Synkronisera spelsamling med Steam/Origin/etc.

Medlem
Synkronisera spelsamling med Steam/Origin/etc.

Önskade mig precis denna funktion när jag insåg hur mycket manuellt klickande det skulle bli om jag ville lägga in min spelsamling här på Fragzone. Så... what say you?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Men hur blir det med spel som man inte har på Steam eller konsollspel? Känns som det blir en hel del jobb ändå om man vill lägga upp hela sin spelsamling.

Medlem

Håller med SeniiL, en sådan funktion borde vara riktigt bra. Och det är nog inte så svårt att förverkliga. Det finns ju det här "Logga in med steam" funktionen där den får tillgång till informationen om ditt konto. Och spel man har på skivor får man helt enkelt lägga in manuellt.

Inaktiv

Jag håller också med. Det nuvarande systemet är alldeles för mycket klickfest och tidsödande.

Det är jobbigt att filtrera fram spel för att sedan checka en kryssruta och sedan gå längst ner på sidan för att "spara".

edit: det borde finnas något sätt att få in spelsamlingen ifrån steam till FZ:s spellista.

Medlem

En liten uppdatering av spelsamling-systemet vore mycket nice ja.

Däremot är det nog inte så enkelt att importera spel från Steam osv. Men en uppdatering överlag, ja tack!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hmm jo det låter som något enkelt, men det är det troligtvis inte.

Varje spels app id på steam måste troligtvis kopplas mot ett ett id i fz:s databas, det skulle kanske gå att matcha någorlunda på namnen men kanske inte alltid med 100% säkerhet. Sedan måste någon manuellt hålla denna kopplingstabell i synk med steam när nya spel dyker upp etc, låter som ett heltidsjobb.

Alternativt låter man användarna göra kopplingen första gången, men då finns det risk att det blir fel eller att någon trollar. Man kanske automatiskt kan börja koppla spelen när 2-3 användare gjort kopplingen manuellt för ett spel dock.

1
Skriv svar