Köttig zombieslakt från Dying Light

Robot
Köttig zombieslakt från Dying Light

Visst ser det snyggt ut, men det blir nog ganska repetitivt efter en kort stund. Hade hellre sett ett spel med en rejäl story.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Underlight att han tror att det är PS4 exklusivt. Särskillt när han spelar det på PC med en Xbox-kontroller och alla techlands tidigare spel varit till "primära" platformarna dvs PC, PS och XBox.

Medlem

Spelet kan nog bli nåt, entusiastisk kille som lirar, kommer bara å tänka på Alec Baldwin som Parker i vänner http://www.youtube.com/watch?v=-DJblHzEdLw

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Visst ser det snyggt ut, men det blir nog ganska repetitivt efter en kort stund. Hade hellre sett ett spel med en rejäl story.

Zombie spel blandat med free roaming Mirror's Edge. Låter skojj iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det ser grymt bra ut, men gör man verkligen inget mer än att springa runt och hacka? Skulle bli väldigt repetivt i längden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

Det ser grymt bra ut, men gör man verkligen inget mer än att springa runt och hacka? Skulle bli väldigt repetivt i längden.

Du menar som Diablo, Call of Duty, "Alla andra zombie spel"? Gör man ganska mycket samma också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:

Visst ser det snyggt ut, men det blir nog ganska repetitivt efter en kort stund. Hade hellre sett ett spel med en rejäl story.

Zombie spel blandat med free roaming Mirror's Edge. Låter skojj iallafall.

Jovars. ME2 i framtiden är inte fel det heller.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av conthox:

Det ser grymt bra ut, men gör man verkligen inget mer än att springa runt och hacka? Skulle bli väldigt repetivt i längden.

Du menar som Diablo, Call of Duty, "Alla andra zombie spel"? Gör man ganska mycket samma också.

Njae. På sätt och vis, på sätt och vis inte. I CoD och andra actionspel så varieras rundorna ändå lite genom vilka vägar man tar, vapen man använder, fordon osv osv. I Diablo blir ju looten och monstren det som varierar, även om det förvisso också är repetivt. När det kommer till kritan så är ju mer eller mindre alla spel repetiva, utom möjligen pusselspel då. Det är ju hur man gör något och inte bara vad man gör som spelar roll. Just i detta fall såg det ut att vara: "spring, slå på en zombie med en yxa." och repetera tills... vadd? Timern gick ut? Poänggräns nådd? Jag orkade inte se hela klippet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av conthox:

Det ser grymt bra ut, men gör man verkligen inget mer än att springa runt och hacka? Skulle bli väldigt repetivt i längden.

Du menar som Diablo, Call of Duty, "Alla andra zombie spel"? Gör man ganska mycket samma också.

Njae. På sätt och vis, på sätt och vis inte. I CoD och andra actionspel så varieras rundorna ändå lite genom vilka vägar man tar, vapen man använder, fordon osv osv. I Diablo blir ju looten och monstren det som varierar, även om det förvisso också är repetivt. När det kommer till kritan så är ju mer eller mindre alla spel repetiva, utom möjligen pusselspel då. Det är ju hur man gör något och inte bara vad man gör som spelar roll. Just i detta fall såg det ut att vara: "spring, slå på en zombie med en yxa." och repetera tills... vadd? Timern gick ut? Poänggräns nådd? Jag orkade inte se hela klippet.

Eftersom man kan hoppa runt och döda zombies på olika sätt i det här spelet borde det väl vara tillräckligt med variation som du nämner i andra spel? Just nu känns det bara som onödigt hate så som sagt man kör "samma sak" i spelen jag nämnde också, mest Diablo.

Nu vet jag dock inte hur det blir med loot i Dying Light, om det är som i Dead Island,

No hate givetvis, du får tycka vad du vill och det är okej Man kan inte gilla alla spel, och jo alla spel blir repetitiva om man inte gillar det man gör. Diablo spel är bara roliga för mig om man spelar med andra människor annars blir det för enformigt för mig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:

Visst ser det snyggt ut, men det blir nog ganska repetitivt efter en kort stund. Hade hellre sett ett spel med en rejäl story.

Zombie spel blandat med free roaming Mirror's Edge. Låter skojj iallafall.

Jovars. ME2 i framtiden är inte fel det heller.

Vänta lite nu, är inte ME2 "framtiden" ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eftersom man kan hoppa runt och döda zombies på olika sätt i det här spelet borde det väl vara tillräckligt med variation som du nämner i andra spel? Just nu känns det bara som onödigt hate så som sagt man kör "samma sak" i spelen jag nämnde också, mest Diablo.

Är det fler typer av fiender än zombies? Andra spel har olika typer av fiender och även olika typer av vapen. (Det kanske detta kommer att ha också, men jag såg bara en yxa och lite sparkar.) Men visst, lägg till flera vapen, kanske modifierbart, utrustning och lite annat så.

Själv har jag tröttnat på alla zombie-spel, kanske är det mestadels det som tråkade ut mig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ser sjukt lovande ut. Men den minimala FOV'en gör mig åksjuk. Får pausa filmklippet flera ggr.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Sandlåda, snygg grafik och zombies: Ja tack.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:

Visst ser det snyggt ut, men det blir nog ganska repetitivt efter en kort stund. Hade hellre sett ett spel med en rejäl story.

Zombie spel blandat med free roaming Mirror's Edge. Låter skojj iallafall.

Jovars. ME2 i framtiden är inte fel det heller.

Vänta lite nu, är inte ME2 "framtiden" ?

Det han menade var att det skulle inte vara helt fel ifall ett ME2 kommer i framtiden. Inte att det ska vara framtid i spelet.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Ser sjukt lovande ut. Men den minimala FOV'en gör mig åksjuk. Får pausa filmklippet flera ggr.

