Age of Empires II: HD Edition

Medlem

Jag är otroligt nöjd över att ha spelat spelet medan det hade sina glansdagar - men tiden går och utvecklingen måste gå framåt, jag tycker sådana här satsningar är lite synd om jag ska vara ärlig. Oavsett om det kommer från feghet eller nostalgisvärmande.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av TexN:

Jag tycker 1-2 sekunders delayn är ruggigt drygt!

Den fanns där i original-spelet också, och var alltid lite mystisk. Den brukade synca upp efter ett par minuter och försvinna dock. Inte så fallet är nu också?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kittlades för mycket i fingrarna, ångrade att jag köpte spelet nu :/

REJÄLA FPS drops, kan inte spela MP spel alls, sitter på 10-20 fps, det är fortfarande fet delay (vet inte om de har uppdaterat nätkoden så mkt ännu?)
med 30-40 ping har du en halvsec delay..

Sen finns det inga grafik options alls, man kör i 480p i window mode.
lite besviken att de inte gjorde AI'n smartare som i AoM eller senare RTS spel, trycker du på att 5 arbetare ska hugga ved så springer alla till trädet, de som inte får plats står bara där som spån, inte speciellt bra, de har sagt att deras nuvarande plan är att få spelet stabilt och fullt fungerande, plan B är att prata med Microsoft om eventuella balansfix och annat najsigt tjafs, eftersom mongolierna(?) eller vilka det nu är är bäst på allt, land, hav, byggnader, everything.

Rejäl obalans i alla fall.

Får hoppas att morgondagens release update blir trevlig.

Medlem
Skrivet av zyrax123:

Blir så jävla trött när du skriver "Risken att du drabbas av spelförstörande buggar" som minus när Blops, som nästan hamnade i rättegång för att det fungerade så dåligt, inte fick minus för brister!

Tragiskt!

http://www.fz.se/artiklar/recension/20101109/call-of-duty-bla...

Betyder det att jag är elakare än Mats Nylund som recenserade Black Ops, som faktiskt råkar vara en helt annan person?


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

När jag går in på Steam står det:

"Tillgänglig: 9 April 2013

Det här spelet blir upplåst om ungefär 1 dag och 4 timmar"

Hur spelar ni det?

// edit

Glöm det, såg sedan "Pre-Purchase now and start playing early on April 5th!".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om du köper det så får du även tillgång till det nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns precis som att spela originalet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om du köper det så får du även tillgång till det nu.

Jag såg det sedan, som jag skrev i redigeringen av inlägger.... som av någon anledning inte syns än i forumet... men tack ändå

Btw, fånigt att alla som köper spelet innan får tillgång till det innan... varför inte bara släppa spelet den 5:e istället?...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hipshot:

Om du köper det så får du även tillgång till det nu.

Jag såg det sedan, som jag skrev i redigeringen av inlägger.... som av någon anledning inte syns än i forumet... men tack ändå

Btw, fånigt att alla som köper spelet innan får tillgång till det innan... varför inte bara släppa spelet den 5:e istället?...

Det är som ett betatest typ, "early access".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om spelet spelas lika risigt imorrn på release så kommer jag begära refund, det är ospelbart för mig

Medlem
Skrivet av zyrax123:

Blir så jävla trött när du skriver "Risken att du drabbas av spelförstörande buggar" som minus när Blops, som nästan hamnade i rättegång för att det fungerade så dåligt, inte fick minus för brister!

Tragiskt!

http://www.fz.se/artiklar/recension/20101109/call-of-duty-bla...

2 helt olika personer som gjort recensionerna och för det andra så kan jag inte komma ihåg några spelförstörande buggar i BLOP.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om spelet spelas lika risigt imorrn på release så kommer jag begära refund, det är ospelbart för mig

Jag tänkte så med. Inte för att jag vet hur jag bär mig åt. Det kommer jag ju så klart aldrig göra även, men jag tänkte det.

