Söker efter det bästa Nyårs tilltugget?

Söker efter det bästa Nyårs tilltugget?

Som det står skrivet i titeln så söker jag efter det godaste tilltugget, det snaxigaste snaxet, det ultimata chipsiga chipset.

Vad ska det finnas för tilltugg eller godis på nyår för att det ska vara nyår? ge mig era förslag eller skriv vad ni föredrar. Alkohol räknas ej, jag är ute efter något jag kan dyka ner i chipsskålen med huvudet före.

Sombreros, de är självklara! Helst med lite räkost att doppa i.

Låt höra, kanske prövar jag allt, och ligger magsjuk långt in i Januari, Men så får det bli!

Förslag:

Sombreros med räkost.
Doritos med hemgjord Guacamole
OLW Ranch chips (efterlängtad klassiker)
Gurk och Morotstavar med Tzatsiki
Finncrisp med räk/kräftröra
Salta pinnar
Baconlindade Dadlar med grönmögelost
redruM's Chokladtäckta marsipanrullar med fikon och Päroncognac smak


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Doritos el. liknande och hemgjord guacamole!

Hemvändaren OLW Ranch är också ett trevligt tilltugg för att få den där retrokänslan från när man var en kotte och satt med päronen och tittade på Det kommer mera.

Gurk- och morotsstavar med tzatsiki?

Finncrisp och någon fet räk- och kräftröra?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Har inget tips på chips men köp marsipan och fikon, hacka de senare och blanda ihop allt. Häll päroncognac över och låt stå kallt en stund. Forma till tuber och doppa i smält blockchoklad. Synnerligen delikat.


signatur

Burn in the light.

KoP
Medlem

Salta pinnar!

Medlem

Baconinlindade dadlar med grönmögelost.
Sätt ugnfan på 200C.
Ta fram en plåt och bakplåtspapper.
Lägg ett gäng tandpetare i blöt (så att de inte förkolnar i ugnen och ger dålig smak till allt)

Ta ett gäng kärnfria dadlar, skiva bitar av grönmögelost (förslagsvis ungefär lika stora bitar som storleken på dadlarna), lägg sedan samman en dadel och en bit ost.
Ta fram massor av bacon, linda bacon runt dadel/ost och stick en blöt tandpetare igenom alltsammans.
Lägg alla de små paket på plåten och kör in den i ugnen. Låt stå tills baconet är lätt knaprigt. Ta ut ur ugnen och servera dem ljumna till förtugg eller snacks.


signatur

no remorse

Baconlindade dadlar med grönmögelost & Chokladtäckta marsipanrullar med fikon och päroncognac måste och kommer jag testa! tack för att ni delar med er

Åh, Ostbågar och salta Jordnötter, det bara måste vara med.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Knaperstekt bacon. Krydda rikligt med Walker & Son's "Slap Ya Mama" Hot Blend.

Fan vad snittsigt allt ska vara ...håller på de Salta Pinnarna höhö


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tunnbrödssnittar med lax och pepparrot är ju givet.

Medlem

Men era muppar.. nu vart jag hungrig..

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Men era muppar.. nu vart jag hungrig..

Tänkte detsamma...

Och att man är en stackars fattig student gör det ju knappast bättre

Förbanne er!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar