Star Citizen passerar 35 miljoner dollar

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Star Wars: the Old Republic
Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

Vad hade ovanstående som Star Citizen saknar måntro?
Jo juste, Publishers som ville mjölka ut så mycket vinst som möjligt från respektive spel.

(Nu är det inte så att jag är naiv, utan det finns -alltid- en risk för att något floppar, men jag hoppas och tror att Star Citizen kommer att leverera)

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av n3ro:

Ingen ställer den viktiga frågan:

NÄR kommer spelet ut och hur länge kan man dra ut på investeringarna? Gäller att ha fingertoppkänsla här kan jag tänka mig från RSI's håll om det ska leverera upp till hypen.

Spelet är redan försenat med över ett år, och mer lär det bli med tanke på all hype och hur mycket de lovat.

Ursprungliga planen var att släppa färdiga spelet Nov 2014 och nu under Livestreamen sade Chris själv att spelet släpps om 2 år (Exakt samma han sade för över ett år sedan när kickstarter kampanjen lyckades).

Planen var att de skulle släppt multiplayer dogfight alfan i november 2013, men mesta av 2013 har gått åt till att bara skala upp och få upp 5 olika studios på banan med alla pengar de fått in, så faktum är att de är långt efter ursprungliga schemat och fått skjuta upp den till åtminstånde Q2 2014.

Trevligt med lite "whine" som bara har koll på hälften av storyn.

CR hade inte räknat med att få denna uppskattadade respons han nu fått. Så han har fått möjligheten att starta upp alla bitarna av projektet parallellt, vilket innebär att det kommer finnas rum för ännu bättre potential inom den tidsram som var tänkt från början. Just därför dogfight blivit uppskjuten lite nu då de redan byggt en hel del när det gäller den egna Net-code som ska vara med i det slutgiltiga spelet. Så CR tog det lite tuffa beslutet att flytta fram dogfight för han hade ingen lust att bränna för mycket onödig tid på något som bara skulle vara giltigt ett par månader då de redan kommit så pass långt det har med sin egen Net-code.

När det gäller datum så har an aldrig sagt ett fast datum det har skiftat mellan slutet av 2014 till första halvan av 2015 för att ha någon form av tids approximation.
Men du kanske varit nöjdare i fall de kör Blizzard-style och säger att "vi släpper det när det är klart." ?

För min del kommer det vara helt ok i fall det släpps hösten 2015 till och med, så länge de får göra och fullfölja vad det faktiskt de själva och den community som är med och testar är nöjda med resultatet.

Hellre lite kvalitet för lite extra tid.

Medlem

Frågan är ju när fan spelet ska släppas.
De suger pengar ur sina fans men inget spel i sikte.
"2 miljoner dollar till å vi släpper två nya planeter".
Fasen, 35 miljoner dollar liksom. Det borde redan finnas ett spelbart, färdigt spel

Medlem
Skrivet av NMD0508:

Frågan är ju när fan spelet ska släppas.
De suger pengar ur sina fans men inget spel i sikte.
"2 miljoner dollar till å vi släpper två nya planeter".
Fasen, 35 miljoner dollar liksom. Det borde redan finnas ett spelbart, färdigt spel

Dom samlar ju pengar för att kunna göra spelet, spelet är i början av utvecklingscykeln.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av XxshadowxX:

Jag vill också starta en kickstarter och få massa pengar :/ dock så tänker jag inte göra ett skit sen när jag får pengarna

Synd att du inte känner till det faktum att du kan hållas rättsligt skyldig om du inte levererar på det lovade projektet som du dragit in pengar till. Bra att läsa på lite innan man fantiserar om hur "enkelt" det skulle vara att blåsa någon via en kickstarter kampanj. Faktum är att folk redan åkt dit på det, och det inte så lite heller.

Allt är inte svart på vitt. Du kan få vänta några hundra år på dina pengar om du vill ha tillbaka dom.

Kickstarter bryr sig inte om du blir av med pengar så det är ni småsponsorer som måste punga ut med pengar till rättegången om ni vill slåss om det rättsligt.

http://valleywag.gawker.com/kickstarter-project-canceled-afte...

Förhindrar dock inte det faktum att du är rättsligt skyldig till det "avtal" som görs mellan dig och de som "investerar".

Men visst, gå för all del ut med ett projekt och blås folk, så får vi se vad som händer Han kanske lyckades blåsa folk, men beroende på vilket land du bor, så är det inte så svårt att dra dig inför rätta om du inte ens försöker skapa produkten du lovat.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av XxshadowxX:

Jag vill också starta en kickstarter och få massa pengar :/ dock så tänker jag inte göra ett skit sen när jag får pengarna

Synd att du inte känner till det faktum att du kan hållas rättsligt skyldig om du inte levererar på det lovade projektet som du dragit in pengar till. Bra att läsa på lite innan man fantiserar om hur "enkelt" det skulle vara att blåsa någon via en kickstarter kampanj. Faktum är att folk redan åkt dit på det, och det inte så lite heller.

Allt är inte svart på vitt. Du kan få vänta några hundra år på dina pengar om du vill ha tillbaka dom.

Kickstarter bryr sig inte om du blir av med pengar så det är ni småsponsorer som måste punga ut med pengar till rättegången om ni vill slåss om det rättsligt.

http://valleywag.gawker.com/kickstarter-project-canceled-afte...

Förhindrar dock inte det faktum att du är rättsligt skyldig till det "avtal" som görs mellan dig och de som "investerar".

Men visst, gå för all del ut med ett projekt och blås folk, så får vi se vad som händer Han kanske lyckades blåsa folk, men beroende på vilket land du bor, så är det inte så svårt att dra dig inför rätta om du inte ens försöker skapa produkten du lovat.

Var ju dock bara ett skämt, såklart jag vet att det är lätt att åka dit plus så skulle jag aldrig vilja blåsa någon på pengar Kanske borde visa min oseriöshet lite mer nästa gång

Testpilot

Intressant att så många tror det kommer att bomba , visst hype-faktorn är skyhög och allt kommer försenas till 2015 kanske tom 2016.

Men vem som helst som kollar in deras websida och kollar lite dev-videos och annat fattar rätt snabbt att det finns substans bakom de löften de ger ut , sen att många hypar det till skyarna är deras eget problem egentligen

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Trevligt med lite "whine" som bara har koll på hälften av storyn.

Jag varken whinar eller bara har koll på hälften av storyn. Jag presenterade fakta om vad som sagts när spelet kommer släppas av Chris Roberts själv vid olika tillfällen.

Bara för att jag inte är en vild fanboy så betyder det inte heller att jag är o informerad eller ogillar spelet.

Skrivet av JonteMyra:

När det gäller datum så har an aldrig sagt ett fast datum det har skiftat mellan slutet av 2014 till första halvan av 2015 för att ha någon form av tids approximation.

Det som står på Kickstartern är "Delivery November 2014", och detta är även vad Chris sade under orginal kampanjen, dvs att de behövde 2 år till att utveckla spelet.

Jag har själv stöttat projektet med $600 = ca 4000 SEK varav det mesta för ett år sedan så visst tror jag på att de kommer leverera ett bra spel till slut...

Räknar med att de kommer hinna klart med ungefär hälften av vad de lovat till en full release runt late 2015, early 2016, men detta räcker ändå gott och väl att göra spelet väl värt varenda krona.

Skrivet av Harakiri:

sen att många hypar det till skyarna är deras eget problem egentligen

Det är de själva som skapar hypen... :S

Chris & Co sitter och lovar allt mellan himmel och jord till höger och vänster med lösa formuleringar som kan leda fans att tro att detta faktiskt kommer levereras 2014, det kommer bara slå tillbaka mot dem själva och skapa en Hype som är omöjlig att leverera till ens om de jobbar dygnet runt med glödande passion.

Det räcker att titta på en av deras veckoshows för att se denna orgie av löften när de svarar på fansens frågor från med "well ofcourse this is something we want/are going to include".

Saker som snyggt gjord permadeath, exploration utan föregående datamining och ren riktig levande ekonomi är extremt komplexa att implementera bra i ett MMO och jag skulle säga att ingen lyckats med det hittills på ett snyggt sätt (Trotts att EVE Online försökt med ekonomin i 10års tid).

Medlem

Den som Lever får se....

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Star Wars: the Old Republic
Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

Att du tar med Diablo 3 i den kommentaren säger mer om dig än om spelet. Själv har jag njutit av spelet varje sekund och Blizzard själva känner sig nog ganska nöjda med över 10 miljoner sålda Diablo III.
Visst finns det gott om missnöjda spelare men det verkar ha mer att göra med lootsystemet, auktionshuset (något jag aldrig använt mig av) och hur det skiljer sig från Diablo och Diablo II.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Star Wars: the Old Republic
Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

Att du tar med Diablo 3 i den kommentaren säger mer om dig än om spelet. Själv har jag njutit av spelet varje sekund och Blizzard själva känner sig nog ganska nöjda med över 10 miljoner sålda Diablo III.
Visst finns det gott om missnöjda spelare men det verkar ha mer att göra med lootsystemet, auktionshuset (något jag aldrig använt mig av) och hur det skiljer sig från Diablo och Diablo II.

Att du nämner Diablo 3 och inte SWTOR som också sålde i miljoner säger mer om dig som fanboy än spel som är stora besvikelser.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot
Skrivet av Zerp:

Chris &amp; Co sitter och lovar allt mellan himmel och jord till höger och vänster med lösa formuleringar som kan leda fans att tro att detta faktiskt kommer levereras 2014, det kommer bara slå tillbaka mot dem själva och skapa en Hype som är omöjlig att leverera till ens om de jobbar dygnet runt med glödande passion.

Det räcker att titta på en av deras veckoshows för att se denna orgie av löften när de svarar på fansens frågor från med "well ofcourse this is something we want/are going to include".

Saker som snyggt gjord permadeath, exploration utan föregående datamining och ren riktig levande ekonomi är extremt komplexa att implementera bra i ett MMO och jag skulle säga att ingen lyckats med det hittills på ett snyggt sätt (Trotts att EVE Online försökt med ekonomin i 10års tid).

Som jag sade , det är ju upp till var o en att hypa spelet och då de på veckoshowen säger att det är nåt de vill ha i spelet säger ju inget att OM och NÄR de lägger in det i spelet vilket så många snabbt drar slutsatsen att det kommer då spelet släpps och inte senare.
Redan i kommentaren ser man ju att även du dragit snabba slutsatser om ekonomin vilken kommer vara grymt mycket simplare än tex EVE's eftersom NPC kommer styra och du som spelare kan bara marginellt påverka till skillnad mot EVE's spelastyrda ekonomi.

Verkar vara lätt att dras med i hype-maskineriet även som skeptiker och dra slutsatser på svävande svar , "kanske" och "nån form av detta" kommer vi att ha-svar som är de vanligaste svaren på de frågor som ställs om spelet.

Men jag håller med dig , de borde säga NEJ oftare och följa upp med deras standard "nån form av detta verkar kul i framtiden" svar.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Som jag sade , det är ju upp till var o en att hypa spelet och då de på veckoshowen säger att det är nåt de vill ha i spelet säger ju inget att OM och NÄR de lägger in det i spelet vilket så många snabbt drar slutsatsen att det kommer då spelet släpps och inte senare.

Det är fortfarande de som skapar hypen eftersom de inte är tydliga när de kommer lägga till de saker de säger spelet kommer ha.

Skrivet av Harakiri:

Redan i kommentaren ser man ju att även du dragit snabba slutsatser om ekonomin vilken kommer vara grymt mycket simplare än tex EVE&#039;s eftersom NPC kommer styra och du som spelare kan bara marginellt påverka till skillnad mot EVE&#039;s spelastyrda ekonomi.

Du får nog läsa Chris vision om hur deras ekonomi kommer fungera igen

I det dokummentet står det att AIn endast kommer gå in och styra där det eller när det inte finns tillräckligt många spelare. Som spelet utvecklas kommer de ha miljontals spelare i en och samma värld (med cirka 100 system) vilket betyder 10'000+ spelare per system. Isåfall kommer AIn ha en minimal roll i princip överallt!

