Wii U säljer bättre i Japan

Robot
Medlem
Wii U säljer bättre i Japan

Den förtjänar att sälja lite nu.

Medlem

tycker inte att nintendo var ett dugg otydlig
tycker bara att folk verkade ha problem att använda sina hjärnor

Medlem

Tror knappast att 109 000 är bra siffror för julhandeln.

Medlem

Hoppas att fler vågar satsa på en nu när det finns så mycket vackert - Mario 3D, Windwaker HD och nya Pikmin. Visst, den kommer alltid att ligga efter på hårdvara jämfört med PS4 men det finns många anledningar att gilla Wii U.

Medlem

Wii U är förbannat underskattad, Mario 3D world är så sjukt kul, och att sedan ta med sig kontrollen in i sovrummet och lira lite innan man ska sova är heller inte helt fel!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

det är väll bristen på spel och utvecklare som är intresserad i konsolen som gör att den inte säljer särskilt bra. Om jag inte har fel

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

det är väll bristen på spel och utvecklare som är intresserad i konsolen som gör att den inte säljer särskilt bra. Om jag inte har fel

Nä spelen finns där, och det finns gott om dom. Något man inte kan säga om PS4 eller Xbone som bara har skitspel för tillfället. Det som sätter käppen i hjulet är att media har fokuserat allt positivt på PS4 och Xbone och allt negativt på Wii U.

Alla skriverier om hur dåligt Wii U säljer varje månad påverkar ju så klart folks beslut om att köpa Wii U eller inte. Men nu så har Wii U börjat få lite kärlek av media i och med Super Mario 3D World, och då vänder det. Illuminati?

Själv är jag sjukt nöjd med mitt Wii U, och känner mig inte ett dugg hetsad till att skaffa PS4 eller Xbone.

Priset har även gått ned här hemma, vilket är bra. Vettigast är väl att köpa tingesten om något år när så många spel som möjligt är släppta, och seda låsa in sig någonstans och bara ge järnet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av M_R_X5432:

det är väll bristen på spel och utvecklare som är intresserad i konsolen som gör att den inte säljer särskilt bra. Om jag inte har fel

Nä spelen finns där, och det finns gott om dom. Något man inte kan säga om PS4 eller Xbone som bara har skitspel för tillfället. Det som sätter käppen i hjulet är att media har fokuserat allt positivt på PS4 och Xbone och allt negativt på Wii U.

Alla skriverier om hur dåligt Wii U säljer varje månad påverkar ju så klart folks beslut om att köpa Wii U eller inte. Men nu så har Wii U börjat få lite kärlek av media i och med Super Mario 3D World, och då vänder det. Illuminati?

Själv är jag sjukt nöjd med mitt Wii U, och känner mig inte ett dugg hetsad till att skaffa PS4 eller Xbone.

Jag valde också att skaffa en Wii U över PS4 för inte så länge sen, kan vara mitt bästa spelrelaterade beslut på länge, har sjukt kul med Wind Waker och Wonderful 101

Medlem

Är verkligen inte sugen på varken PS4 eller XBone just nu, känns som att en PC räcker för att täcka behoven av de sortens spel. Däremot har jag varit riktigt sugen på en Wii U under ett par månader och har inte kunnat skaka bort suget. Det blev att jag beställde en Wii U+NSMBU/NSLU-bundle tidigare idag. Till det blev det:

Super Mario 3D World
Rayman Legends
Injustice (det var billigt )
Wind Waker HD
och
ZombiU

i bundlingen fick man med två skitspel också, Sports Connection och Mario & Sonic Winter Olympics-nånting.

Ser verkligen fram emot att ligga i sängen och chill-spela.

Inaktiv

Riktigt sugen på en Wii U, blir nog att köpa en under 2014.

Medlem

Mina barn fick ett Wii U. Den är perfekt för dom med många bra spel för barn.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Wii u har ett annat spel sortimentet än de övriga konsollerna och även om jag inte går i gång på de spelen så är det skit bra att de finns. En bredare konsol marknad är bara bra

Skribent

Nästa år blir kritiskt för Wii U. #Mario Kart 8 och #Super Smash Bros. är riktiga systemsäljare – föregångarna till Wii sålde runt 46 miljoner exemplar kombinerat. Borde få ett antal miljoner Wii U-enheter av butikshyllorna. Om inte har Nintendo stora problem.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av M_R_X5432:

det är väll bristen på spel och utvecklare som är intresserad i konsolen som gör att den inte säljer särskilt bra. Om jag inte har fel

Nä spelen finns där, och det finns gott om dom. Något man inte kan säga om PS4 eller Xbone som bara har skitspel för tillfället. Det som sätter käppen i hjulet är att media har fokuserat allt positivt på PS4 och Xbone och allt negativt på Wii U.

Allt positivt om Xbox One? Nu får du ge dig..det har bara varit skit från allt och alla gällande Xbox One.

Medlem

jag kan ju säga att det tog lång tid innan jag fattade att wii u inte var ett tillbehör men det var ju då det kom ut, tor inte man kan skylla på det nu.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Skaffa en WiiU igår och så jäkla roligt jag och lillgrabben har haft med super mario 3D world. Bra och underhållande konsol med. Nu väntar man bara på Donkey Kong country tropical-freeze och nya mario kart ohhhhh yeah

Medlem
Skrivet av ladd:

Är verkligen inte sugen på varken PS4 eller XBone just nu, känns som att en PC räcker för att täcka behoven av de sortens spel. Däremot har jag varit riktigt sugen på en Wii U under ett par månader och har inte kunnat skaka bort suget. Det blev att jag beställde en Wii U+NSMBU/NSLU-bundle tidigare idag. Till det blev det:

Super Mario 3D World
Rayman Legends
Injustice (det var billigt )
Wind Waker HD
och
ZombiU

i bundlingen fick man med två skitspel också, Sports Connection och Mario & Sonic Winter Olympics-nånting.

Ser verkligen fram emot att ligga i sängen och chill-spela.

Bra val. Super kul konsol. Kände samma, den + pc är vad jag behöver

Medlem

Några av dom är säkert sura på det sena ps4 släppet där det skulle jag vara. Det var lite därför jag köpte wii så tidigt för att man fick vänta tills i mars på ps3 förra vändan.

Medlem

Jag tror att det har lossnat nu nu i Sverige också. Jag skulle köpa ett Wii U dagen innan jul och det var slutsålt nästan överallt. Var först till Elgiganten som var säkra på att de hade inne, men den sista hade tydligen sålts under dagen. Åkte sedan till Mediamarkt där det var helt tomt på hyllan för Wii U, men det fanns gott om Xbox 360 och PS3. Frågade då en anställd som såg att det borde finnas ett exemplar kvar, men tydligen var det någon som precis hade tagit den innan mig och inte hunnit till kassan än.

Åkte sedan till Siba som hade några få ex kvar som tur var.
Jag gissar på att Wii U har sålt riktigt bra runt jul.

Medlem
Skrivet av John.Blund:

Jag tror att det har lossnat nu nu i Sverige också. Jag skulle köpa ett Wii U dagen innan jul och det var slutsålt nästan överallt. Var först till Elgiganten som var säkra på att de hade inne, men den sista hade tydligen sålts under dagen. Åkte sedan till Mediamarkt där det var helt tomt på hyllan för Wii U, men det fanns gott om Xbox 360 och PS3. Frågade då en anställd som såg att det borde finnas ett exemplar kvar, men tydligen var det någon som precis hade tagit den innan mig och inte hunnit till kassan än.

Åkte sedan till Siba som hade några få ex kvar som tur var.
Jag gissar på att Wii U har sålt riktigt bra runt jul.

Det verkar som det sålt bra, hoppas det i alla fall. Riktigt underskattad konsol tycker jag.
Har super kul med den och älskar att jag kan spela på hela nedervåningen, t.om på dass hehe

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av John.Blund:

Jag tror att det har lossnat nu nu i Sverige också. Jag skulle köpa ett Wii U dagen innan jul och det var slutsålt nästan överallt. Var först till Elgiganten som var säkra på att de hade inne, men den sista hade tydligen sålts under dagen. Åkte sedan till Mediamarkt där det var helt tomt på hyllan för Wii U, men det fanns gott om Xbox 360 och PS3. Frågade då en anställd som såg att det borde finnas ett exemplar kvar, men tydligen var det någon som precis hade tagit den innan mig och inte hunnit till kassan än.

Åkte sedan till Siba som hade några få ex kvar som tur var.
Jag gissar på att Wii U har sålt riktigt bra runt jul.

Det verkar som det sålt bra, hoppas det i alla fall. Riktigt underskattad konsol tycker jag.
Har super kul med den och älskar att jag kan spela på hela nedervåningen, t.om på dass hehe

Ja jag gillar nintendo, mest för deras egna spel, som mario, mariokart, zelda, metroid m.m. Det som är synd ock är att de alltid skiter i prestandan och ska lägga sig i underkant på den fronten. Det gör visserligen så att dom lockar barnfamiljer att köpa konsolen då den alltid är billigast, men och andra sidan så skiter många spelutvecklare att skapa spel till den då den är värdelös rent prestandamässigt jämfört med konkurrenterna.

Jag menar, det har gjorts speltester där dom mäter FPS i spel som finns på Wii U, XBOX360 och PS4 och visst är Wiiu något (jag menar ganska lite) snabbare än de andra, men då får man tänka på att Wii U är 1 år gammlat och de andra är många många år gamla och de kommer nu ut med nya konsoler.

Det är som att nintendp väljer att prestandamässigt ligga ungefär en generation efter de andra vilket är riktigt tråkigt för spelutbudet på konsolen. Vill man spela nintendos egna spel, men även spela de senaste spelen så blir man ju tvungen att köpa två konsoler.

1
Skriv svar