Konstigt att tänka så om ett spel jag innan köpt två ggr innan och då funkat bra Dessutom är det ett av de bättre strategispelen som gjorts.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Testade du verkligen multiplayer mer än 1v1? 1v1 funkar fint, men kan lagga till ibland. Fler spelare än det och det börjar lagga brutalt, även för de andra (5 kompisar har köpt och är likadant för dem) och gör det verkligen ospelbart. Har varit så varje gång. Sett hur många som helst som skrivit samma sak på forum osv.

Hade lite problem med FPS också men bara några få gånger.

Finns för övrigt väldigt snygga HD-texturer i workshoppen som man kan använda sig av!

Om de fixar multiplayer problemen (och FPS-dropsen) så är spelet helt underbart!

Medlem

Blev lite besviken på "ansiktslyftet".

Medlem

Stöd för Eyefinity i all ära men inte anpassat för det. Så det blir bara en stor nackdel att spela med 3 skärmar då minimappen som kanske är det viktigaste verktyget för en hardcore RTS gamer hamnar långt utanför området där man fokuserar blicken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zyrax123:

Blir så jävla trött när du skriver "Risken att du drabbas av spelförstörande buggar" som minus när Blops, som nästan hamnade i rättegång för att det fungerade så dåligt, inte fick minus för brister!

Tragiskt!

http://www.fz.se/artiklar/recension/20101109/call-of-duty-bla...

Hur fan får den här vanvettiga kommentaren en massa tummar?

Medlem

usch, detta känns inte bra. Luktar som om det kommer bli en del förseningar till jobb på gång. Fullkomligt älskar Age2, och om det nu är snorenkelt att hitta ett onlinegame så känns det givet. För 200:- känns det endå som en okej risk att ta, med tanke på att en del verkar ha problem med framedrops och liknande!

Aja, dags att köpa när man kommer hem!


signatur
Medlem

Det är precis som med många andra remakes. De hottar upp grafiken för att sälja skiten igen men gamla buggar från original spelet orkar de inte fixa. Nu funkar t.o.m piratversionen bättre eftersom crackarna har fixat en kraschbug. Helt sjukt!

Medlem

Håller i plånboken tillsvidare, är absolut inte sugen på ett "hastigt uppdaterat gammalt spel".

Dom får allt visa att det fungerar först


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Funkar inte till XP just nu så ni som sitter kvar på XP vet! :S

Medlem

Spelat det i en timme nu och fungerar felfritt i Windows 8.

Jag skall dock se om det går att zooma lite, eller sänka upplösningen, för allt var så litet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Freeman:

Funkar inte till XP just nu så ni som sitter kvar på XP vet! :S

Finns två operativsystem som heter Windows 7 och Windows 8 idag.

Medlem

Ångrade att jag köpte "HD" edition. Sjukt kass grafik, inte värd att kallas HD. Konstigt lagg, ofta, över multiplayer.

Jävligt pissigt måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Keza:

Ångrade att jag köpte "HD" edition. Sjukt kass grafik, inte värd att kallas HD. Konstigt lagg, ofta, över multiplayer.

Jävligt pissigt måste jag säga.

Nu har jag iofs inte spelat MP än, men för den pengen som det kostade så behöver det bara ge mig 2 h speltid till (3 totalt) så motsvarar det ett biobesök, vilket jag tror det kommer att göra.

Men visst, precis som att man kan ångra att man gick och såg den där kassa filmen så...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Argh, saknar att kunna zooma!

Medlem

Spelet överlevde ett par timmar pga nostalgin, men tror det inte var så mycket mer än så. Var värt slanten i alla fall, även om jag inte kommer spela så vansinnigt mycket.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Spelet överlevde ett par timmar pga nostalgin, men tror det inte var så mycket mer än så. Var värt slanten i alla fall, även om jag inte kommer spela så vansinnigt mycket.

Precis. Blir aldrig tråkigt att bygga in sig i en mur dock.

12
Skriv svar