Inga mikrotransaktioner till Dark Souls II

Robot
Medlem
Inga mikrotransaktioner till Dark Souls II

Thumbs Up NAMCO!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

– Vi planerar inte några extra nedladdningsbara tillägg eftersom vi vill leverera ett helt spel, en fullvärdig upplevelse, till fansen som köper spelet dag ett.

Kanske EA/DICE ska ta lärdom av.

Medlem

Varför skulle ens mikrotransaktioner finnas? är det något jag missat? :/ Känns inte som att From software är såna som slänger in sånt skit bara för att heller... Har det gått så långt nu att utvecklare måste säga till att det inte kommer finnas med i spelen?
DLCs håller jag helt med dom, dock så var det trevligt med "expansionen" till dark souls. Har inget emot sånt ifall det är välgjort och släpps ett bra tag efter releasen.

Medlem
Skrivet av showerguy:

– Vi planerar inte några extra nedladdningsbara tillägg eftersom vi vill leverera ett helt spel, en fullvärdig upplevelse, till fansen som köper spelet dag ett.

Kanske EA/DICE ska ta lärdom av.

DICE kan ju inte ens leverera en fullvärdig upplevelse utan DLC, så det blir nog svårt.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Ser fram emot detta, hoppas att det funkar fint till dator från början.

Medlem

Tack för det!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Artorias of the Abyss hade ju några av de roligaste bossarna och dessutom mysiga Chasm of the Abyss! DLC när det är som bäst.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

SÅ SKA DET LÅTA!


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Susurrous:

Artorias of the Abyss hade ju några av de roligaste bossarna och dessutom mysiga Chasm of the Abyss! DLC när det är som bäst.

Ja det var ett bra DLC. Många timmars nöje.

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av showerguy:

– Vi planerar inte några extra nedladdningsbara tillägg eftersom vi vill leverera ett helt spel, en fullvärdig upplevelse, till fansen som köper spelet dag ett.

Kanske EA/DICE ska ta lärdom av.

DICE kan ju inte ens leverera en fullvärdig upplevelse utan DLC, så det blir nog svårt.

Mirrors Edge?

Medlem

Lite kluven. Tillägg såsom Explosioner, tycker jag är helt ok, så länge dem inte är "day1".

I Dark souls 1 la dem till en expansion efter ca 1 år, vilket jag anser är helt ok, tom uppmuntrar det.


signatur

Rwa?

Medlem

Problemet är ju egentligen inte DLC i sig utan hur de felanvänds (vilket vem som helst kunde förutse). Det är ju trevligt att införskaffa ett gediget tilläg till sitt favvospel som verkligen känns som en expansion, men de flesta är istället en liten mängd innehåll till ett ofta för tilltaget pris...

För att ta Skyrim som exempel. Dragonborn kanske kommer i närheten av sitt pris i värde, men Hearthfire? Vilket rån...

Medlem
Skrivet av koleny:

Varför skulle ens mikrotransaktioner finnas? är det något jag missat? :/ Känns inte som att From software är såna som slänger in sånt skit bara för att heller... Har det gått så långt nu att utvecklare måste säga till att det inte kommer finnas med i spelen?
DLCs håller jag helt med dom, dock så var det trevligt med "expansionen" till dark souls. Har inget emot sånt ifall det är välgjort och släpps ett bra tag efter releasen.

Haha, ja tyvärr är det precis på det viset. Vi(eller är det bara jag?) förväntar oss att det kommer mikrotransaktioner till ungefär allt på något vis. Den enda utvecklaren jag kan tänka mig jag inte kopplar DLC med kostnader hos är nog CD Projekt Red (där är allt gratis?).

Härligt att de inte tänker slänga in en massor av små mikrotransaktioner i alla fall och faktiskt vill utveckla ett spel som man bör vilja göra som spelutvecklare. Leverera upplevelsen som den ska upplevas på direkten sen expandera med riktiga 'expansioner'!

Medlem

^This company! Väntar tålmodigt!

Medlem

Inga microtransaktioner, men tycker nog ändå att dom kunnat kasta in lite gratis i Dark Souls och att det inte vart betal-DLC..

Titta på Atlus hur dom gjort med Dragon's Crown, patchat och patchat samt även lagt in "mer innehåll" _GRATIS_.

Sen kan man säkert säga att "Vaddå? det är ju samma banor och modeller blabla" men jag köpte aldrig dlc-et till DS men antar inte att det rörde sig om mer än en boss och lite items.


signatur
Medlem

S.k paywalls har inget i spel man betalat för att göra, detta är vad som förut kallades fusk och ett spel som folk borde bojkotta är Star Trek : Trexels för Ios.

