DayZ-skaparen avråder dig att köpa spelet

Robot
DayZ-skaparen avråder dig att köpa spelet
Medlem
DayZ-skaparen avråder dig att köpa spelet

Pluspoäng för ärligheten


signatur

Game long and prosper

Medlem

varför har han lagt ut det till försäljning då?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Medlem

Han vill att folk skall provspela och komma med konstruktiv kritik.

Han också de värsta hatarna som bara hatar för hatandes skull och skall minsann berätta hur missnöjda och misshandlade de blivit.

Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Ja, jag läste. Men om han tycker så behöver han inte lägga ut det till allmän försäljning. Finns väl ingen logik i att sälja något som man sen avråder folk från att köpa.

Detta "betala för utvecklingen" är väl ok om man vill göra det. Men sälj det eller sälj det inte. Håll inte på med en massa trams för att kamma hem gratis ärlighets-poäng.

Stör mig på såna som dig som inte har någon större läsförståelse och enbart letar anledningar att hoppa på folk.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

varför har han lagt ut det till försäljning då?

Han har inte råd med sina bönor annars.

Medlem
Skrivet av billybob:

Han vill att folk skall provspela och komma med konstruktiv kritik.

Han också de värsta hatarna som bara hatar för hatandes skull och skall minsann berätta hur missnöjda och misshandlade de blivit.

Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Men då ska han väl inte lägga ut ett ofärdigt spel om han inte kan ta kritik, oavsett sort.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Om FZ insåg att vi faktiskt lever i ett engelsktalande land och slutade dumförklara oss med dessa ibland tafatta översättningar kanske de hade citerat honom istället och vi hade förmodligen haft åtminstone ett mindre missförstånd där ute.. Just sayin'

Medlem

Folk som inte läser varningar osv får skylla sig själv och får rent av stå sitt kast. Han varna för att folk inte skulle köpa om dom inte ville va en del av utvecklingen. Det har Dean gjort i MÅNADER ingen nyhet...

Medlem

*cough* Minecraft , notch, multi-millionaire * cough*

Medlem

Jag köpte Alphan för några dagar sen och har haft en massa trevliga timmar när jag kutat omkring i en relativt tom värld.

Det känns som att dom bara har byggt grunden till spelet än så länge, Så som områden att besöka och byggnader att springa runt i. Många byggnader är dock väldigt loot fattiga så till slut så orkade man inte gå in i exakt alla byggnader längre så länge man inte saknade mat och vatten under sitt utforskande.

Byggnader och en väldigt Simpel pvp med mycket hostage situationer är vad som finns i spelet just nu. Det finns inte många sorters eldvapen eller slagvapen så man ser samma saker överallt.

Om man ska jämföra denna Alpha med något så kan man jämföra den med WarZ i tidigt stadium med mycket mindre zombies samt att man kan simma och att det finns enorm mark att utforska.

Är man ingen DayZ nörd så borde man vänta till spelet blir stabilare och får mer saker som man kan göra. Det finns just nu bara som sagt Byggnader att gå in i, Fin grafik och pvp/gisslantagande. Inga fordon är ännu i spelet och inge basbygge finns någonstans och det är inte någon vidare variation i det man håller på med.

Men jag tycker det är bra att DayZ finns på Steam för att på forumet så får dom mängder utav bugg reports och förslag som säkert skulle tagit månader för dom själva att hitta alla buggar.

Avstängd
Skrivet av Propy:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Ja, jag läste. Men om han tycker så behöver han inte lägga ut det till allmän försäljning. Finns väl ingen logik i att sälja något som man sen avråder folk från att köpa.

Detta "betala för utvecklingen" är väl ok om man vill göra det. Men sälj det eller sälj det inte. Håll inte på med en massa trams för att kamma hem gratis ärlighets-poäng.

Stör mig på såna som dig som inte har någon större läsförståelse och enbart letar anledningar att hoppa på folk.

haha va? nog för jag tycker dean varit en dramaqueen som alla ska tycka synd om men han säger ju som det är. Klarar du inte av att det kan dyka upp ett gäng med dryga buggar pga alphan så avråds du att köpa det nu och väntar på en vettigare version som du kan nöja dig med.

Du sitter och kommer med dummare svar för varje gång, tror knappast heller dean försökt komma med massa gratis ärlighets poäng av fansen utan han säger bara som det är.

Gå och lägg dig

00a
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Ja, jag läste. Men om han tycker så behöver han inte lägga ut det till allmän försäljning. Finns väl ingen logik i att sälja något som man sen avråder folk från att köpa.

Detta "betala för utvecklingen" är väl ok om man vill göra det. Men sälj det eller sälj det inte. Håll inte på med en massa trams för att kamma hem gratis ärlighets-poäng.

Stör mig på såna som dig som inte har någon större läsförståelse och enbart letar anledningar att hoppa på folk.

Nej, det står inte att han avråder alla från att köpa spelet. Han avråder dem som inte vill spela ett ofärdigt spel att köpa det.

Medlem
Skrivet av Propy:

Men då ska han väl inte lägga ut ett ofärdigt spel om han inte kan ta kritik, oavsett sort.

Inte kan ta kritik?

Tror du inte att vilken spelutvecklare som helst skulle bli lite irriterade på folk som inte kan läsa *VARNINGSTEXTEN* som man kan läsa ovanför köpknappen i Steam som beskriver vad man kan förvänta sig i denna Alpha, Och sedan så går grinollarna in på forumet och grinar över att spelet inte är färdigt?

