Uppstart 2.0

Medlem
Uppstart 2.0

Att blogga är ingen enkel sak. Att skriva av sig är snäppet lättare. Att försöka förena dessa två får vi väl se hur väl jag lyckas med.

Senaste inlägget kom 2008 och handlade om huruvida jag kunde ta det varligt eller om jag behövde nå så högt jag kunde i de spel jag åtar mig att spendera tid åt.

Det som förändrats till dags dato är att jag numer är gift och har tre barn. Mycket mer har inte förändrats. Spelar fortfarande mycket MMO men det har mer och mer övergått till konsolspelande för min del (bättre överblick över lägenhet med barn i från vardagsrummet). I de spel jag spelar har jag en fetisch i att jag måste ta så många achievments jag bara mäktar med. Har dock inte lyckats 100% alltför många spel vilket grämer mig, istället för att känna en tillfredsställelse över att ha klarat ett spel. Detta beteende måste vara en sjukdom av något slag va?

Aja, inte mycket mer att orda om just nu. Men det som underhåller mig i spelvärlden för tillfället är Tomb Raider till Xbox 360, World of Warplanes samt World of Tanks till PC. Av de MMO jag spelar lite lätt så är det fortfarande World of Warcraft samt Lord of the Rings Online.

Väntar dock med spänning tills min beställda Playstation 4 samt Xbox One dimper ned hemma, samt att få testa Wildstar som jag är skeptisk men längtansfull till.

Nämnde jag förresten att jag snart är pappaledig 9 månader?

#blogg

Uppstart 2.0

Du har många spel att plöja genom under pappaledigheten, eller i varje fall under de timmar då du orkar hålla dig vaken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Absolut. Ligger redan aningens efter och med tanke på allt som kommer att komma så blir det stressigt. Lägg därtill Vinter-OS och fotbolls-VM

Medlem

9 månader!? Det är en lång tid


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

9 månader!? Det är en lång tid

Japp, tredje barnet och vi har delat ungefär lika vid varje barn. Anledningen är att vi tjänar ungefär lika mycket från våra jobb så det blir ingen ekonomisk obalans beroende på vem som är hemma.

Skillnaden denna gång är att jag ska in och jobba varje fredag.

Sjukdom tror jag inte men kanske en släng av något kontroll behov


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Sjukdom tror jag inte men kanske en släng av något kontroll behov

Haha, det blir ju en sjukdom beroende på hur långt man tar sitt OCD

ok då, men försökte bara vara snäll


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar