Mot nyårsafton

Medlem
Mot nyårsafton

Även om vädret inte är enligt årstiden korrekt så gör det mig absolut ingenting. Det får gärna vara plusgrader och snö-fritt ända fram till det är dags för vår igen.

Att det dessutom är på väg mot ljusare tider gör inte heller saken sämre. Mer ljus och mer värme tack!

Antagligen hade lite snö bara gjort det lilla damen i familjen lycklig men hon kan säkert vänta till nästa vinter

Nyårsafton för vår del firas i Småland. Det blir en lugn afton med närmsta familjen och förhoppningsvis få raketer och smällare. Lika lite som jag gillar snön gillar jag nyårssmällarna. Det är främst på grund av hunden som får fullständig panik varje gång det smäller till. Men i ärlighetens namn så förstår jag inte riktigt nöjet i att köpa svindyra prylar som sen ska brinna upp och skräpa ner. Kalla mig gärna gubbe men det finns bättre och trevligare sätt att sätta sprätt på pengar, eller för den delen roligare saker att göra på nyårsafton.

Något som jag tänker är mer miljövänligt och antagligen inte lika kostsamt är att köpa sådana Thailändska ljuslyktor som man skickar upp mot himlen. De är fina och framförallt tysta!

Hörs vi inte innan nyårsafton så önskar jag er alla ett riktigt gott nytt år

#blogg

Medlem
Mot nyårsafton

Fina bilder som alltid. Gott Nytt År!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Håller med ovanstående! Alltid lika kul att titta in på denna blogg.
Gott nytt år!

1
Skriv svar