Film visar insidan av en Xbox One

Robot
Medlem
Film visar insidan av en Xbox One

Trevlig kylning, i alla fall jämfört med 360n, men resten känns ganska meh.

Medlem

Ugh, Will Smith.. så äkligt jävla hipster ibland så man bara vill slå honom, aja, flottiga Norm var inte med iaf.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Trevlig kylning, i alla fall jämfört med 360n, men resten känns ganska meh.

Vad är det som skulle kunna imponera? Det som gör konsolen är mjukvaran.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Trevlig kylning, i alla fall jämfört med 360n, men resten känns ganska meh.

Vad är det som skulle kunna imponera? Det som gör konsolen är mjukvaran.

Dubbla 8 kärniga Xeon med 16 trådar, 4st GTX 780Ti, 64GB ram, 4x1 TB SSD i raid 0.

Men tanken med konsolerna är nog att den ska vara billigare än en BMW.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Trevlig kylning, i alla fall jämfört med 360n, men resten känns ganska meh.

Vad är det som skulle kunna imponera? Det som gör konsolen är mjukvaran.

Dubbla 8 kärniga Xeon med 16 trådar, 4st GTX 780Ti, 64GB ram, 4x1 TB SSD i raid 0.

Men tanken med konsolerna är nog att den ska vara billigare än en BMW.

Hehe... Jo, visst, man kan alltid kasta mer pengar på godis.

Min tanke var mer att konsolerna är vad de är, så det som kommer att särskilja dem är vad de kan erbjuda i tjänster. Nu har inte jag kastat mig på nästa generation, men det känns ändå som att Xboxens starkaste sida är live-tjänsten och gratis dedikerade servrar.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Trevlig kylning, i alla fall jämfört med 360n, men resten känns ganska meh.

Vad är det som skulle kunna imponera? Det som gör konsolen är mjukvaran.

Dubbla 8 kärniga Xeon med 16 trådar, 4st GTX 780Ti, 64GB ram, 4x1 TB SSD i raid 0.

Men tanken med konsolerna är nog att den ska vara billigare än en BMW.

Hehe... Jo, visst, man kan alltid kasta mer pengar på godis.

Min tanke var mer att konsolerna är vad de är, så det som kommer att särskilja dem är vad de kan erbjuda i tjänster. Nu har inte jag kastat mig på nästa generation, men det känns ändå som att Xboxens starkaste sida är live-tjänsten och gratis dedikerade servrar.

Har konsoler och pc och fördelen med konsolen är att den är billig och allt fungerar oftast riktigt bra. Det är så enkelt att bara lyfta upp kontrollen, sätta sig i soffan och njuta av ett asiatiskt rollspel eller liknande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Trevlig kylning, i alla fall jämfört med 360n, men resten känns ganska meh.

Vad är det som skulle kunna imponera? Det som gör konsolen är mjukvaran.

Dubbla 8 kärniga Xeon med 16 trådar, 4st GTX 780Ti, 64GB ram, 4x1 TB SSD i raid 0.

Men tanken med konsolerna är nog att den ska vara billigare än en BMW.

Hehe... Jo, visst, man kan alltid kasta mer pengar på godis.

Min tanke var mer att konsolerna är vad de är, så det som kommer att särskilja dem är vad de kan erbjuda i tjänster. Nu har inte jag kastat mig på nästa generation, men det känns ändå som att Xboxens starkaste sida är live-tjänsten och gratis dedikerade servrar.

Har konsoler och pc och fördelen med konsolen är att den är billig och allt fungerar oftast riktigt bra. Det är så enkelt att bara lyfta upp kontrollen, sätta sig i soffan och njuta av ett asiatiskt rollspel eller liknande.

Jag är väl en av de få PC/konsol-pojkar som faktiskt föredrar fps på konsol. Det känns mer balanserat på nåt sätt, och det är det viktigaste för mig. Nu är jag iofs ganska ny på PC som huvudplattform, men jag tycker inte att online-matcherna blir lika bra.

