Robot
Rust

Jag vaknar i skogen, med en sten i handen. Jag är helt naken. En likaledes naken man med en sten i handen tittar på mig. Sedan springer han iväg, förbi en ilsken varg. Vargen dödar mig när jag försöker följa efter.

#rust, #dayz, #arma-2, #eve-online


Inaktiv
Rust

Det här verkar ju helt klart intressant. Får hålla lite koll på det och se om det blir något att köpa.

Medlem

Någon som har det och kan informera lite mer om spelmekanik och huruvida det är värt att köpa?

Medlem

Det jag tycker är jobbigast med det här spelet är alla banditer. Jag och några andra hade kommit ganska långt vi hade byggt en bas och samlat på oss lite saker. Sen kommer det en hel arme av banditer med c4 och spränger sönder allt. Så all den speltid man har avvarat på att bygga en bas och samla saker var
borta på några minuter. För min den del så kommer jag inte spela det mer tills det kommer några sorts regler.

Avstängd
Skrivet av Plimp:

Det jag tycker är jobbigast med det här spelet är alla banditer. Jag och några andra hade kommit ganska långt vi hade byggt en bas och samlat på oss lite saker. Sen kommer det en hel arme av banditer med c4 och spränger sönder allt. Så all den speltid man har avvarat på att bygga en bas och samla saker var
borta på några minuter. För min den del så kommer jag inte spela det mer tills det kommer några sorts regler.

Varför ska regler införas? Det är att döda eller bli dödad samt försvara det man har. Kan man inte får man leva med det

Medlem

Jag spelade spelet skit mycket innan fuskare kom till spelet, "dock var detta innan det kom ut på steam." Då var spelet skit roligt, var en liten grupp som jämt gick på dom större klanerna. Sen gäller det att du bygger smart så att dom ej kan spränga 1-2 väggar för att komma in i ens förråd, om man gör det är spelet inget problem. Tänkte på det som plimp skrev. Men sen så kom det en massa fuskare till spelet som förstörde det helt. Dock har jag hört att dom ska vara borta nu, "vilket jag hoppas ganska mycket på." men spelet är värt att skaffa om man gillar att bygga och kriga mot andra personer.

Avstängd
Skrivet av fatcamp:

Jag spelade spelet skit mycket innan fuskare kom till spelet, "dock var detta innan det kom ut på steam." Då var spelet skit roligt, var en liten grupp som jämt gick på dom större klanerna. Sen gäller det att du bygger smart så att dom ej kan spränga 1-2 väggar för att komma in i ens förråd, om man gör det är spelet inget problem. Tänkte på det som plimp skrev. Men sen så kom det en massa fuskare till spelet som förstörde det helt. Dock har jag hört att dom ska vara borta nu, "vilket jag hoppas ganska mycket på." men spelet är värt att skaffa om man gillar att bygga och kriga mot andra personer.

Fuskare försvinner aldrig helt, men minskat har det säkert. Problemet inom byggandet och att någon förstör är ju för folk bygger bara någon liten del och tror det ska vara säkert sedan visar det sig att det var som att vargen var i farten och blåste ner dom två grisarna stugor gjort av kvistar och halm.

Medlem
Skrivet av Plimp:

Det jag tycker är jobbigast med det här spelet är alla banditer. Jag och några andra hade kommit ganska långt vi hade byggt en bas och samlat på oss lite saker. Sen kommer det en hel arme av banditer med c4 och spränger sönder allt. Så all den speltid man har avvarat på att bygga en bas och samla saker var
borta på några minuter. För min den del så kommer jag inte spela det mer tills det kommer några sorts regler.

Rust är ett survival-spel. Gå och spela GMod med dig om du vill bygga slott ifred. I en "dog-eat-dog" värld gäller survival of the fittest.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av Mogres:
Skrivet av Plimp:

Det jag tycker är jobbigast med det här spelet är alla banditer. Jag och några andra hade kommit ganska långt vi hade byggt en bas och samlat på oss lite saker. Sen kommer det en hel arme av banditer med c4 och spränger sönder allt. Så all den speltid man har avvarat på att bygga en bas och samla saker var
borta på några minuter. För min den del så kommer jag inte spela det mer tills det kommer några sorts regler.

