Robot
DayZ

DayZ tar klivet från en mod till ett spel på egna ben. Än är benen skakiga men det är redan lätt att se potentialen i verket som handlar mer om människor än de döda.

#dayz, #arma-2


Medlem
DayZ

Har riktigt roligt i Dayz. Och det är bara alphan

Medlem

Jag är grymt sugen på det här spelet. Har aldrig provat det men älskar konceptet och jag är ett stort fan av flashpoint/arma spelen.

Medlem

Jag vågar inte räkna hur många timmar man spenderat i DayZ (mod och SA), men har alltid haft fruktansvärt roligt, trots sina bristningar.

Plus i kanten för att du använder ett sådant glömt ord som "bedagat" Mats, det gillar vi


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bara jag som faktiskt tycker att grafiken är bra?

Inaktiv

Tror att kartan är större än bara Chernarus nu.

Modden var riktigt bra, men 250 eller vad det är känns lite dyrt.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Suck...

Igen, det är INTE samma motor som Arma II.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Plus i kanten för att du använder ett sådant glömt ord som "bedagat" Mats, det gillar vi

Tänkte väl att någon skulle gilla det :).

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Tror att kartan är större än bara Chernarus nu.

Modden var riktigt bra, men 250 eller vad det är känns lite dyrt.

Du kan ju alltid vänta tills det släpps officiellt (2015?) och köpa det då. Lär dyka upp på Steam-reorna också.

Medlem

"DayZ Standalone utilizes the Take On Helicopter engine, which is a branch of the Arma II Operation Arrowhead engine Real Virtuality.[4] The engine has been heavily modified even including code from ARMA III."

Medlem
Skrivet av azynkron:

Suck...

Igen, det är INTE samma motor som Arma II.

Sant, det är en något förbättrad version. Arma II-motorn 1.1 om du så vill. Men i praktiken är skillnaden minimal: Den svajiga känslan finns kvar och världen är lågupplöst, men med oerhörda vyer och vackra ljuseffekter. En kompromiss mellan att använda originalet och att gå direkt på Arma 3, vilket jag nog önskar att de hade gjort istället om jag ska vara ärlig.

Medlem

Ge detta lite tid så kan det blir rejält roligt! Men är fullt spelbart redan nu

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av azynkron:

Suck...

Igen, det är INTE samma motor som Arma II.

Sant, det är en något förbättrad version. Arma II-motorn 1.1 om du så vill. Men i praktiken är skillnaden minimal: Den svajiga känslan finns kvar och världen är lågupplöst, men med oerhörda vyer och vackra ljuseffekter. En kompromiss mellan att använda originalet och att gå direkt på Arma 3, vilket jag nog önskar att de hade gjort istället om jag ska vara ärlig.

Är det inte ARMA 3-motorn som används? Det trodde jag var självklart att de skulle använda. Vad är anledningen?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av azynkron:

Suck...

Igen, det är INTE samma motor som Arma II.

Sant, det är en något förbättrad version. Arma II-motorn 1.1 om du så vill. Men i praktiken är skillnaden minimal: Den svajiga känslan finns kvar och världen är lågupplöst, men med oerhörda vyer och vackra ljuseffekter. En kompromiss mellan att använda originalet och att gå direkt på Arma 3, vilket jag nog önskar att de hade gjort istället om jag ska vara ärlig.

Är det inte ARMA 3-motorn som används? Det trodde jag var självklart att de skulle använda. Vad är anledningen?

Hoppas på när de får alla system och balans klara att de funderar seriöst på att flytta över till arma 3 motorn. Men med tanke på tiden skenat iväg redan så lär det ju dröja.

Är kluven om jag ska prova alphan lite eller försöka mig på Breaking Point till Arma 3 kanske?
Har redan tillgång till 7D2D och Rust, men avvaktat lite med DayZ SA för vill inte bränna ut mig på det i förväg så kanske borde vänta på betan iaf även om det kliar i fingrarna. Potentialen är ju stor här.

Medlem

Skulle rekommendera att lira modden Breaking Point till Arma 3.
Det är i princip Dayz fast i avsevärt bättre skick trots att den också är i Alpha-stadie...
Uppdateringar kommer hela tiden, var och varannan dag minst, så man märker att folket jobbar på det!
Värt att kolla upp om man har Arma 3 och gillar Dayz!
Och vill vänta tills Dayz är lite mer spelbart!

Medlem

En sak som jag saknade i modden var möjligheten att spawna tillsammans med vänner. Detta är inget som lagts till i standalone antar jag?

Medlem

Alltså, jag vill att det ska vara roligare än det faktiskt varit hittils. Har sprungit runt i säkert 15 realtidstimmar och det enda jag hittar är ruttna äpplen. Inga vapen så långt ögat kan nå....

:/

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av azynkron:

Suck...

Igen, det är INTE samma motor som Arma II.

Sant, det är en något förbättrad version. Arma II-motorn 1.1 om du så vill. Men i praktiken är skillnaden minimal: Den svajiga känslan finns kvar och världen är lågupplöst, men med oerhörda vyer och vackra ljuseffekter. En kompromiss mellan att använda originalet och att gå direkt på Arma 3, vilket jag nog önskar att de hade gjort istället om jag ska vara ärlig.

Är det inte ARMA 3-motorn som används? Det trodde jag var självklart att de skulle använda. Vad är anledningen?

För att arma 3 motorn ej klarar av tillräckligt många personer på en och samma karta som denna motor klarar etc. Dom började göra spelet till arma 3 motorn men märkte att den hade för stora brister för att dom skulle fortsätta med den. Så dom valde denna motorn istället som är en bättre version utav arma 2 motorn. Så jag tror att vi aldrig kommer få se den på arma 3 motorn, om dom inte gör en modifierad version utav den vilket jag ej tror dom har tid med.

Medlem

Alla spawn killers i alla spel nånsin.. hoppas era liv irl är riktigt dåliga och jag önskar att era liv för evigt kommer att förbli dåliga. Ni och fuskare är pest och spetälska för alla mäniskor. Lägg er ner och självdö.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Bojkott:

En sak som jag saknade i modden var möjligheten att spawna tillsammans med vänner. Detta är inget som lagts till i standalone antar jag?

Nej det finns inte, tror tyvärr att den funktionen inte hade varit bra för spelet i sig.

Skrivet av windowmaker:

Alltså, jag vill att det ska vara roligare än det faktiskt varit hittils. Har sprungit runt i säkert 15 realtidstimmar och det enda jag hittar är ruttna äpplen. Inga vapen så långt ögat kan nå....

:/

Spring till valfritt airfield eller en militärbas så ska du nog se att du hittar något. Fast akta huvudet

http://dayzdb.com/map#4.045.051

Medlem

Grymt bra spel!

Medlem

Slänger in denna video som cirkulerar på Steam så kan ni själva bedöma skillnaden:

Jag skulle vilja öka det till motor 1.5 åtminstone

Medlem
Skrivet av IceMan:

Alla spawn killers i alla spel nånsin.. hoppas era liv irl är riktigt dåliga och jag önskar att era liv för evigt kommer att förbli dåliga. Ni och fuskare är pest och spetälska för alla mäniskor. Lägg er ner och självdö.

Okej, man.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av IceMan:

Alla spawn killers i alla spel nånsin.. hoppas era liv irl är riktigt dåliga och jag önskar att era liv för evigt kommer att förbli dåliga. Ni och fuskare är pest och spetälska för alla mäniskor. Lägg er ner och självdö.

Lite smådålig attityd, även jag blir lack på folk som "spawn dödar" men sånna ord som du drar till med bör hållas för sig själv och inte på en sida för alla

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av azynkron:

Suck...

Igen, det är INTE samma motor som Arma II.

Sant, det är en något förbättrad version. Arma II-motorn 1.1 om du så vill. Men i praktiken är skillnaden minimal: Den svajiga känslan finns kvar och världen är lågupplöst, men med oerhörda vyer och vackra ljuseffekter. En kompromiss mellan att använda originalet och att gå direkt på Arma 3, vilket jag nog önskar att de hade gjort istället om jag ska vara ärlig.

Arma 3 motorn var inte färdig förrän efter ett år efter att de börjat arbeta med DayZ.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av azynkron:

Suck...

Igen, det är INTE samma motor som Arma II.

Sant, det är en något förbättrad version. Arma II-motorn 1.1 om du så vill. Men i praktiken är skillnaden minimal: Den svajiga känslan finns kvar och världen är lågupplöst, men med oerhörda vyer och vackra ljuseffekter. En kompromiss mellan att använda originalet och att gå direkt på Arma 3, vilket jag nog önskar att de hade gjort istället om jag ska vara ärlig.

Ljuseffekten är från ARMA 3 om jag inte minns fel

Medlem
Skrivet av Bojkott:

En sak som jag saknade i modden var möjligheten att spawna tillsammans med vänner. Detta är inget som lagts till i standalone antar jag?

Det kommer komma senare, igen alpha.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Tror att kartan är större än bara Chernarus nu.

Modden var riktigt bra, men 250 eller vad det är känns lite dyrt.

250 kr är för dyrt för att förboka ett spel? vilken planet lever du på?

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Jakobinklubben:

Tror att kartan är större än bara Chernarus nu.

Modden var riktigt bra, men 250 eller vad det är känns lite dyrt.

250 kr är för dyrt för att förboka ett spel? vilken planet lever du på?

Den röda planeten

12
Skriv svar