Billigare hus i Final Fantasy XIV

Robot
Medlem
Billigare hus i Final Fantasy XIV

Det är alltså inte ekonomiskt hållbart att satsa på en villa nu när ekonomin går ner. Bättre investera i råvaror som kommer vara värt mer senare.
Frågan är bara vilken typ av råvara man ska satsa på...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har varit så oerhört nyfiken på att plocka upp detta men är osäker hur spelet faktiskt flyter på(inte prestandamässigt). Hur pass roligt är det?

Är det ett av de spelen som är roligt i början men blir snabbt långtråkigt(typiskt för MMOs för min del) eller är har det en tendens att bli roligare i längden? (vet inte riktigt hur patchen påverkat saker och ting.)

Hur ligger det till med servrar? Har läst att även de europeiska servrarna befinner sig i Kanada vilket låter som oönskat hög ping - eller hur hög är den egentligen?

Varit så oerhört nära på att köpa spelet ett par gånger nu men tvekar alltid i sista sekunden. Synd att det inte finns någon 7-dagars-testperiod. :\

Medlem

Spelet i min mening är riktigt bra, kanske lite lång tråkig start lite seg dragen första 15lvls men sen tar story quests och drar igång riktigt och man vill bara veta mer och göra nästa quest och nästa för att veta vad som händer. Ping är inget problem då jag t.ex har runt 100ms vilket är helt godkänt. Sen finns det en hel del att göra t.ex att levla alla klasser till 50 på en karakträr. Just det Bossarna och dungeons ska man säga att de bli avancerad riktigt jäkla fort så det är inte bara tank and spank även på de lägre lvls


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Pingade eu.square-enix.com samt 209.130.140.243 vilket tydligen ska vara de europeiska servrarna för FFXIV enligt en forumtråd (http://na.finalfantasyxiv.com/lodestone/freecompany/923350513...)

Får runt 60~70 ping vilket vore härligt. Såvida det stämmer - jag hoppas det. Isåfall vaknar intresset för ett köp åter igen nu.

Medlem

Roligt spel men de har någon inbyggd jäkla delay som irriterar mig som f_n.
Det är ingen stor delay men ca 0.2s kan påverka en ganska mycket 'in the heat of battle'.
Delayen är troligtvis inte inlagd medvetet men de tar sin goda tid att fixa den.

Medlem

Äsch, fick det rätt billigt av GMG (ca 180kr). God jul till mig själv. Nu blir det att prova på och se hur man själv tycker!

Medlem

Så de har flyttat servrarna från Montreal till EU nu? =P

Gen
Medlem

Jag är nog en av dem som inte fastnade för endgame (försöka döda Titan utan att dö pga lagspikes).

Sen orkade jag inte FATE grinda mig igenom andra klasser heller eftersom det är oerhört tråkigt. Men det kanske är ändrat nu?

Medlem

lagspikes är borta


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag är nog en av dem som inte fastnade för endgame (försöka döda Titan utan att dö pga lagspikes).

Sen orkade jag inte FATE grinda mig igenom andra klasser heller eftersom det är oerhört tråkigt. Men det kanske är ändrat nu?

FATE grinden är också borta, iom den senaste patchen så ökades exp:n från instances extremt mycket så det är inga problem att levla genom ett nöta dem nu.

Gen
Medlem
Skrivet av Freywiind:

lagspikes är borta

Det låter bra!

Skrivet av FZ123:

FATE grinden är också borta, iom den senaste patchen så ökades exp:n från instances extremt mycket så det är inga problem att levla genom ett nöta dem nu.

Detta också, kanske skall testa det igen?

Medlem

många svenskar på EU-servern Odin om du undrar vilken du ska joina och jag har sällan lagg. Inget som påverkat gameplayt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Äsch, fick det rätt billigt av GMG (ca 180kr). God jul till mig själv. Nu blir det att prova på och se hur man själv tycker!

man får det för en hundring här(square enix PC Digital Download):

http://store.na.square-enix.com/store/sqenixus/en_US/pd/Theme...

Medlem
Skrivet av gorman:
Skrivet av Luciphear:

Äsch, fick det rätt billigt av GMG (ca 180kr). God jul till mig själv. Nu blir det att prova på och se hur man själv tycker!

man får det för en hundring här(square enix PC Digital Download):

http://store.na.square-enix.com/store/sqenixus/en_US/pd/Theme...

Vad jag läst så behöver man dock EU versionen ifall du befinner dig i EU?

1
Skriv svar