Rust är ett survival-spel. Gå och spela GMod med dig om du vill bygga slott ifred. I en "dog-eat-dog" värld gäller survival of the fittest.

Men snälla, det är väl inte så att allt ör svart eller vitt. Är väl ganska förståeligt att folk tappar sugen om man lägger ner tid på bygga något och sedan för att man inte spelar 24/7 så går någon in och demolerar allt. Så det enda man kan göra är att bygga 15 metalldörrar och lägga ut tomma kistor för att sakta ner rövarnas fart.

Jag är allt för spelarens frihet men i detta spelet är det ju fullkomligt onödigt att bygga något alls om du inte är beredd att vakta det också, alt. hitta en gömd plats och börja be när du loggar ut.

Survival för mig är inte synonymt med mord, stöld och förstörelse. Det är säkerligen en del av det men är det den enda spelstil som spelet riktar sig mot lär det bli duktigt tråkigt i längden.
Solidaritet och organisation är väl också en del, ganska naturligt för människan att finna styrka i antal, men det verkar inte finnas några rimliga lösningar för den spelstilen ÄN i spelet.

Jag hoppas iaf på att spelet blir äkta survival simulator, en mångfacetterad sådan. Vill man endast ha dog-eat-dog rekommenderar jag hellre något som typ Planetside 2

Avstängd
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Mogres:
Skrivet av Plimp:

Det jag tycker är jobbigast med det här spelet är alla banditer. Jag och några andra hade kommit ganska långt vi hade byggt en bas och samlat på oss lite saker. Sen kommer det en hel arme av banditer med c4 och spränger sönder allt. Så all den speltid man har avvarat på att bygga en bas och samla saker var
borta på några minuter. För min den del så kommer jag inte spela det mer tills det kommer några sorts regler.

Rust är ett survival-spel. Gå och spela GMod med dig om du vill bygga slott ifred. I en "dog-eat-dog" värld gäller survival of the fittest.

Men snälla, det är väl inte så att allt ör svart eller vitt. Är väl ganska förståeligt att folk tappar sugen om man lägger ner tid på bygga något och sedan för att man inte spelar 24/7 så går någon in och demolerar allt. Så det enda man kan göra är att bygga 15 metalldörrar och lägga ut tomma kistor för att sakta ner rövarnas fart.

Jag är allt för spelarens frihet men i detta spelet är det ju fullkomligt onödigt att bygga något alls om du inte är beredd att vakta det också, alt. hitta en gömd plats och börja be när du loggar ut.

Survival för mig är inte synonymt med mord, stöld och förstörelse. Det är säkerligen en del av det men är det den enda spelstil som spelet riktar sig mot lär det bli duktigt tråkigt i längden.
Solidaritet och organisation är väl också en del, ganska naturligt för människan att finna styrka i antal, men det verkar inte finnas några rimliga lösningar för den spelstilen ÄN i spelet.

Jag hoppas iaf på att spelet blir äkta survival simulator, en mångfacetterad sådan. Vill man endast ha dog-eat-dog rekommenderar jag hellre något som typ Planetside 2

Ja man får väl var beredd att sådant sker i rust, självklart kanske man blir less att det händer men vad göra? Spelet går ut på vad jag vet att man ska bygga grejer samt strida mot andra eller skaffa allierade, av när jag sett folk spela så har jag då sett att dom byggt fort som är nästan omöjliga att jämna med marken. Sen så är detta spelet nog mer till för dom som orkar lägga ner mycket tid i det och inte kanske 15 minuter

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Mogres:
Skrivet av Plimp:

Det jag tycker är jobbigast med det här spelet är alla banditer. Jag och några andra hade kommit ganska långt vi hade byggt en bas och samlat på oss lite saker. Sen kommer det en hel arme av banditer med c4 och spränger sönder allt. Så all den speltid man har avvarat på att bygga en bas och samla saker var
borta på några minuter. För min den del så kommer jag inte spela det mer tills det kommer några sorts regler.

Rust är ett survival-spel. Gå och spela GMod med dig om du vill bygga slott ifred. I en "dog-eat-dog" värld gäller survival of the fittest.

Men snälla, det är väl inte så att allt ör svart eller vitt. Är väl ganska förståeligt att folk tappar sugen om man lägger ner tid på bygga något och sedan för att man inte spelar 24/7 så går någon in och demolerar allt. Så det enda man kan göra är att bygga 15 metalldörrar och lägga ut tomma kistor för att sakta ner rövarnas fart.

Jag är allt för spelarens frihet men i detta spelet är det ju fullkomligt onödigt att bygga något alls om du inte är beredd att vakta det också, alt. hitta en gömd plats och börja be när du loggar ut.

Survival för mig är inte synonymt med mord, stöld och förstörelse. Det är säkerligen en del av det men är det den enda spelstil som spelet riktar sig mot lär det bli duktigt tråkigt i längden.
Solidaritet och organisation är väl också en del, ganska naturligt för människan att finna styrka i antal, men det verkar inte finnas några rimliga lösningar för den spelstilen ÄN i spelet.

Jag hoppas iaf på att spelet blir äkta survival simulator, en mångfacetterad sådan. Vill man endast ha dog-eat-dog rekommenderar jag hellre något som typ Planetside 2

Ja man får väl var beredd att sådant sker i rust, självklart kanske man blir less att det händer men vad göra? Spelet går ut på vad jag vet att man ska bygga grejer samt strida mot andra eller skaffa allierade, av när jag sett folk spela så har jag då sett att dom byggt fort som är nästan omöjliga att jämna med marken. Sen så är detta spelet nog mer till för dom som orkar lägga ner mycket tid i det och inte kanske 15 minuter

Håller helt och hållet med. Men 15min är väl ingen speltid haha.

Är mest trött på höra all kritik mot spelet bemötas med "det är hardcore gtfo".

Vore ju fruktansvärt kul om det fanns båda delar, inte bara banditer. Men det hänger säkert mer på spelarna, och jag hoppas verkligen det blir ett spektrum av olika spelstilar.
Men är nog onödigt att gå för hårt på i detta stadiet av utvecklingen, kommer det fler sysselsättningar än rövaryrket så ska det nog bli succé.

Men nu när jag tänker på det så är det ju rimligt att det är ett ruskigt kriminellt klimat i början av en apokalyps tills folk greppar läget och organiserar sig.
Jag stör mig knappt på förlorade grejer, sålänge det inte blir en oändlig loop av det och sedan stanbar spelets djup där.

Avstängd
Skrivet av pillveke:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Mogres:
Skrivet av Plimp:

Det jag tycker är jobbigast med det här spelet är alla banditer. Jag och några andra hade kommit ganska långt vi hade byggt en bas och samlat på oss lite saker. Sen kommer det en hel arme av banditer med c4 och spränger sönder allt. Så all den speltid man har avvarat på att bygga en bas och samla saker var
borta på några minuter. För min den del så kommer jag inte spela det mer tills det kommer några sorts regler.

Rust är ett survival-spel. Gå och spela GMod med dig om du vill bygga slott ifred. I en "dog-eat-dog" värld gäller survival of the fittest.

Men snälla, det är väl inte så att allt ör svart eller vitt. Är väl ganska förståeligt att folk tappar sugen om man lägger ner tid på bygga något och sedan för att man inte spelar 24/7 så går någon in och demolerar allt. Så det enda man kan göra är att bygga 15 metalldörrar och lägga ut tomma kistor för att sakta ner rövarnas fart.

Jag är allt för spelarens frihet men i detta spelet är det ju fullkomligt onödigt att bygga något alls om du inte är beredd att vakta det också, alt. hitta en gömd plats och börja be när du loggar ut.

Survival för mig är inte synonymt med mord, stöld och förstörelse. Det är säkerligen en del av det men är det den enda spelstil som spelet riktar sig mot lär det bli duktigt tråkigt i längden.
Solidaritet och organisation är väl också en del, ganska naturligt för människan att finna styrka i antal, men det verkar inte finnas några rimliga lösningar för den spelstilen ÄN i spelet.

Jag hoppas iaf på att spelet blir äkta survival simulator, en mångfacetterad sådan. Vill man endast ha dog-eat-dog rekommenderar jag hellre något som typ Planetside 2

Ja man får väl var beredd att sådant sker i rust, självklart kanske man blir less att det händer men vad göra? Spelet går ut på vad jag vet att man ska bygga grejer samt strida mot andra eller skaffa allierade, av när jag sett folk spela så har jag då sett att dom byggt fort som är nästan omöjliga att jämna med marken. Sen så är detta spelet nog mer till för dom som orkar lägga ner mycket tid i det och inte kanske 15 minuter

Håller helt och hållet med. Men 15min är väl ingen speltid haha.