Medlem

Ser fram emot Dark souls 2. En av anledningarna till att jag behöll min ps3 när fyran införskaffades

Medlem

Själv så behöll jag ps3an för ps+ och detta spel och the stick of truth!

Medlem
Skrivet av koleny:

Varför skulle ens mikrotransaktioner finnas? är det något jag missat? :/ Känns inte som att From software är såna som slänger in sånt skit bara för att heller... Har det gått så långt nu att utvecklare måste säga till att det inte kommer finnas med i spelen?
DLCs håller jag helt med dom, dock så var det trevligt med "expansionen" till dark souls. Har inget emot sånt ifall det är välgjort och släpps ett bra tag efter releasen.

Jag håller med helt och hållet. Jag har ingen emot DLC som är välgjord, och det får man väl ändå säga att Artorias of the Abyss är. JJag har absolut inget emot ett eller två BRA DLC-släpp innan det är dags för Dark Souls 3.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Själv så behöll jag ps3an för ps+ och detta spel och the stick of truth!

Skrivet av Fille_SWE:

Ser fram emot Dark souls 2. En av anledningarna till att jag behöll min ps3 när fyran införskaffades

Dark Souls 2 utvecklas ju till PC i första hand,. så varför köpa det till konsol? Även The Stick of Truth kommer väl till PC, om jag inte har helt fel?

Inaktiv

Vi kan ju ta det med en liten nypa salt för jag har för mig (har ingen källa) att de sa att det inte skulle komma något DLC till första Dark Souls heller men sedan kom ändå prepare to die-edition.

Hur som är ambitionen bra! Kommer kasta pengarna på dem när detta släpps.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Alienshade:

Själv så behöll jag ps3an för ps+ och detta spel och the stick of truth!

Skrivet av Fille_SWE:

Ser fram emot Dark souls 2. En av anledningarna till att jag behöll min ps3 när fyran införskaffades

Dark Souls 2 utvecklas ju till PC i första hand,. så varför köpa det till konsol? Även The Stick of Truth kommer väl till PC, om jag inte har helt fel?

Förstår din poäng, men jag föredrar att spela på konsol.

Medlem

nice har inte hört talas om 1:an men det såg rätt nice ut kanske skulle köpa detta dag 1 då då man faktiskt får hela spelet på en gång för ovanlighetens skull

RmK
Medlem

Tycker initiativet är jättebra men det är helt sjukt att det ska vara så ovanligt nu för tiden att det blir en rubrik av detta fenomen.

För bara några år sedan så existerade det knappt DLC/microtransaktioner

Medlem
Skrivet av koleny:

Varför skulle ens mikrotransaktioner finnas? är det något jag missat? :/ Känns inte som att From software är såna som slänger in sånt skit bara för att heller... Har det gått så långt nu att utvecklare måste säga till att det inte kommer finnas med i spelen?
DLCs håller jag helt med dom, dock så var det trevligt med "expansionen" till dark souls. Har inget emot sånt ifall det är välgjort och släpps ett bra tag efter releasen.

Detta var även min spontana reaktion när jag läste rubriken.

Medlem

Ok vill spela både the stick of truth och Da2 på tvn och där finns det ingen plats för en pc+orkar inte köpa en ny dator för spel jag vet att jag kan spela om jag vill utan krångel på ps3an. Skulle föredragit ps4 men man får inte allt här i världen....

Medlem

Just nu blir det Ac 4 på vitan för på tvn rullar bamse. Sån är livet man får anpassa sig om man ska maxa sitt spelande

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Inga microtransaktioner, men tycker nog ändå att dom kunnat kasta in lite gratis i Dark Souls och att det inte vart betal-DLC..

Titta på Atlus hur dom gjort med Dragon's Crown, patchat och patchat samt även lagt in "mer innehåll" _GRATIS_.

Sen kan man säkert säga att "Vaddå? det är ju samma banor och modeller blabla" men jag köpte aldrig dlc-et till DS men antar inte att det rörde sig om mer än en boss och lite items.

Sluta vara snål, allt skall inte vara gratis.

Det DLC:t som släppes till Dark Souls, var en en riktig expansion. 2st nya områden, 4st nya bossar (var 22st från början ink extra bossar) så ~20% fler bossar, 12 vapen, 5 armour set + 2 hjälmar och 5 st spells. Tycker det var väldigt bra för ~100-140kr.


signatur

Rwa?

Medlem

Det är ju samma sak som (i mitt tycke) dödat MMORPG-upplevelsen.

Folk klagar på att det kostar "hela" 150:- eller så för en månads spel för ett bra mmorpg. Istället får man "Free-to-play" vilket innebär att du inte har en j-vla aning om den du möter har köpt sig till sitt övertag eller inte. Skrota free-to-play och mikrotransaktioner. Gör riktiga spel istället....

12
Skriv svar