Tv-serie om datorspel som gick på Z-TV (ca 1995)

Medlem
Tv-serie om datorspel som gick på Z-TV (ca 1995)

Detta har irriterat mig ett tag nu. Jag minns en TV-serie som gick på Z-TV, i mitten av 90-talet. Jag trodde att den hette "The digital edge" men det verkar inte troligt eftersom jag inte kan hitta något spår av den alls. Finns det någon annan på detta forum som kommer ihåg denna serie? Jag minns att de hade flera reportage om dåtida spel, tex. "The Deadalus Encounter", "I Have No Mouth And I Must Scream. Kommer ihåg att i inledningen så sa en röst något i stil med "right or wrong, good or bad...we have to take responsibility for the technology we have created...".

Hur som helst, jag skulle gärna vilja veta vad denna serie hette och om någon annan minns den.

Medlem

Din tråd fick mig att tänka på IT-programmet Sajber från SVT och en rysning av fasa kröp upp längs ryggen på mig. Jag måste nog gå och lägga mig i fosterställning tills jag återhämtat mig.

gnu
Medlem
Medlem
Skrivet av gnu:

Sajber var fan bäst ju. Saknar den! http://www.youtube.com/watch?v=lIWVduiV11A

Usch, nej..

Medlem

Serien var inte svenskproducerad. Jag minns att ett avsnitt hette "The virtual studio" eller något liknande och handlade om hur de filmade skådespelare och satte in dem i sina spel. "Interaktiva filmer" var ju som populärast runt denna tiden.

Medlem

Minns tydligt hur Anna Valdsoo hade Street fighter 2-tävlingar med folk som styrde med knapptelefonerna eller kändisar som spelade NHL mot varandra.

1
Skriv svar