Hearthstone - F2P men P2P?

Medlem
Hearthstone - F2P men P2P?

I all min iver att få lägga händerna på en beta-kod till Hearthstone (som den godhjärtade Zarmitar delade med sig av, puss på dej för det) så var jag väl så blind att jag inte insåg att det kommer att krävas mycket tid (läs pengar) för att få alla korten i spelet.

Visst, det finns grinding och det finns daily quests som generar lite guld, samt achivements som kan ge en ordentlig hacka, men ingenting för casualspelaren som vill kunna testa nya builds eller ens ha en "fighting chanse" att komma upp i ranken på laddern. Har hittills kanske spelat i 6+ timmar för att lära mig vad som är bra, synergier mellan kort etc för att kunna omsätta detta i praktiken i arenan, vilket verkar vara den roligaste formen av riktigt random PvP.

Gjorde misstaget att gå in i arenan det första jag gjorde och åkte på däng i båda decksen som jag gjorde, vilket resulterade i att pengarna för att gå in i arenan nu är slut. För att få tillbaka dessa så är det som tidigare nämnt grinding som gäller, och främst då daily quests, men det finns ett tak på 100 guld per dag för vanliga vinster också samt att entrén till arenan kostar 150.

Det skall dock tilläggas att jag är sjukt nöjd med spelet och det är mycket roligt men det känns ändå som om dragit ner lite på gold-flödet för att öka penga-flödet.

Hoppas det tweakas lite så vi casuals har en chans också!

#blogg


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Hearthstone - F2P men P2P?

Tycker det är rätt bra balanserat som det är.
Så fort du börjar få lite vinster i arenan rullar guld, dust och kort ramla in. Dessutom kan man komma rätt långt med bara basic-korten.

Skribent

Arenaspel är kul, men en aning slumpmässigt. Du har aldrig stenkoll på vilka kort du kommer få tillgång till , så det är svårt att få riktigt bra kontinuitet i leken. Om du till exempel spelar hunter och väljer många beasts i början kanske du aldrig får de där viktiga korten som buffar din beastkort, och du blir kvar med en väldigt konstig och ojämn lek. Det roliga är ju att det gäller alla som lirar arena, men det blir som sagt ändå slumpmässigt.

För rankat spel rekommenderar jag att du först och främst levlar upp några klasser till level 10 i "casual"-läget, så du låser upp alla basic-korten. När du bekantat dig lite med klasserna föreslår jag att du väljer en att satsa på i första hand, och sedan crafta korten du behöver för en stabil deck.

Det blir lite av en grind som du säger, men du kan underlätta situationen genom att satsa på de billigaste korten först, och om du får ett epic eller legendary guldkort – disenchanta direkt!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent

Just det: kolla hearthpwn för bra tips på hur du gör billiga kortlekar. Klicka in på de olika klassforumen!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Om du får tag i värdelösa legendaries eller golden kort så rekommenderar jag att du dissenchantar dem för dust. Jag hade t.ex Deathwing, inte precis ett spelbart kort eller något att bygga lekar runtom, dissenchanta honom för 400 dust vilket gav mig möjligheten att crafta 4 bread and butter rares. Kan vara tufft i början men börja med att levla varje klass till lvl 10 så du har tillgång till alla basic kort. Paladin har väldigt starka basic kort, shaman också dock så saknar shammyn AoE kort i basic.

Medlem

Just vad gäller arenan så tycker jag det är det som verkar roligast, eftersom jag bara haft råd med 2 rundor så ^^

Har kollat ganska länge på YT där många av de som jag prenumererar på spelar olika decks och ger en alternativ varav nästan den billigaste leken inte kan nås än på ett tag.

Tack ändå för alla tips. Ska börja min andra session nu och denna gång skall det gå bättre!


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar