Star Citizen passerar 35 miljoner dollar

Robot
Star Citizen passerar 35 miljoner dollar

Chris Roberts rymdäventyr fortsätter skriva crowdfunding-historia.

#robert-space-industries, #star-citizen


Medlem
Star Citizen passerar 35 miljoner dollar

Grymt! Ser väldigt lovande ut!

Medlem

Tydligen har folk pengar

Medlem

Jag vill också starta en kickstarter och få massa pengar :/ dock så tänker jag inte göra ett skit sen när jag får pengarna

Medlem

Om detta floppar, kan inte ens föreställa mig vad som kommer hända

Men det lutar väl åt något bra än så länge iaf.

Medlem
Skrivet av Vician:

Om detta floppar, kan inte ens föreställa mig vad som kommer hända

Men det lutar väl åt något bra än så länge iaf.

Universum som kollapsar?

Inaktiv

Ser verkligen fram emot att få sätta tänderna i Star Citizen!

Medlem

Verkar som det finns en risk att spelet floppar.
Visst ser det väldigt bra ut, men det verkar vara lite väl mycket hype som byggs up runt om det.
Hoppas verkligen att utvecklarna klarar av att leval up till förväntningarna.

Medlem

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Medlem
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Star Wars: the Old Republic
Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Definitionen "PC" borde ju innefatta Mac i Intel-miljö. *hoppas*

Medlem
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Så du menar att bara för att dom har dragit in 230 mille så kommer spelet inte att floppa? Alrighty then...

Är det Randy som sitter med Google translate?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Star Wars: the Old Republic
Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

Skrivet av Vician:
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Så du menar att bara för att dom har dragit in 230 mille så kommer spelet inte att floppa? Alrighty then...

Är det Randy som sitter med Google translate?

Långt ifrån samma sak imo.
Här pratar vi om ett spel byggt av entusiaster och spelare för spelare utan att någon publisher ens är inblandad. Självklart finns det en risk, men det är knappast något amatörprojekt.

DNF,ACM ffs. Vi hade mer info dag 1 när SC annonserades än vad vi hade sista dagen innan releasen för ACM och DNF. Dessutom har vi stor insyn i detta projekt med allt från videos , till moduler och alpha/beta.

Det är otroligt kul att så många tror på detta(en niche inom en niche) och är villiga att stödja det. Man önskar verkligen att fler projekt fick detta stöd, främst inom simulator och pc genren som har det riktigt svårt.

De som bara lutar sig tillbaka och är skeptiska ska fan inte ta någon ära för att spelet blev gjort i slutändan. Det är tack vare fansen idag som detta blir gjort.

Det kommer inte floppa


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Stellar graveyard, det var det jag röstade på, kul att fler gjorde samma sak så att det blir verklighet. Det kan bli ett grymt ställe, för pirater och skrotjägare:)

Inaktiv

Ingen ställer den viktiga frågan:

NÄR kommer spelet ut och hur länge kan man dra ut på investeringarna? Gäller att ha fingertoppkänsla här kan jag tänka mig från RSI's håll om det ska leverera upp till hypen.

Medlem
Skrivet av zauii89:

De som bara lutar sig tillbaka och är skeptiska ska fan inte ta någon ära för att spelet blev gjort i slutändan. Det är tack vare fansen idag som detta blir gjort.

Endast de som pungar ut vettiga pengar till projektet som ska få ta till sig en del av äran.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Medan folk verkar lägga sina pengar på att sponsra spelet tänker jag istället lägga pengarna på joystick, fartreglage, pedaler och Oculus Rift! Sen ska jag bygga en cockpit av kartong och stänga in mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Redstar:

Stellar graveyard, det var det jag röstade på, kul att fler gjorde samma sak så att det blir verklighet. Det kan bli ett grymt ställe, för pirater och skrotjägare:)

Röstade också på den. Ser fram emot att besöka graveyarden med en trimmad Constellation, eller en F7C-M om det är bounty som ska hämtas.

Skrivet av n3ro:

Ingen ställer den viktiga frågan:

NÄR kommer spelet ut och hur länge kan man dra ut på investeringarna?

Den är lätt att svara på eftersom det varit spikat från första början: release 2015. Spelet vidareutvecklas därefter kontinuerligt under lång tid med olika stretch goals, etc.

Edit: under Kickstarter-kampanjen 2012 var release estimerad till november 2014, men i maj nämnde Chris Roberts release 2015 (tid 24.30 i klippet http://www.youtube.com/watch?v=hYFCfRK4e6Y&t=1460s ). Det var ganska väntat - de flesta som känner till hur spelutveckling och estimerade releasedatum brukar fungera var redan inställda på 2015, det är därför jag valde skriva att "det varit spikat från första början".

Medlem
Skrivet av n3ro:

Ingen ställer den viktiga frågan:

NÄR kommer spelet ut och hur länge kan man dra ut på investeringarna? Gäller att ha fingertoppkänsla här kan jag tänka mig från RSI's håll om det ska leverera upp till hypen.

Spelet är redan försenat med över ett år, och mer lär det bli med tanke på all hype och hur mycket de lovat.

Ursprungliga planen var att släppa färdiga spelet Nov 2014 och nu under Livestreamen sade Chris själv att spelet släpps om 2 år (Exakt samma han sade för över ett år sedan när kickstarter kampanjen lyckades).

Planen var att de skulle släppt multiplayer dogfight alfan i november 2013, men mesta av 2013 har gått åt till att bara skala upp och få upp 5 olika studios på banan med alla pengar de fått in, så faktum är att de är långt efter ursprungliga schemat och fått skjuta upp den till åtminstånde Q2 2014.

Medlem

Härligt att arbetet fortskrider bra på mitt livs drömspel

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Redstar:

Stellar graveyard, det var det jag röstade på, kul att fler gjorde samma sak så att det blir verklighet. Det kan bli ett grymt ställe, för pirater och skrotjägare:)

Röstade också på den. Ser fram emot att besöka graveyarden med en trimmad Constellation, eller en F7C-M om det är bounty som ska hämtas.

Skrivet av n3ro:

Ingen ställer den viktiga frågan:

NÄR kommer spelet ut och hur länge kan man dra ut på investeringarna?

Den är lätt att svara på eftersom det varit spikat från första början: release 2015. Spelet vidareutvecklas därefter kontinuerligt under lång tid med olika stretch goals, etc.

Röstade också på det, kan knapp vänta tills jag kan komma dit med min corvette och mina 3 super hornets som mina kompissar styr.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har fortfarande inte fattat vad spelet går ut på. Har ju dock inte läst särskilt mycket om det.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av zauii89:

De som bara lutar sig tillbaka och är skeptiska ska fan inte ta någon ära för att spelet blev gjort i slutändan. Det är tack vare fansen idag som detta blir gjort.

Endast de som pungar ut vettiga pengar till projektet som ska få ta till sig en del av äran.

Nä? Vad är vettiga pengar, exakt?

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av zauii89:

De som bara lutar sig tillbaka och är skeptiska ska fan inte ta någon ära för att spelet blev gjort i slutändan. Det är tack vare fansen idag som detta blir gjort.

Endast de som pungar ut vettiga pengar till projektet som ska få ta till sig en del av äran.

Nä? Vad är vettiga pengar, exakt?

Mer än vad som krävs för att få en digital utgåva.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Jag vill också starta en kickstarter och få massa pengar :/ dock så tänker jag inte göra ett skit sen när jag får pengarna

Synd att du inte känner till det faktum att du kan hållas rättsligt skyldig om du inte levererar på det lovade projektet som du dragit in pengar till. Bra att läsa på lite innan man fantiserar om hur "enkelt" det skulle vara att blåsa någon via en kickstarter kampanj. Faktum är att folk redan åkt dit på det, och det inte så lite heller.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av XxshadowxX:

Jag vill också starta en kickstarter och få massa pengar :/ dock så tänker jag inte göra ett skit sen när jag får pengarna

Synd att du inte känner till det faktum att du kan hållas rättsligt skyldig om du inte levererar på det lovade projektet som du dragit in pengar till. Bra att läsa på lite innan man fantiserar om hur "enkelt" det skulle vara att blåsa någon via en kickstarter kampanj. Faktum är att folk redan åkt dit på det, och det inte så lite heller.

Allt är inte svart på vitt. Du kan få vänta några hundra år på dina pengar om du vill ha tillbaka dom.

Kickstarter bryr sig inte om du blir av med pengar så det är ni småsponsorer som måste punga ut med pengar till rättegången om ni vill slåss om det rättsligt.

http://valleywag.gawker.com/kickstarter-project-canceled-afte...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

känns lite som meh..mycket pengar änna.

Medlem

Jag vill se ett sk kickstarterspel som kallas crash n burn. där utvecklare går ut och lovar guld och gröna skogar, och sen inte lyckas leverera så man kan gå loss med hagelbraka och jaga skiten ur dem som hard target!

Crowdf

Medlem

Skapa ett kickstarter spel som kallas crash n burn, där det går ut på att jaga och sen ta livet utav gycklare som lovar guld och gröna skogar gällande sina spel och projekt.

Hard Target, gärna i VR miljö också och färgmättad hjärnsubstans och splatter.

Crowdfund, Kickstarter är största blåsningen efter DLC i spel!

12
Skriv svar