Sända svtplay på twitch/justin?

Medlem
Sända svtplay på twitch/justin?

Tänkte bara kolla med er här på fz då jag har en kompis som inte bor i Sverige och gärna vill se jvm hockey matchen ikväll. Så jag tänkte eventuellt streama den på min justin-kanal men är osäker om jag vågar (sändningsrättigheter och så) Men svtplay är ju fritt här i sverige och gratis, dock inte utomlands, så jag undrar om det vore dumt att sända det?


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Skaffa en vpntunnel till honom med svenskt ip Då slipper du streama anonine.com


signatur

IDKFA

Medlem

Jag kan inte tänka mig att det är tillåtet. Vet heller inte hur pass allvarligt SVT ser på det du tänker göra. Det är ju knappast något storskaligt brott att du streamar till en kompis.

Finns det ingen laglig streamingtjänst som han kan nyttja från landet han är i?

Medlem

Nevermind, hittade en sida som sänder live som jag kan länka till. Tack ^^

Edit: Just nu visas AIK-Leksand för de som inte har cmore...skicka ett pm för länk, tänker inte länka här.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Du kan ju streama privat med twitch.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du kan ju streama privat med twitch.

Hur då menar du?
Samt att twitch ser ju VAD jag streamar...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

SVT play är INTE fritt och gratis, det ingår i TV-licensen. därav alla jävla idiotiska påståenden (jag vägrar) om att man ska pröjsa tvlicens bara man har en enhet som kan komma åt internet. (IDIOTIER!!)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

SVT play är INTE fritt och gratis, det ingår i TV-licensen. därav alla jävla idiotiska påståenden (jag vägrar) om att man ska pröjsa tvlicens bara man har en enhet som kan komma åt internet. (IDIOTIER!!)

Det vet jag, menar att förutom tvlicens är det ju fritt så därav frågade jag om jag kan sända till min kanal?


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Det vet jag, menar att förutom tvlicens är det ju fritt så därav frågade jag om jag kan sända till min kanal?

betalar han svensk tvlicens där han bor? Nej? Då borde svaret vara givet

Medlem

http://www.streamhunter.eu/hockey-live-streaming-video.html

Här kollar jag hockey ibland när jag inte har tillgång till TV.
Dem streamar även alla NHL matcher om din polare tycker det
är intressant

Medlem

Jag tycker det är bajs att man t.ex. inte kan kolla på SVT play etc fast man har konto och man är ute i Europa. "Går ej att nå från ditt land"


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Du kan använda en sk proxy/vpn-tjänst. Hidemyass är ett exempel. Använder det själv för att se på bbc.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar