Årets spel 2013 – Skribenternas val

Medlem
Årets spel 2013 – Skribenternas val

Bara en massa skitspel enligt mig.
Men jag är glad att alla inte tycker som mig!

Medlem
Medlem

Mitt val av GOTY blir nog Tomb Raider men jag vet att många inte håller med mig. Jag gillade första Tomb Raider som jag spelade på PC. Nystarten känns annorlunda, stundtals väldigt annorlunda. Men jag tycker man lyckats otroligt bra med det mesta. Visst blir det lite väl mycket action ibland men det ligger väl i tiden. Jag utser härmed Tomb Raider till mitt Game of the year.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Securion:

Bara en massa skitspel enligt mig.
Men jag är glad att alla inte tycker som mig!

Skrivet av totte1015:

80% skitspel

Läser vi om samma spel? Jag hittar inga skitspel. Jag menar: Tomb Raider, Xcom: Enemy Within, Super Mario 3D World, The Wolf Among Us, GTA V, Ni no Kuni, Rayman Legends, Bioshock Infinite. Etc, etc.

Finspel, skulle jag säga.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mitt får bli PoE . satan vad timmar man har lagt ner ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Rätt bra mix och kul att se hur diversifierad ändå FZs redaktion är. Har ju inte alla spel/plattformar men personligen lägger jag min röst på Last of Us. Sedan gillar jag ju zombies och saknar State of Decay som jag haft vansinnigt kul med sista veckorna...

Medlem

På min lista är GTA V ohotad etta i år, inget annat spel har varit i närheten av att trollbinda mig lika hårt. Och då har jag inte ens startat onlineläget. Trevor var förstås underbar, men jag tyckte även Michael var en grym personlighet och njöt av hans dysfunktionella familjeliv.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Bra val av spel.

Jag har alltid så svårt och göra sådana här listor baserat på enbart spel som släpps under året, jag gör hellre en lista på mina tydligaste spelminnen från det här året (detta innefattar även spel som inte släpptes det här året, men som jag av olika anledningar inte spelat förrän i år).
Så mina bästa spel baserat på detta blir i år blir utan tvekan:

1. Dark Souls . Jupp körde inte detta förrän i år och oh boy blev jag såld. Därav plats nummer 1
2. Rayman Legends - beroendeframkallande. Fantastiskt på alla plan.
3. The Walking Dead - Ett av de få spel med Zombies jag gillar (och har spelat).
4. Tales Of Xillia - Fighting systemet är kärlek.
5. Brothers: A Tale of Two Sons - Stämningen talar för sig själv.
6. Zelda: A Link Between Worlds

Detta är mina tydligaste minnen från spelåret 2013.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av feistin:

Rätt bra mix och kul att se hur diversifierad ändå FZs redaktion är. Har ju inte alla spel/plattformar men personligen lägger jag min röst på Last of Us. Sedan gillar jag ju zombies och saknar State of Decay som jag haft vansinnigt kul med sista veckorna...

Jag tyckte min lista var lite tråkig i år. Hade hoppats på att få se lite fler smalare titlar. Ska råda bot på detta till nästa års lista


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det är lite halvirriterande att behöva bläddra mellan tio sidor med tre stycken text på varje...

edit: tack calle.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Fredrik Eriksson har bra smak gällande spel imo. Dock håller jag inte med om Bioshock Infinite som var ganska dåligt.

Medlem

Jag gillar att Brothers: A tale of two sons dyker upp hos flera av er. Det är ett underbart spel som är väldigt underskattat!


signatur

I want to play a game.

Medlem

GTA V var skitkul. Synd att det finns noll replayability bara.

Medlem
Skrivet av kjell_leo:

Jag gillar att Brothers: A tale of two sons dyker upp hos flera av er. Det är ett underbart spel som är väldigt underskattat!

Japp...fint litet spel med bra story


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kul att Ni No Kuni togs med! Tyvärr inte hunnit spela det själv än men den dagen kommer och demot var mycket trevligt!

Medlem

Men... Men... Tales of xilia då? Var det bara jag som tyckte det var helt lysande?

Medlem

Rocksmith 2014 är mitt val!

Medlem

Awakening verkar kul men då måste man ju köpa en 3DS vilket inte kommer hända för bara ett spel...

Skrivet av heximeth:

Men... Men... Tales of xilia då? Var det bara jag som tyckte det var helt lysande?

Du är inte ensam om att gilla det spelet.

Medlem

Finns bara 2 st

1. Tomb Raider 13
2. GTA V

Resten är skräp!

Medlem
Skrivet av SunShine:

4. Tales Of Xillia - Fighting systemet är kärlek.

Skrivet av heximeth:

Men... Men... Tales of xilia då? Var det bara jag som tyckte det var helt lysande?

Kul att se det spelet få lite kärlek. Jag håller inte med, men det är trots det kul att se folk lyfta fram Tales-serien.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Securion:

Bara en massa skitspel enligt mig.
Men jag är glad att alla inte tycker som mig!

Skrivet av totte1015:

80% skitspel

Vore kul att få höra vilka spel ni själva uppskattade 2013, annars riskerar era kommentarer att bli rätt ointressanta för oss andra.

Medlem

Human Revolution - director's cut hamnar väldigt högt hos mig. Riktigt jävla bra var det!

40 spänn på steam just nu i ytterligare 2 timmar. Hurry hurry!

Medlem
Skrivet av totte1015:

80% skitspel

Så jag antar att skitpel=spel som du inte spelat?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Securion:

Bara en massa skitspel enligt mig.
Men jag är glad att alla inte tycker som mig!

Skrivet av totte1015:

80% skitspel

Vore kul att få höra vilka spel ni själva uppskattade 2013, annars riskerar era kommentarer att bli rätt ointressanta för oss andra.

Jag kan inte tala för nämnda herrar, men jag håller med dom. För mig som gillar västerländska rollspel var detta ett bottenår med bara Shadowrun returns och Mars: War Logs som ljuspunkter.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Assassins Creed IV Black Flag är nog ett av de bästa spelen jag spelat i år, även GTA V storyn. (online är riktigt roligt när man har kompisar att spela med)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Boomer:

Det är lite halvirriterande att behöva bläddra mellan tio sidor med tre stycken text på varje...

Funktionen i högermenyn (den röda) "En sida" är din vän!


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Securion:

Bara en massa skitspel enligt mig.
Men jag är glad att alla inte tycker som mig!

Skrivet av totte1015:

80% skitspel

Vore kul att få höra vilka spel ni själva uppskattade 2013, annars riskerar era kommentarer att bli rätt ointressanta för oss andra.

Jag kan inte tala för nämnda herrar, men jag håller med dom. För mig som gillar västerländska rollspel var detta ett bottenår med bara Shadowrun returns och Mars: War Logs som ljuspunkter.

jepp!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kjell_leo:

Jag gillar att Brothers: A tale of two sons dyker upp hos flera av er. Det är ett underbart spel som är väldigt underskattat!

Japp...fint litet spel med bra story

Och förutom en achivement/trophy så gillade jag dem allihopa. Inte för deras utmaningar för det var inte så mkt utan vad man skulle göra för att få dem. Det var mer eller mindre bara positiva trophies rakt igenom till skillnad från hur det brukar se ut "50 headshots" "kill X number of <insert random enemy name>" och så vidare.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Securion:

Bara en massa skitspel enligt mig.
Men jag är glad att alla inte tycker som mig!

Skrivet av totte1015:

80% skitspel

Vore kul att få höra vilka spel ni själva uppskattade 2013, annars riskerar era kommentarer att bli rätt ointressanta för oss andra.

Jag kan inte tala för nämnda herrar, men jag håller med dom. För mig som gillar västerländska rollspel var detta ett bottenår med bara Shadowrun returns och Mars: War Logs som ljuspunkter.

Även jag gillar västerländska rollspel (och mycket annat därtill), men jag blev besviken av både Shadowrun Returns och, framför allt, Mars: War Logs. Skulle nog välja The Stanley Parable, Brothers och XCOM-expansionen som årets titlar. Hade gärna satt The Wolf Among Us i topp tre men då det är två av tio (?) timmar man spelat känns det lite väl magstarkt.

Kan vara värt att tillägga att jag inte äger en konsoll.

12
Skriv svar