Nightwish is back!

Medlem
Nightwish is back!

Älskar denna nya sångerska (Floor Jansen) Trodde aldrig någon kunde göra de gamla låtarna rättvisa men tror att Floor är rätt val i alla fall Ghost love score:


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Tjaa hon lär ju passa bättre än Annette i alla fall, hon passade ju inte alls imo.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Annars så kan väl Angela visa hur det ska gå till?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Annars så kan väl Angela visa hur det ska gå till?

Hahah, jaa jag vet inte hur growling skulle funka i såndär musik, det skulle nog vara ....intressant.. att höra Gossow tolka wishmaster


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av skogsvilden:

Annars så kan väl Angela visa hur det ska gå till?

Hahah, jaa jag vet inte hur growling skulle funka i såndär musik, det skulle nog vara ....intressant.. att höra Gossow tolka wishmaster

Ja eller höra Angela sjunga lite smörsång

Medlem

Underbart blir riktigt lycklig av sådana goda nyheter. Är inte riktig uppdated med Nightwish får jag erkänna, inget ont om Annette med det blev mest melodisk pop med henne istället för rock.

Skrivet av skogsvilden:

Annars så kan väl Angela visa hur det ska gå till?

Arch Enemy är en gammal favorit som jag jobbat för en gång i tiden. Senaste plattan var grym.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hade ingen aning om att detta var på G, trots att man lyssnat på Nightwish i åratal. Slutade lyssna när Tarja föll bort. Det hade nog inte med det att göra dock, jag lyssnar mycket mindre på musik nu än förr. Skall bli intressand detta

Appropå Tarja, låten med Sharon från Within Temptation och henne, "Paradise", är väl ganska bra? Hade varit kul med flera sådana arbetan mellan banden/artisterna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Detta gör mig riktigt glad. Hoppas verkligen att de spelar in någon form av remasteralbum med Floor Jansen så att man får höra lite fler äldre låtar med henne!

Skrivet av conthox:

Appropå Tarja, låten med Sharon från Within Temptation och henne, "Paradise", är väl ganska bra? Hade varit kul med flera sådana arbetan mellan banden/artisterna.

Den är redigt jädra bra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Tycker för övrigt att Floor låter som en blandning av Anette och Tarja :)`

Edit: Ju fler låtar jag lyssnar på, desto mer blir jag påmind om att Nightwish aldrig kommer låta lika bra som de gjorde med Tarja

Det är bättre än med Anette men inte i närheten ändå


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker för övrigt att Floor låter som en blandning av Anette och Tarja :)`

Edit: Ju fler låtar jag lyssnar på, desto mer blir jag påmind om att Nightwish aldrig kommer låta lika bra som de gjorde med Tarja

Det är bättre än med Anette men inte i närheten ändå

Fattar vad du menar och håller med på sätt och vis. Samtidigt tycker jag inte att hon SKA låta som Tarja heller. Hon framför låtarna på sitt eget sätt vilket jag tycker är bra. Sen en annan intressant sak är att på dvdn (som inehåller 2 skivor, finns på dvd 2 en dokumentär kallad "please learn the setlist in 48 hours" Efter att ha tittat på den är jag faktiskt imponerad att hon gör låtarna så bra som hon gör dem.


signatur

Nothing is power without Control

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker för övrigt att Floor låter som en blandning av Anette och Tarja :)`

Edit: Ju fler låtar jag lyssnar på, desto mer blir jag påmind om att Nightwish aldrig kommer låta lika bra som de gjorde med Tarja

Det är bättre än med Anette men inte i närheten ändå

Hon kan ju uttala engelska ord åtminstone och har ett bredare register än Tarja. Mycket mycket bättre med Floor imo och då har jag lyssnat sen 2001 på Nightwish

Skrivet av erazerswe:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker för övrigt att Floor låter som en blandning av Anette och Tarja :)`

Edit: Ju fler låtar jag lyssnar på, desto mer blir jag påmind om att Nightwish aldrig kommer låta lika bra som de gjorde med Tarja

Det är bättre än med Anette men inte i närheten ändå

Fattar vad du menar och håller med på sätt och vis. Samtidigt tycker jag inte att hon SKA låta som Tarja heller. Hon framför låtarna på sitt eget sätt vilket jag tycker är bra. Sen en annan intressant sak är att på dvdn (som inehåller 2 skivor, finns på dvd 2 en dokumentär kallad "please learn the setlist in 48 hours" Efter att ha tittat på den är jag faktiskt imponerad att hon gör låtarna så bra som hon gör dem.

Nä det är klart hon inte ska, men tror jag hade lättare att acceptera att Anette kom in och sjöng på ett annat sätt (Dark Passion Play är grymt svinbra). Nu när det ibland låter snarlikt så jämför jag i huvudet imot det gamla soundet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har tröttnat lite på att dom håller på att vela... Jag gillar verkligen Nightwish men jag föredrar dom gamla låtarna med Tarja.

jkw
Medlem

Slutade lyssna på dem när de sparkade Tarja. Det var just det som gjorde tjusningen med Nightwish. Operametal.
Nu är det något jävla Evanescens (kan inte ens stava skiten) dynga över det hela, nej tack.

Inaktiv
Skrivet av jkw:

Slutade lyssna på dem när de sparkade Tarja. Det var just det som gjorde tjusningen med Nightwish. Operametal.
Nu är det något jävla Evanescens (kan inte ens stava skiten) dynga över det hela, nej tack.

Tycker du verkligen att det hon presterar i videon här uppe är dåligt ? : o

Hon är helt fenomenal. Kan sjunga opera OCH rockigt. Tarja kan ju inte ens uttala engelska ord.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jodå, hon är en mer begåvad sångerska än Annette och har ett betydligt bredare register än Tarja, som någon skrev.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av conthox:

Appropå Tarja, låten med Sharon från Within Temptation och henne, "Paradise", är väl ganska bra? Hade varit kul med flera sådana arbetan mellan banden/artisterna.

Den är redigt jädra bra

Den är ju skitkass. Urvattnat och tillgjord med melodi och en hook som mest påminner om plastpop. Hade lika gärna kunnat vara utskitet av öststaterna i Eurovision.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av conthox:

Appropå Tarja, låten med Sharon från Within Temptation och henne, "Paradise", är väl ganska bra? Hade varit kul med flera sådana arbetan mellan banden/artisterna.

Den är redigt jädra bra

Urvattnat och tillgjord med melodi och en hook som mest påminner om plastpop. Hade lika gärna kunnat vara utskitet av öststaterna i Eurovision.

Och? Den är jävligt klämmig och blir bättre ju mer man lyssnar...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Och? Den är jävligt klämmig och blir bättre ju mer man lyssnar...

Vadå och? Jag gillar inte låten och gav en motivering. Vad mer begärs? "Och?" trodde jag man skrev/sa när man gick på högstadiet, beviserligen misstog jag mig.

Medlem

Jag fick tummen ur igår och lyssnade på Jansen igår och det låter ju riktigt bra

Ser fram emot nya låtar med denna fina pärla


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bättre version av ghost love score enligt mig.
Hon har ju sjuk potential denna tjej!


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Jag gillar alla sångerskorna, även de gamla med Tarja Turunen ( Har man inte hört denna konserten, så bör man göra det) :

Men den nya konserten, som jag länkade tidigare, med Floor Jansen som YT raderade var mycket bra ( som om inte alla som gillar det köper det på DVD/BD ändå - Nu såg dom till att färre hittade musiken och tjänade mindre pengar... )

Nåväl, dom har hittat en värdig ersättare imo!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Update till denna gamla tråd:
Nya albumet med Floor på sång är släppt "Endless forms most beautiful" Och efter att ha "snabblyssnat" fastnade jag för denna direkt:


signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar