Köpa Playstation 4 i kina.

Medlem
Köpa Playstation 4 i kina.

Hej gänget,

Jag bor vanligtvis i Kina och tänkte inhandla min enhet där, vad jag läst så skall PS4an vara regionsfri, MEN att detta inte är hela sanningen vad gällande att man inte kan plocka ner DLC hur som helst osv.

Så, mina 2 frågor.
1. Köper jag konsollen i kina, kan jag då ställa in så matchmaking osv går via europa? dvs spela med mina svenska vänner.
2. Kommer det bli några komplikationer att ta med konsollen hem i framtiden?
3. Är det ett problem med DLC?

Mvh
Nawks

Medlem

jag tror psn är region anpassat så om tex du skulla ha ditt ps4 i Sverige så lirrar du nog på Europas PSN.

I värsta fall så tror jag att du kan installera en europeiskt systemprogramvaran.

Medlem

Jag tror att om det är mer kontot och spelen som är regionsanpassade än konsollen i sig. Skaffar du ett europeiskt konto kommer du nog kunna lira med EU folk, men du kan behöva EU versionen av spelen. Har du ett kinesiskt spel så har jag för mig att spelen måste köpas på kinesiska PSN. Men jag vågar inte lova att det är så.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag trodde spelkonsoler var förbjudna i där?
Hmm lite googlande och det visar sig att det var så tills i höstas.

Ptjaa om du nu skulle få tag på en konsol där så ere ju inte alls säkert att onlinedelen funkar öht*, såvidare det inte finns ett eget PSN i Kina.

*med tanke på allt annat dom håller på med ang. spel o sånt *host* BF4 *host*


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar