Battlefield 4 olagligt i Kina

Robot
Medlem
Battlefield 4 olagligt i Kina

Vars håller världen på att gå....

Medlem

Och jag som tyckte att Australien hade jobbiga censureringar >.>

Medlem

Stackars folk!

Har inte en aning om BF4 är bra eller ej och om det egentligen är något de missar men ändå, stackars folk!

Medlem

Vilket decennium lever Kina i egentligen?
Dock kan jag hålla med om att det var onödigt att inkludera Kina i BF4 öht. Låt USA vara fienderna någon gång för fan

Medlem

Kineserna borde istället se det som reklam för sina väpnade styrkor. Att de faktiskt blir inkluderade i ett spel som BF4 sprider ju bilden av Kina som en supermakt att räkna med.

Medlem

Otrolig dubbelmoral. Det är ju så att man blir mörkrädd.

http://www.examiner.com/article/chinese-fps-video-game-turns-...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

oh noez video gamez

Medlem

Skulle vara kul att se ett Battlefield där USA är huvudfienden, jag skulle inte bli förvånad om USA skulle reagera likadant som Kina om det hände..

Medlem

Jag skulle bli sjukt stolt om något spel skulle använda SVERIGE som bad guys!

Skulle till och med köpa om det var COD!

Medlem

Ni glömmer att detta land inte är en demokrati och där frihet är en utopi.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Det var ett bra beslut, nu slipper DICE en miljard arga kineser som har problemet med spelet.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Battlefield 4 :Sweden rising... Folk skulle tro att det är svensk gladporr.

Medlem
Skrivet av twilek:

Skulle vara kul att se ett Battlefield där USA är huvudfienden, jag skulle inte bli förvånad om USA skulle reagera likadant som Kina om det hände..

Spela som taliban och se på när amerikanarna bomba barnsjukhus och skolor med drönare.

Det hade varit ett verkligt spel som skulle vara totalförbjudet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kan somliga länder växa upp och börja leva på 2000-talet?


signatur
Medlem

gnäll gnäll gnäll.... politik kommer att bli allas död....

Det är farligt för plånboken, annars vore det nog mer på sin plats om de fixade till sin egen historiebeskrivning innan de började ge sig på fiktiva spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De kanske har dåliga minnen av studenter och stridsvagnar...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Bizzy:

Vilket decennium lever Kina i egentligen?
Dock kan jag hålla med om att det var onödigt att inkludera Kina i BF4 öht. Låt USA vara fienderna någon gång för fan

Spela multiplayer så är jänkarna fienderna varje gång om du vill.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Får mig att tänka på allt som kineserna kopierar och stjäl rakt av, utan att deras regering bryr sig om copyright.

T.ex: http://www.youtube.com/watch?v=RL8Ex5jZwM4 (LoL klon)

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av twilek:

Skulle vara kul att se ett Battlefield där USA är huvudfienden, jag skulle inte bli förvånad om USA skulle reagera likadant som Kina om det hände..

Spela som taliban och se på när amerikanarna bomba barnsjukhus och skolor med drönare.

Det hade varit ett verkligt spel som skulle vara totalförbjudet.

Men troligen pågrund av att det är barnsjukhus och skolor inblandade. Det hade troligtvis framstått en del arga röster utanför Kina om det var fallet för Battlefield 4 också - oavsett land...

Medlem

Man kan ju också reflektera över att Kina är en sluten diktatur där folket inte får tycka eller tänka som de vill. Staten kontrollerar alla slags medier och folk mördas i tusental på grund av "oliktänkande" åsikter.
Med det som bakgrund så känns det inte särskilt uppseendeväckande eller ens chockerande att dom inte får spela Battlefield 4 heller.

Ja, battlefield 4 är verkligen en så realistisk skildring av den kinesiska armen och deras taktiker samt exakta kopior över kinesiska skyddsområden. :/

Grow up mates, bara för att man kanske inte framställs som "hjälten" så betyder det inte att man måste sura i ett hörn och vägra lyssna på någonting.

Inaktiv

Spelet är så dåligt att det kan vara skadligt och i vissa fall olagligt.

Medlem

Foliehatt är tydligen en del av den kinesiska nationaldräkten.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:

Jag skulle bli sjukt stolt om något spel skulle använda SVERIGE som bad guys!

Skulle till och med köpa om det var COD!

Ännu bättre, en allians mellan Sverige, Norge Danmark och Finnland. Där vi invaderar Usa efter att ha besegrat Ryssland med deras hjälp.

Medlem

Jävla fjantar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av fredo:

Battlefield 4 :Sweden rising... Folk skulle tro att det är svensk gladporr.

Hahaha

Men vad fan målar kina upp för bild själva när dom gör såhär?

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Bizzy:

Vilket decennium lever Kina i egentligen?
Dock kan jag hålla med om att det var onödigt att inkludera Kina i BF4 öht. Låt USA vara fienderna någon gång för fan

Spela multiplayer så är jänkarna fienderna varje gång om du vill.

I ett decennium fyllt av akupunktur och ruttna ägg.
Edit: Eller vänta, var det Sverige?

Medlem

Dice är så jävla fega bara.
USA som badguys nästa gång och skippa modern combat för fan.

123
Skriv svar