Kanske behöver kolla synen, testa att sitta i ett välbelyst rum när du spelar om du har dessa problem.

Medlem

Ser bra ut, gillade faktiskt Dead Island riptide, visst karaktärerna sög, så även röstskådespelarna och historien är inget att hänga i julgranen. Men det är faktiskt ganska beroendeframkallande gameplay, vilket är det enda som håller uppe det spelet enligt mig.
Ser ut som att deras spel bara bli bättre å bättre, å kan de få lite vettigare karaktärer och historia mixat med en fin spelmotor med bra spelmekanik så blir nog detta riktigt bra!

Inaktiv

Vänta lite nu! Måste man ha en Xbo 360-kontroller för att kunna ens spela spelet på en dator?! O.o Jag hoppas verkligen att det enbart gäller demo-versionen

Medlem

Tycker striderna ser ut som en lite snabbare variant av vad vi har i Skyrim och Oblivion. Med andra ord väldigt stelt och tråkigt system.

Hoppas det går att modda till PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av conthox:

Det ser grymt bra ut, men gör man verkligen inget mer än att springa runt och hacka? Skulle bli väldigt repetivt i längden.

Du menar som Diablo, Call of Duty, "Alla andra zombie spel"? Gör man ganska mycket samma också.

De flesta arpg handlar om att bygga karaktärer. Sjukt många timmar theorycrafting bakom en bra karaktär i D2 eller Path of Exile tex.

Avstängd
Skrivet av anon_276063:

Vänta lite nu! Måste man ha en Xbo 360-kontroller för att kunna ens spela spelet på en dator?! O.o Jag hoppas verkligen att det enbart gäller demo-versionen

Självklart kommer du behöva 360 kontroll när spelet släpps, har du inte hört? Mus och tangentbord är dödförklarade i pc spel nu?

Självklart är det bara i demot, törs du sova nu?

Medlem

Wow! Ser fantastiskt ut. Hoppas bara de lyckas balansera spelet samtidigt som de trycker ut en fantastisk story.


signatur

Have a good time!

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eftersom man kan hoppa runt och döda zombies på olika sätt i det här spelet borde det väl vara tillräckligt med variation som du nämner i andra spel? Just nu känns det bara som onödigt hate så som sagt man kör "samma sak" i spelen jag nämnde också, mest Diablo.

Är det fler typer av fiender än zombies? Andra spel har olika typer av fiender och även olika typer av vapen. (Det kanske detta kommer att ha också, men jag såg bara en yxa och lite sparkar.) Men visst, lägg till flera vapen, kanske modifierbart, utrustning och lite annat så.

Själv har jag tröttnat på alla zombie-spel, kanske är det mestadels det som tråkade ut mig.

Vad jag sett från trailers kommer det finnas olika "zombies". Sega, snabba, etc för att mixa till det. Om du är less på Zombie spel så klandrar jag dig inte, kommit så mycket sådant nu och har man spelat sig sönder på det kan jag förstå det men för mig så tycker jag bara det är roligt, vare sig hur seriös "survival" det är. Dead Island, Left 4 dead, DayZ, dont mind.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:

Visst ser det snyggt ut, men det blir nog ganska repetitivt efter en kort stund. Hade hellre sett ett spel med en rejäl story.

Zombie spel blandat med free roaming Mirror's Edge. Låter skojj iallafall.

Jovars. ME2 i framtiden är inte fel det heller.

Vänta lite nu, är inte ME2 "framtiden" ?

Det han menade var att det skulle inte vara helt fel ifall ett ME2 kommer i framtiden. Inte att det ska vara framtid i spelet.

Jo lilla sötnos jag förstod vad han menade med tanke på våran konversation, jag försökte vara rolig eftesom ME 2 kunde ha varit Mass Effect 2 också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Snubben som spelar låter som en promotor. Allt är "sick" och "amazing"...

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:

Visst ser det snyggt ut, men det blir nog ganska repetitivt efter en kort stund. Hade hellre sett ett spel med en rejäl story.

Zombie spel blandat med free roaming Mirror's Edge. Låter skojj iallafall.

Jovars. ME2 i framtiden är inte fel det heller.

Vänta lite nu, är inte ME2 "framtiden" ?

Det han menade var att det skulle inte vara helt fel ifall ett ME2 kommer i framtiden. Inte att det ska vara framtid i spelet.

Jo lilla sötnos jag förstod vad han menade med tanke på våran konversation, jag försökte vara rolig eftesom ME 2 kunde ha varit Mass Effect 2 också.

Kaxig du blev helt utan anledning mot mig

Precis, jag menade att "Mirror's Edge 2" gärna får komma ut snart. Vad det gäller var spelet är förankrat, så känns det som det är någon sorts framtidsutopi.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Verkar ju bra att han aldrig upplevt sådant "flyt" förut i ett spel

Ni som tycker det blir enformigt: Glöm inte twisten när det blir mörkt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:

Självklart kommer du behöva 360 kontroll när spelet släpps, har du inte hört? Mus och tangentbord är dödförklarade i pc spel nu?

Självklart är det bara i demot, törs du sova nu?

*pustar ut* Det var då förjävligt jävla tur för utvecklarna! xD

Avstängd
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av olafpawbelt:

Självklart kommer du behöva 360 kontroll när spelet släpps, har du inte hört? Mus och tangentbord är dödförklarade i pc spel nu?

Självklart är det bara i demot, törs du sova nu?

*pustar ut* Det var då förjävligt jävla tur för utvecklarna! xD

Även fastän jag inte hade brytt mig, jag spelar med 360 kontroll på datorn med så. Så för mig spelar det alltså ingen större roll.

12
Skriv svar