Är mest trött på höra all kritik mot spelet bemötas med "det är hardcore gtfo".

Vore ju fruktansvärt kul om det fanns båda delar, inte bara banditer. Men det hänger säkert mer på spelarna, och jag hoppas verkligen det blir ett spektrum av olika spelstilar.
Men är nog onödigt att gå för hårt på i detta stadiet av utvecklingen, kommer det fler sysselsättningar än rövaryrket så ska det nog bli succé.

Men nu när jag tänker på det så är det ju rimligt att det är ett ruskigt kriminellt klimat i början av en apokalyps tills folk greppar läget och organiserar sig.
Jag stör mig knappt på förlorade grejer, sålänge det inte blir en oändlig loop av det och sedan stanbar spelets djup där.

Var mer ett exempel, 1 timma tror jag inte ens är tillräckligt om du ska spela detta, mycket som ska göras för att få ihop till olika grejer. Men man får räkna med att ett gäng kommer och sabbar för en.
Det är samma sak i spelet nether, när man väl kommit upp till kanske level 10 så ä det inte så värst trevligt att någon sätter en kula i pannan på en. För då förlorar du alla levlarna samt grejerna du samlat på dig och du får börja om, men det är grejer man få dras med och rör mig inte i ryggen.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av pillveke:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Mogres:
Skrivet av Plimp:

Det jag tycker är jobbigast med det här spelet är alla banditer. Jag och några andra hade kommit ganska långt vi hade byggt en bas och samlat på oss lite saker. Sen kommer det en hel arme av banditer med c4 och spränger sönder allt. Så all den speltid man har avvarat på att bygga en bas och samla saker var
borta på några minuter. För min den del så kommer jag inte spela det mer tills det kommer några sorts regler.

Rust är ett survival-spel. Gå och spela GMod med dig om du vill bygga slott ifred. I en "dog-eat-dog" värld gäller survival of the fittest.

Men snälla, det är väl inte så att allt ör svart eller vitt. Är väl ganska förståeligt att folk tappar sugen om man lägger ner tid på bygga något och sedan för att man inte spelar 24/7 så går någon in och demolerar allt. Så det enda man kan göra är att bygga 15 metalldörrar och lägga ut tomma kistor för att sakta ner rövarnas fart.

Jag är allt för spelarens frihet men i detta spelet är det ju fullkomligt onödigt att bygga något alls om du inte är beredd att vakta det också, alt. hitta en gömd plats och börja be när du loggar ut.

Survival för mig är inte synonymt med mord, stöld och förstörelse. Det är säkerligen en del av det men är det den enda spelstil som spelet riktar sig mot lär det bli duktigt tråkigt i längden.
Solidaritet och organisation är väl också en del, ganska naturligt för människan att finna styrka i antal, men det verkar inte finnas några rimliga lösningar för den spelstilen ÄN i spelet.

Jag hoppas iaf på att spelet blir äkta survival simulator, en mångfacetterad sådan. Vill man endast ha dog-eat-dog rekommenderar jag hellre något som typ Planetside 2

Ja man får väl var beredd att sådant sker i rust, självklart kanske man blir less att det händer men vad göra? Spelet går ut på vad jag vet att man ska bygga grejer samt strida mot andra eller skaffa allierade, av när jag sett folk spela så har jag då sett att dom byggt fort som är nästan omöjliga att jämna med marken. Sen så är detta spelet nog mer till för dom som orkar lägga ner mycket tid i det och inte kanske 15 minuter

Håller helt och hållet med. Men 15min är väl ingen speltid haha.

Är mest trött på höra all kritik mot spelet bemötas med "det är hardcore gtfo".

Vore ju fruktansvärt kul om det fanns båda delar, inte bara banditer. Men det hänger säkert mer på spelarna, och jag hoppas verkligen det blir ett spektrum av olika spelstilar.
Men är nog onödigt att gå för hårt på i detta stadiet av utvecklingen, kommer det fler sysselsättningar än rövaryrket så ska det nog bli succé.

