Nintendo förklarar vad en Wii U är för något

Robot
Nintendo förklarar vad en Wii U är för något
Medlem
Nintendo förklarar vad en Wii U är för något

Bästa konsollen när man har kids och inte vill uppleva "stormen". SOm när pappa ska se på fotboll och barnen får spela på kontrollen.... Lagom nivå 3-6 åringar också.

Medlem

Personalen vid min lokala spelbutik måste fråga alla som köper ett WiiU spel om dom köper det till Wii eller WiiU. För tidigare har det kommit tillbaka många missnöjda kunder som säger att deras nyköpta spel inte funkar på deras Wii.
Nintendo har tidigare sagt att namnet WiiU inte är ett problem, men jag håller inte med. Presentationen av WiiU var uselt framförd. Jag kan förstå hur personer som inte är spelintresserade och personer som kanske klassas som "casual" spelare inte vet vad en WiiU är.
Hur som helst gillar jag WiiU och jag ska införskaffa mej en efter Jul.
God jul på er alla och gott nytt år

sant men samma sak kunde ju hända med PS1 PS2 PS3 PS4
XBOX XBOX360 XBOX ONE ganska lika namn där oxå

Medlem

Wii U är överlägset bäst till barn. Det blev ett Wii U till barnen i julklapp så pappa får sin dator i fred...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av wmc:

sant men samma sak kunde ju hända med PS1 PS2 PS3 PS4
XBOX XBOX360 XBOX ONE ganska lika namn där oxå

Nja, Playstation har ju en fin numrering där så de känns ju ganska uppenbart.
Men xbox kan jag hålla med om, men presentationerna för Xbox 360 och Xbone förklarade ju iaf att det var nya maskiner. WiiU pressen handlade ju bara om kontrollen, vilket gjorde så att folk trodde det var en ny accessoar till Wii. Nästa Nintendo konsol borede döpas till NES2 eller Gamecube2 så de blir lite mer "finstilt"

Medlem
Skrivet av Nercis:

Personalen vid min lokala spelbutik måste fråga alla som köper ett WiiU spel om dom köper det till Wii eller WiiU. För tidigare har det kommit tillbaka många missnöjda kunder som säger att deras nyköpta spel inte funkar på deras Wii.
Nintendo har tidigare sagt att namnet WiiU inte är ett problem, men jag håller inte med. Presentationen av WiiU var uselt framförd. Jag kan förstå hur personer som inte är spelintresserade och personer som kanske klassas som "casual" spelare inte vet vad en WiiU är.
Hur som helst gillar jag WiiU och jag ska införskaffa mej en efter Jul.
God jul på er alla och gott nytt år

Namnet är det ingen fel på, det är marknadsföringen som är problemet. Det här är första reklamen där Nintendo säger att Wii U är en helt ny konsol, ett år efter release.

Skrivet av wmc:

sant men samma sak kunde ju hända med PS1 PS2 PS3 PS4
XBOX XBOX360 XBOX ONE ganska lika namn där oxå

Men så har vi ju även Sega 32X, Sega CD, N64DD och en massa andra tillägg där några bokstäver bara läggs till, och alla dessa har floppat. Fattar man inte att PS2 är en uppföljare till PS1 så har man det nog svårt

Jag hoppas att Nintendo kan styra Wii U åt rätt håll. Dom lyckades ju med 3DS, så jag ser ingen omöjlighet. Har dessutom hört en massa som planerar att köpa ett Wii U nu kring jul.

Medlem

Köpte mig ett Wii U då mitt PS4 blir försenat till Januari, och Super Mario 3D World gjorde mig inte besviken, ett av dom bästa Mario Spel som gjorts! Och Zelda spelet som är under utveckling kommer att bli något spektakulärt, första dungeon ska vara större än hela Hyrule! =D
Men Nintendos Promotion styrelse borde nog bytas ut!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag vet inte ens vad Wii U betyder..
Inte X ett i X-Box heller.

Medlem

jag förstår inte hur folk kan vara så hjärndöda, om man köper ett wii u spel och förväntas spela det på sin gammla wii så får man skylla sig själv, om man inte är en gammal farmor som ska köpa spel i julklapp, det är ju en annan sak, men det finns på alvar folk som är tonåringar som inte ser skillnad på nånting, wii u är en riktigt skön konsoll för övrigt,

Inaktiv
Skrivet av Saurfange:

Jag vet inte ens vad Wii U betyder..
Inte X ett i X-Box heller.