Skrivet av Harakiri:

Men jag håller med dig , de borde säga NEJ oftare och följa upp med deras standard "nån form av detta verkar kul i framtiden" svar.

Ja det är precis vad jag menar. Med lite fler "NEJ detta är för komplicerat eller får vi skjuta på framtiden eftersom...." Svar så hade de inte haft en skenande Hype. Just nu är SC spelet som skall ha allting!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Star Wars: the Old Republic
Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

Var ska man börja, låt oss ta DNF, ett spel som utvecklades under lång tid och gick från en motor till en annan. Den första trailern från spelet slog alla andra spel på fingrarna och fick mig att bli väldigt intresserad av spelet. Jag har inte spelat det men det är tydligt att det spel som till slut blev gjort inte är i närheten av Duke Nukem 3D.

Diablo 3, inte längre samma team. Torchlight är enligt mig den "riktiga" uppföljaren i allt annat än story och namn.

A:CM, Gearbox påstod sig vara fans av licensen men detta ser då inte ut som ett sådant spel. Jag har inget förtroende för det här företaget längre, DNF var inte deras fel men här kan de inte skylla på någon annan oavsett hur många andra som varit med och utvecklat det, de valde själva att gå till Sega och inte tvärtom.

Old Republic, känns mer som ett WoW spel än ett spel från samma utvecklare som gjorde Kotor.

Och så har vi Star Citizen, ett spel där de hela tiden informerar om vad som sker. Där man varje vecka kan se spelet ta form och alla som är intresserade av spelet kan ställa frågor. Ett spel gjort av en av de mest legendariska utvecklarrna någonsin, Chris Roberts, som förstod sig på hur man mixar filmer med spel.

Det är Chris Roberts meriter som har fått mig och många andra att backa det här spelet. Känslan för detaljer är vad som kommer göra det här spelet unikt. Allting de visat upp är en del i spelet, från broschyrer till trailers för skeppen. När det kommer till spel handlar det om att känna att man är en del av det inte att man är en som bara tittar på och detta är något som spel idag helt misslyckas med. Det är komiskt att spel som är över 10 år gamla lyckas bättre med att få en att leva sig in i dessa än spel som har grafik som nästan ser verklig ut.

Visst kan det floppa men inget jag sett från det tyder på att så kommer ske. Och så länge de lyssnar på sina fans har jag svårt att se hur merparten av de som backat det här spelet kommer bli missnöjda.

Medlem

Spelet verkar väldigt intressant och precis den sortens spel som jag varit sugen på länge. Någon insatt som vet hur mycket det egentligen kommer kosta att spela? Ser paketen och att man kommer behöva välja ett skepp (vad ska man basera valet på?).

Det oroar mig att man får med "X months ship hull insurance" samtidigt som nya skepp verkar kosta $50-60 styck.

För mig antyder detta på att jag kommer få ett skepp, förstörs det så måste jag köpa ett nytt för riktiga pengar. Är det så det funkar?

Tar gärna emot länkar.

Medlem
Skrivet av ladd:

Spelet verkar väldigt intressant och precis den sortens spel som jag varit sugen på länge. Någon insatt som vet hur mycket det egentligen kommer kosta att spela? Ser paketen och att man kommer behöva välja ett skepp (vad ska man basera valet på?).

Det oroar mig att man får med "X months ship hull insurance" samtidigt som nya skepp verkar kosta $50-60 styck.

För mig antyder detta på att jag kommer få ett skepp, förstörs det så måste jag köpa ett nytt för riktiga pengar. Är det så det funkar?

Tar gärna emot länkar.

Jag har märkt att många inte verkar förstå vad Chris har som mål att göra med allting som de säljer. När man "köper" skeppen så är detta egentligen ett sätt att bidra till spelet och som tack får man då tillgång till saker som kommer finnas i spelet men kommer kräva att man tjänar ihop pengar till.

