Minecraft Realms är nu tillgängligt i Sverige

Robot
Minecraft Realms är nu tillgängligt i Sverige
Medlem
Minecraft Realms är nu tillgängligt i Sverige

Mojang är riktigt bra utvecklare som lyssnar på sin community.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gäller Realms bara pc versionen eller är detta aktuellt även för android eller t ex ps3?

Medlem
Skrivet av pillveke:

Gäller Realms bara pc versionen eller är detta aktuellt även för android eller t ex ps3?

Svarade på frågan själv efter läst källan. Gäller alltså PC versionen.

Avstängd
Skrivet av pillveke:
Skrivet av pillveke:

Gäller Realms bara pc versionen eller är detta aktuellt även för android eller t ex ps3?

Svarade på frågan själv efter läst källan. Gäller alltså PC versionen.

Tror det ska komma till konsolerna med samt mobil men senare.
På tal om minecraft realm, någon som har en som dom vill bjuda in en på?

Medlem

Har inte andra ställen du kan hyra servrar på redan hyrt ut servrar till Minecraft länge?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Har inte andra ställen du kan hyra servrar på redan hyrt ut servrar till Minecraft länge?

Jo, Multiplay och såna har ju haft färdiga paket också, t o m med populära plugins som enkelt kan läggas in på servern. Där får man ju t ex en teamspeak server på köpet också.

Dock verkar detta som en riktigt enkel och snabb lösning för dem som inte vill ge sig in och pilla förstår jag.
Detta är väl mer en helhetslösning från utvecklarna. Man kan få sig färdigt kit utan behöva styra upp en server någonstans.

Kommer det till ps3 kan det nog bli intressant, flesta av mina polare sitter ju inte vid pc:n så mycket

Medlem

Jag antar att detta bara är vanliga officiella Minecraft-servrar och inga man kan lägga in plugins på? Det är en bra idé för dem som vill köra vanilj iallafall...

Medlem

Isch..lite dyrt kanske. För min del då dvs. Ville bara ha en server till mig och min son.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Isch..lite dyrt kanske. För min del då dvs. Ville bara ha en server till mig och min son.

Ja, detta är ju mer för dem som vill ha en uppe hela tiden där folk kan komma in hur dem vill.

Om du och din son spelar, så rekommenderar jag att du sätter upp en egen, antingen från Minecraft.net eller använder www.bukkit.org, med bukkit så kan du använda plugins som kan göra mycket för att göra upplevelsen bättre och roligare.

Då när du satt upp en egen, så kan du stänga ner den när ni inte spelar längre, osv.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Ankh:

Isch..lite dyrt kanske. För min del då dvs. Ville bara ha en server till mig och min son.

Ja, detta är ju mer för dem som vill ha en uppe hela tiden där folk kan komma in hur dem vill.

Om du och din son spelar, så rekommenderar jag att du sätter upp en egen, antingen från Minecraft.net eller använder www.bukkit.org, med bukkit så kan du använda plugins som kan göra mycket för att göra upplevelsen bättre och roligare.

Då när du satt upp en egen, så kan du stänga ner den när ni inte spelar längre, osv.

Jo men så har vi gjort rätt länge..dock föredrar jag att ha en dator/server dedikerad


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Ankh:

Isch..lite dyrt kanske. För min del då dvs. Ville bara ha en server till mig och min son.

Ja, detta är ju mer för dem som vill ha en uppe hela tiden där folk kan komma in hur dem vill.

Om du och din son spelar, så rekommenderar jag att du sätter upp en egen, antingen från Minecraft.net eller använder www.bukkit.org, med bukkit så kan du använda plugins som kan göra mycket för att göra upplevelsen bättre och roligare.

Då när du satt upp en egen, så kan du stänga ner den när ni inte spelar längre, osv.

Jo men så har vi gjort rätt länge..dock föredrar jag att ha en dator/server dedikerad

Okej.

Medlem

Äh, sätter hellre upp en server hemma. Tar 2min att fixa.

Avstängd

Värst vad folk är negativa, detta är tänkt för dom som inte har kunskapen eller orken att dra ihop en egen server med olika pluggins utan får allt på en gång och bara betalar en månadsavgift.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Äh, sätter hellre upp en server hemma. Tar 2min att fixa.

Problemet är väl om man inte har möjlighet att ha en dedikerad dator igång 24/7.

Medlem

Är det möjligt att spela det offline så att säga? Hade tänkt köpa det till en polares unge och de har inte internet.


signatur

Miner, don´t shoot!

Avstängd
Skrivet av Rahxephon:

Är det möjligt att spela det offline så att säga? Hade tänkt köpa det till en polares unge och de har inte internet.

Spelet går att lira offline, men det är att föredra att ha internet då spelet uppdateras lite då och då så man kan göra nya grejer.

Du måste ha en användare med så man kan logga in, efter det funkar offline med, men som sagt internet är det som kommer i vägen när det lutar mot uppdateringar.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Rahxephon:

Är det möjligt att spela det offline så att säga? Hade tänkt köpa det till en polares unge och de har inte internet.

Spelet går att lira offline, men det är att föredra att ha internet då spelet uppdateras lite då och då så man kan göra nya grejer.

Du måste ha en användare med så man kan logga in, efter det funkar offline med, men som sagt internet är det som kommer i vägen när det lutar mot uppdateringar.

Mhm ok, tack ska du ha.


signatur

Miner, don´t shoot!

1
Skriv svar