Vad betyder Saurfange?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Jag vet inte ens vad Wii U betyder..
Inte X ett i X-Box heller.

Xbox namnet kommer ifrån DirectX-motorn, eftersom den byggdes på samma teknik. MS döpte konsolen till DirectX-Box först men kortade sedan ner det till Xbox. Vet att det är nördfakta men lite kul iaf!

Medlem

Kommer köpa ett WIi U. Känns som de flesta Xbone och PS4 spel som jag har intresse för ändå kommer släppas på PC. Men jag bara måste MÅSTE ha Bayonetta 2 älskade originalet och som sagt bara måste ha nästa spel. Sen är Super Smash Bros och Mario cart väldigt lockande också.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Kommer köpa ett WIi U. Känns som de flesta Xbone och PS4 spel som jag har intresse för ändå kommer släppas på PC. Men jag bara måste MÅSTE ha Bayonetta 2 älskade originalet och som sagt bara måste ha nästa spel. Sen är Super Smash Bros och Mario cart väldigt lockande också.

Kommer köpa alla. Bara One kvar och det blir väl en sån i höst när de släpps här

Medlem
Skrivet av jukasj:
Skrivet av Saurfange:

Jag vet inte ens vad Wii U betyder..
Inte X ett i X-Box heller.

Xbox namnet kommer ifrån DirectX-motorn, eftersom den byggdes på samma teknik. MS döpte konsolen till DirectX-Box först men kortade sedan ner det till Xbox. Vet att det är nördfakta men lite kul iaf!

Ahh! tack! men då e frågan vad dom fick wii ifrån. Någon logik måste vell finnas bakom det namnet.
Gogla vad Wii U betyder å efter en massa googling så hitta ja på 118 800 ett svar som löd såhär

"Wii är ingen direkt förkortning, utan symboliserar snarare olika saker (vilket är typiskt japanskt). Wii uttalas som i engelskans "We". Det syftar på att konsolen är till för "alla", för "oss". "Vi" kan spela. De två i:na syftar även bildligt på de två handkontrollerna Wii Remote och Nunchuk, men även två personer som spelar med varandra."

Så i japan är det vanligt att leka så med påhittade ord så där är det inget konstigt alls, alla fattar vad det betyder. Men vi i övriga världen fattar ju ingenting av detta. Konstigt att dom inte gav dessa konsoler ett annat namn i övriga världen kan man ju tycka då. E ju som volvo skulle döpa nästa bil till "dynamit-Harry" Ok dåligt exempel men tror ingen utanför sverige skulle fatta något då

MEG
Medlem

Själv tycker jag att namnet är en flopp, om merparten av kunderna inte fattar om det är en handkontroll till Wii eller något annat då har någon/några gjort en tankevurpa där borta hos Nintendo.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Själv tänkte jag köpa en PS4 inför jul som gemensam julklapp för mig och sambon, men det var slut precis överallt, både i fysiska butiker och i alla onlinebutiker.

Lite klantigt av Sony att inte kunna leverera konsoler så att det inte ens finns i en enda svensk butik till jul. Där missade dom många sälj som gått till Nintendo och Wii U istället.

Eftersom jag ville ha en ny konsol NU, så blev det en Wii U för mig. Kommer dock köpa en PS4 ändå senare, men det finns ju ändå knappt några spel till PS4, så jag kan lika gärna vänta till våren innan jag köper.

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Lite klantigt av Sony att inte kunna leverera konsoler så att det inte ens finns i en enda svensk butik till jul. Där missade dom många sälj som gått till Nintendo och Wii U istället. .

Fast dom har ju levererat nästan 3 miljoner exemplar av konsollen till hela världen sedan den släpptes för en och halv månad sen. Sony gör nog allt dom kan för att producera konsoller i så snabb takt det går.

Medlem

Fast det är ju nästan alltid så här vid släpp av större produkter. Som konsoler, iphones osv. Förstår att det bara går att göra visst många enheter per dag, men då kanske man borde ladda upp med fler än vad man faktiskt gör vid släpp så att inte flera miljoner människor blir utan och får vänta flera månader.

1
Skriv svar