Star Citizen har som mål att vara troligt, mycket som de har i spelet bygger på vår egna "värld". LTI är som om en viss tillverkare erbjuder livstidsgaranti för en viss produkt men om man sedan köper till saker till den så ingår detta inte i den ursprunliga garantin.

En annan anledning till att köpa dessa dyra skepp är att man får tillgång till dem och kan använda dem i alphan/betan när den väl släpps.

Så nej du kommer inte behöva betala mer än vad spelet kostar och i nuläget är det detta paketet med det billigaste skeppet samt lite pengar att starta med som går på 30 dollar. Det kommer gå att köpa credits i spelet men som jag förstått det är det endast detta som kommer gå att köpa och många verkar inte förstå att det i sig inte behöver innebära ett spel som är Pay to Win.

Kan rekommendera Wing Man´s Hangar och även CGI´s Live stream (24 timmar, väldigt informativ).

WMH (värt att se från början men kvaliteten på de första avsnitten är inte i närheten av senare avsnitt)
Live Stream

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Proximately:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Mormis:

Vadå floppa? De har ju redan rackat in 230 mille.

Star Wars: the Old Republic
Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

Att du tar med Diablo 3 i den kommentaren säger mer om dig än om spelet. Själv har jag njutit av spelet varje sekund och Blizzard själva känner sig nog ganska nöjda med över 10 miljoner sålda Diablo III.
Visst finns det gott om missnöjda spelare men det verkar ha mer att göra med lootsystemet, auktionshuset (något jag aldrig använt mig av) och hur det skiljer sig från Diablo och Diablo II.

Att du nämner Diablo 3 och inte SWTOR som också sålde i miljoner säger mer om dig som fanboy än spel som är stora besvikelser.

Jag kan erkänna att jag diggar Blizzard ganska mycket. Mest för att jag gillar de flesta av deras spel, inget större fan av WoW men jag gillar inte den typen av MMO.

The Old Republic har sålt miljoner men tvingades bli ett free-to-play spel vilket gör att jag inte räknar det. Diggar spelet mer än WoW om det är värt något.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Testpilot
Skrivet av Zerp:

Du får nog läsa Chris vision om hur deras ekonomi kommer fungera igen

I det dokummentet står det att AIn endast kommer gå in och styra där det eller när det inte finns tillräckligt många spelare. Som spelet utvecklas kommer de ha miljontals spelare i en och samma värld (med cirka 100 system) vilket betyder 10&#039;000+ spelare per system. Isåfall kommer AIn ha en minimal roll i princip överallt!

Vart får du den uppfattningen? jag har hela tiden läst samma sak och det är att riktiga spelare kommer vara i minoritet typ 10% av universat oavsett antalet spelare som spelar , det innebär 90% npc.
Med justeringar för rent laglösa zoner såklart där åker ju ration åt andra hållet
Det innebär att hur mycket spelare än försöker ta över så kan de bara göra det i de rena PVP laglösa zonerna och det är inte sagt i detalj hur mycket det innebär ens där.

Skrivet av Zerp:

Ja det är precis vad jag menar. Med lite fler "NEJ detta är för komplicerat eller får vi skjuta på framtiden eftersom...." Svar så hade de inte haft en skenande Hype. Just nu är SC spelet som skall ha allting!

Jup håller med , de är generösa med saker de vill ha in , å andra sidan med tanke på hur mycket cash de dragit in så kan de nog koka ihop en riktigt bra början tror jag och med tanke på att ingen publisher knaprar på pengarna de drar in efter release så kan de nog bygga vidare på spelet riktigt länge.

Medlem
Skrivet av Gameboy:
Skrivet av NMD0508:

Frågan är ju när fan spelet ska släppas.
De suger pengar ur sina fans men inget spel i sikte.
"2 miljoner dollar till å vi släpper två nya planeter".
Fasen, 35 miljoner dollar liksom. Det borde redan finnas ett spelbart, färdigt spel

Dom samlar ju pengar för att kunna göra spelet, spelet är i början av utvecklingscykeln.

Dyrt spel

12
Skriv svar