Just nu spelar jag iofs mest strategi på datorn, jag har tröttnat lite på alla spel som kommer. Jag väntar på det där som ska starta gnistan igen...du vet:)

Medlem

Har varit subbad till Tested's youtubekanal ett längre tag nu. Men herre min gud vad snabbt jag minns att jag tröttnade på Norm och Will. Jag är inte en person som gillar att peka ut "flaws" i andras personligheter.. men dra åt helvete vad de här två får mitt skinn att krypa.

Will - Varje gång han pratar, så tappar han andan för att han vägrar att dela upp meningen, som en normal människa. Han pratar så fruktansvärt snabbt, samt att han mumlar samtidigt. Man vill bara hitta närmaste plankan och spika fast den i pannan på honom.

Norm - Jag har aldrig varit med om en människa som är så stel i hela mitt liv. En stel liten "know it all" som pratar i mun på varenda person som är i närheten av honom (det gör visserligen Will med). Norm är bara en sån där människa man vill dra ner på jorden och stoppa upp med bomull.

Edit: OK, jag ljög. Jag älskar att peka ut andra människors brister!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Trevlig kylning, i alla fall jämfört med 360n, men resten känns ganska meh.

Med tanke på att den ska kyla både CPU och GPU under långa spelpass så tyckte jag att den såg ganska mesig ut.

Är det någon här som har koll på hur temperaturkurvan ser ut för en hårt arbetande Xbone?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Med tanke på att den ska kyla både CPU och GPU under långa spelpass så tyckte jag att den såg ganska mesig ut.

Är det någon här som har koll på hur temperaturkurvan ser ut för en hårt arbetande Xbone?

*Klappar på huvudet*

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Bojkott:

Trevlig kylning, i alla fall jämfört med 360n, men resten känns ganska meh.

Med tanke på att den ska kyla både CPU och GPU under långa spelpass så tyckte jag att den såg ganska mesig ut.

Är det någon här som har koll på hur temperaturkurvan ser ut för en hårt arbetande Xbone?

Kommer inte ihåg exakta grader (en snabb googling löser det förstås). Men däremot vet jag att min Xbox One är i princip ljudlös, ÄVEN medan man har ett spel igång med t.ex Netflix på i bakgrunden.

Min PS4 låter under samma scenario bra mycket mer. Vilket förstås inte är så konstigt när man ser storleksskillnaden (och hur mycket luftigare X1 är).

Så på den fronten blev jag lite besviken när jag väl fick hem min PS4 (köpte Xbox One först), jag hade vant mig vid hur ljudlös X1:an var.

Båda är grymma maskiner på sina sätt förstås!
Xbox One har dock en klar fördel på operativsystem-fronten.

Medlem

Visa alla buggar och fel maskinen har istället, det är nog mer intressant för vissa inför eventuellt val!

Medlem
Skrivet av Keza:

Har varit subbad till Tested's youtubekanal ett längre tag nu. Men herre min gud vad snabbt jag minns att jag tröttnade på Norm och Will. Jag är inte en person som gillar att peka ut "flaws" i andras personligheter.. men dra åt helvete vad de här två får mitt skinn att krypa.

Will - Varje gång han pratar, så tappar han andan för att han vägrar att dela upp meningen, som en normal människa. Han pratar så fruktansvärt snabbt, samt att han mumlar samtidigt. Man vill bara hitta närmaste plankan och spika fast den i pannan på honom.

Norm - Jag har aldrig varit med om en människa som är så stel i hela mitt liv. En stel liten "know it all" som pratar i mun på varenda person som är i närheten av honom (det gör visserligen Will med). Norm är bara en sån där människa man vill dra ner på jorden och stoppa upp med bomull.

Edit: OK, jag ljög. Jag älskar att peka ut andra människors brister!

Fast Kyle är väl nästan ännu värre - en totalt inkompetent pellejöns som försöker förklara något han inte har någon som helst aning om, massvis med brister i den här videon (han vet inte hur fysikens lagar fungerar (apropå ljusets hastighet när han mäter leadlängder på PCBt), det låter inte som han vet vad lager i ett PCB handlar om, han vet inte vad heatpipes är, han tror att det finns en nordbrygga (i ens i närheten av den traditionella definitionen) i en Xbone etc. etc.), trist.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar