som gick igång förra veckan, dock problematik att komma in på den då deras egen launcher inte fungerar som den ska och dom fixar det inte.

Medlem

Warhammer Online hade man skoj med när det släpptes. Vi var ett gäng som körde det ganska friskt. PvPn var framförallt riktigt skoj. Synd bara att det saknade "det där" för att hålla fast en.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det var rikigt mysigt spela, bra pve å pvp! Bara att kunde färga sin kläder var ett stort plus

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Dom borde fixa så att personer kan lägga upp privata servrar i en lista lagligt.

Kommer troligen aldrig hända med Warhammer spel, det är ju Games Workshop som licenserar ut det och deras girighet får EA att framstå som änglar.

Medlem

Nu förstörde de ju spelet genom att ta bort de klasspecifika startomtådena (eller i alla fall gjorde dessa frivilliga), synd dock att ett så bra mmo gick i graven. Singleplayerläget är i alla fall något jag hade nyttjat, hoppas någon lyckas aktivera det ändå.

Inaktiv

Höll på att ge upp wow framför detta spel. det var riktigt jäkla kul !!! men tyvärr tyckte andra inte det. och var är ett mmo utan sina vänner :'(

Avstängd
Skrivet av anon_165499:

Höll på att ge upp wow framför detta spel. det var riktigt jäkla kul !!! men tyvärr tyckte andra inte det. och var är ett mmo utan sina vänner :'(

För mig är det paradiset, pallar inte ens lira med min polare i spel. Åtminstone inte i mmos, då söker jag hellre upp några i spelet att lira med för då slipper jag polarnas tjat att jag bara lirar annat.

Medlem

Vad jag inte fattar är varför ingen(Games Workshop) inte har kopierat "Wizards of the Coast" och gör ett "Warhmmer Online" med exakt samma koncept och betalmodell som Magic Online... ?

Medlem

Roligaste pvp spel jag någonsin spelat! och nu har jag nästan testat alla känns det som :/
fy fan för företag som kastar bort en sån guldklimp.

Medlem

Ett riktigt bra MMO som ett gäng enfaldiga utvecklare lyckades flumma bort totalt... RIP in pieces.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Riktigt roligt MMO som förstördes av ability delay och fruktansvärd character responsiveness. Kändes som att spela med hög latency hela tiden. Synd att nästan inget annat MMO än WoW har lyckats med detta.

Medlem

Nej dom borde inte bevara detta spel. Satsa på att göra ett nytt Warhammer istället.

Denna gång så kan dom ju göra spelet bra också. Det är en fördel.

Fanns en hel del bra saker med spelet men det fanns betydligt fler dåliga saker.

Medlem

Ballaste PVP-orienterade spelet jag kört till dags dato. Spenderat otaliga timmar i massiva strider med allmänt skönt röj. Dock ett klassiskt fall av bortkastad potential då det kunde ha blivit så mycket mer med rätt personer bakom spakarna. Verkligt synd att det förpassats till MMO-himlen.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ett riktigt bra MMO som ett gäng enfaldiga utvecklare lyckades flumma bort totalt... RIP in pieces.

Rest In Peace in pieces?

Skrivet av Paeronhierta:

Ballaste PVP-orienterade spelet jag kört till dags dato. Spenderat otaliga timmar i massiva strider med allmänt skönt röj. Dock ett klassiskt fall av bortkastad potential då det kunde ha blivit så mycket mer med rätt personer bakom spakarna. Verkligt synd att det förpassats till MMO-himlen.

Du borde testa Dark Age of Camelot. över 10 år gammalt och fortfarande det bästa MMOet i drift. Om du gillade RvR i WAR kommer du älska den i DAoC där den är 10 ggr bättre.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Newklear:

Ett riktigt bra MMO som ett gäng enfaldiga utvecklare lyckades flumma bort totalt... RIP in pieces.

Rest In Peace in pieces?

RIP in pieces, ja.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

tkr det borde vara lag på att efter 10 år eller något så släpps alla source codes etc till allmänheten. Detta är såklart bara om spelet inte längre är tillgängligt.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Hade roligt med det då det släpptes, hoppas på att det någon gång kommer ett riktigt bra Warhammer MMO som också är stämplat "mature" för dess lore är grymt brutal.

1
Skriv svar