Två nya Assassin's Creed-spel nästa år?

Medlem

Jag är faktiskt imponerad av hur de faktiskt har lyckats släppa ett om året och fortfarande hålla sådan hög kvalitet.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Kleptoman:

Nice ju! vill man inte ha spelet köper man helt enkelt inte det.

Grejen är att det är ju trevligt när de lägger ned tid och energi så att man faktiskt VILL ha spelet, istället för att mjölka serien tills juvret knakar.

Notera det som står i artikeln om att fyran faktiskt fick ett varmt välkomnande och väldigt bra betyg, inte bara här på FZ eller bara i Sverige. Ändå så hade Ubisoft släppt trean ett år innan.

Medlem

3an kändes väldigt mycket som ett "test" som uppenbarligen gav bra resultat med IV.

Tror nästa spel till nuvarande konsolen (360/PS3) kommer vara en väldigt bra hit, sen hur spelet till next gen kommer visa stor skillnad återstår att se.

Medlem

Alla ni som gnäller om mjölk, coola ner er lite innan ni vet vad det handlar om. Black Flag hade jag inga större förväntningar om, orkade inte ens spela klart AC3, men det är ett riktigt bra spel. Vad som gör det till ett bra spel är att spelmekaniken förändrats en hel del (och sen är storyn bra). Förändring av gameplay kan väl knappast kallas för mjölkande.
Trean var en mjölkprodukt, den mest betydande skillnaden från tidigare spel var att miljön skiftade från stadsmiljö till skog (klättra i träd). Det var kul ett tag, men blev gammalt väldigt fort.
Fyrans fokus som ligger på segling (50/50 segling/lönnmördande) gör att spelet känns färskt igen och inte som gammal sur mjölk i ny förpackning.

Om nästkommande spel kan följa den trenden och introducera något som är nytt och omfattande, inte bara en liten förändring av något element i den existerande spelmekaniken, så tycker jag inte att man kan kalla det en mjölkprodukt bara för att det är samma franchise. Så jag väntar tills jag faktiskt vet någonting innan jag uttalar mig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Zaptagious:

Inte kört fyran eller trean men har alltid tyckt att AC är så himla enformiga. Pirater låter förvisso tufft. Kan dom inte lägga mer krut på Splinter Cell istället?

Får lov att säga att trean och framför allt fyran är bra mycket bättre spel än vad ettan och tvåan var. Likt FIFA och FM är det nog likväl ett klokt val att köpa typ vartannat spel snarare än varje upplaga!

Får jag smaka det du röker? 3an är ju hemsk. Man fick tvinga sig genom den. 4an var förvånansvärt bra, dock inget AC spel då killen bara är random bondlurk som är expertakrobat utan direkt anledning.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Sisyr:

Får lov att säga att trean och framför allt fyran är bra mycket bättre spel än vad ettan och tvåan var. Likt FIFA och FM är det nog likväl ett klokt val att köpa typ vartannat spel snarare än varje upplaga!

Får jag smaka det du röker? 3an är ju hemsk. Man fick tvinga sig genom den.

Tycker det är helt ok. Inget kanonspel.

Skrivet av Mirage:

4an var förvånansvärt bra, dock inget AC spel då killen bara är random bondlurk som är expertakrobat utan direkt anledning.

Haha, där är jag böjd att hålla med.

12
Skriv svar