Men nu när jag tänker på det så är det ju rimligt att det är ett ruskigt kriminellt klimat i början av en apokalyps tills folk greppar läget och organiserar sig.
Jag stör mig knappt på förlorade grejer, sålänge det inte blir en oändlig loop av det och sedan stanbar spelets djup där.

Var mer ett exempel, 1 timma tror jag inte ens är tillräckligt om du ska spela detta, mycket som ska göras för att få ihop till olika grejer. Men man får räkna med att ett gäng kommer och sabbar för en.
Det är samma sak i spelet nether, när man väl kommit upp till kanske level 10 så ä det inte så värst trevligt att någon sätter en kula i pannan på en. För då förlorar du alla levlarna samt grejerna du samlat på dig och du får börja om, men det är grejer man få dras med och rör mig inte i ryggen.

Jo jag fattade, en timme eller vad det nu är är oväsentligt. Hehe

Saker och ting är som de är, men det behöver inte automatiskt betyda att det är ok. Räknar själv med att det händer, men är fortfarande medveten om att det inte är ett sunt, moget klimat i spelet när det går till överdrift.
Det är ingen armbrytning det är en upplevelse jag är ute efter.

Medlem

Någon annan som började tänka på Minecraft direkt?


signatur

Gradixio!

Medlem

Låter som en sandslottssimulator där du spelar med/mot 1000st "Simpson-Nelsons"

Medlem

Riktigt bra spel som har god potential. Det är ju dock fortfarande i alpha stadiet så där finns ju en hel del som ska fixas i framtiden.

Den nuvarande kartan är på tok för liten för 100+ spelare så spela på de servers som har lägre befolkning för en bättre upplevelse.

C4 är alldeles för lätt att få tag på så det hjälper knappt med en massa dörrar i heller. De kan även börja bygga på eller direkt bredvid ditt hus för att kunna spränga en vägg högre upp eller bara greifa och bygga in ditt hus så du inte kommer in eller ut. Detta håller de på att fixa i alla fall.

I slutändan kommer det blir ett grymt spel och just nu är det fullt spelbart men det är ju alpha så det finns en massa som måste fixas.

KoP
Medlem

Ska 90% av alla som spelar detta beteé sig som rövhål känns det här spelet aldrig aktuellt. Folk måste lära sig hur man rollspelar istället för att finna nöje i menlöst massmördande. :/

Alternativt att man kan slå på en safe option som i GTA Online då ingen kan skada en och då man själv inte kan skada andra. Ibland vill man ju bara bygga eller fixa med det man håller på med i fred utan att bli skjuten i bakhuvudet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ska 90% av alla som spelar detta beteé sig som rövhål känns det här spelet aldrig aktuellt. Folk måste lära sig hur man rollspelar istället för att finna nöje i menlöst massmördande. :/

Alternativt att man kan slå på en safe option som i GTA Online då ingen kan skada en och då man själv inte kan skada andra. Ibland vill man ju bara bygga eller fixa med det man håller på med i fred utan att bli skjuten i bakhuvudet.

Spela ett sånt spel då? Finns väl ingen mening med att förstöra andras spel?

Medlem

Jag kan berätta min första erfarenhet, efter många "respawns" såklart...

Sprang runt i världen ett tag och samlade material till jag hittade ett samhälle med hus. Det första jag möts av är tre invånare av den egen-byggda byn som möter mig och skriker i mic'en: VEM DÄR?
Jag förklarade att jag ville bygga ett hus här, hade fredliga avsikter och testa spelet. Inga problem, de gav mig material och mat ibland, jag hjälpte dessa att jaga bort banditer någon natt. En skön symbios helt enkelt

Medlem
Skrivet av zith:

Jag kan berätta min första erfarenhet, efter många "respawns" såklart...

Sprang runt i världen ett tag och samlade material till jag hittade ett samhälle med hus. Det första jag möts av är tre invånare av den egen-byggda byn som möter mig och skriker i mic'en: VEM DÄR?
Jag förklarade att jag ville bygga ett hus här, hade fredliga avsikter och testa spelet. Inga problem, de gav mig material och mat ibland, jag hjälpte dessa att jaga bort banditer någon natt. En skön symbios helt enkelt

haha härligt med grannsamverkan

Medlem
1
Skriv svar