Att han svarar ärligt bevisar ju bara att han är ganska seriös med det han gör, Spelet är inte färdigt och förväntar man sig valuta för pengarna så kommer man att bli grymt besviken om man inte är en liten DayZ fantast.

Man måste inte köpa spelet om man inte vill men köper man spel utan att läsa viktig information som är rätt framför näsan på en så får man skylla sig själv. Jag köpte spelet och visste vad jag köpte och har hittills haft en riktigt bra upplevelse utav spelet. Jag visste att det inte skulle vara så mycket att hänga i julgranen men spelet är spelbart och stundvis jättekul. Jag var med i en grupp och jagade snipers på höghusen häromdagen, Det var sjukt kul när dom vart svärmade utav nybörjare med yxor och basebollträn och alla andra slagvapen vi hade med oss.

Denna Alpha är bra för att dom får in buggreports i mängder vilket skulle tagit en lång tid för dom själva att hitta då världen är jättestor och buggarna finns i överflöd på vissa ställen. Vill man inte vara med och hitta buggar så ska man nog inte införskaffa spelet ännu.

Medlem
Skrivet av Propy:

varför har han lagt ut det till försäljning då?

För att spelet är i alpha och han behöver buggtestare som är villiga att spela spelet och leta buggar och även betala för att få göra det.

Är ett win/win scenario för alla.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Meh, Dean använder bara omvänd psykologi, och uppenbart fungerar det.

Medlem

Haha palla köpa det sen när det blir dyrare just nu kostar det typ 230 kr dom kommer ju höja priset sen till typ 400-500 kr på Steam har själv köpt det och det fvar lite jobbigt occh spela en massa buggar en skit men det var värt det

Avstängd
Skrivet av Itchy1:

Haha palla köpa det sen när det blir dyrare just nu kostar det typ 230 kr dom kommer ju höja priset sen till typ 400-500 kr på Steam har själv köpt det och det fvar lite jobbigt occh spela en massa buggar en skit men det var värt det

Tycker dock 500-600 är på tok för mycket för detta, även fast det är ett standalone. 300 kronor max anser jag

Medlem

Försent redan köpt det !

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Ja, jag läste. Men om han tycker så behöver han inte lägga ut det till allmän försäljning. Finns väl ingen logik i att sälja något som man sen avråder folk från att köpa.

Detta "betala för utvecklingen" är väl ok om man vill göra det. Men sälj det eller sälj det inte. Håll inte på med en massa trams för att kamma hem gratis ärlighets-poäng.

Stör mig på såna som dig som inte har någon större läsförståelse och enbart letar anledningar att hoppa på folk.

>Detta "betala för utvecklingen" är väl ok om man vill göra det
>sälj det eller sälj det inte

Så det är ok om han vill sälja det, och du tycker att han antingen ska sälja eller inte sälja det. Man kan ju undra vad problemet du har är då.

Medlem
Skrivet av Itchy1:

Haha palla köpa det sen när det blir dyrare just nu kostar det typ 230 kr dom kommer ju höja priset sen till typ 400-500 kr på Steam har själv köpt det och det fvar lite jobbigt occh spela en massa buggar en skit men det var värt det

Jag har svårt att tro att de kommer att höja priset så mycket, ARMA 3 kan man i dagsläget köpa för runt 300-400:- och Day Z kommer inte att säljas för mer än Bohemias flaggskepp, tvärtom tror jag man ökar med 50-100 Kr på sin höjd om man gör det alls.

Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Citatet är tämligen långt ifrån ett svar på frågan

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Itchy1:

Haha palla köpa det sen när det blir dyrare just nu kostar det typ 230 kr dom kommer ju höja priset sen till typ 400-500 kr på Steam har själv köpt det och det fvar lite jobbigt occh spela en massa buggar en skit men det var värt det

Tycker dock 500-600 är på tok för mycket för detta, även fast det är ett standalone. 300 kronor max anser jag

Sen pre order genom GMG och det kommer vara billigare än Steam vinter/sommar rea första året spelet är ute.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Ja, jag läste. Men om han tycker så behöver han inte lägga ut det till allmän försäljning. Finns väl ingen logik i att sälja något som man sen avråder folk från att köpa.

Detta "betala för utvecklingen" är väl ok om man vill göra det. Men sälj det eller sälj det inte. Håll inte på med en massa trams för att kamma hem gratis ärlighets-poäng.

Stör mig på såna som dig som inte har någon större läsförståelse och enbart letar anledningar att hoppa på folk.

Är det något fel i att påpeka vad folk får om de köper spelet nu? Eller i detta fall vägleda folk? Frågan som ställdes var om det var värt att köpa spelet eller vänta till att spelet uppnått ett mer moget stadie med färre buggar et. c. Ser verkligen inte "tramset" i detta då många köper i tron om att de ska få en färdig och komplett spelupplevelse, trots oskiljaktiga varningstexter och dylikt. Att tro att detta inte skulle förekomma är inget annat än naivt, då det handlar trots allt om människor. Men det är klart, det är mycket mindre tramsigt att göra som många andra företag (blunda), när folk sen anser att dom blivit blåsta på konfekten.

Medlem

Är väl samma som alla andra "förköp nu och delta i betan/alfan"
Det handlar om alfatestning snarare än en enkel stresstest med pr.
Som jag ser det har man helt enkelt förbokat DayZ och får då tillgång att delta redan i utvecklingen. Kan ju börja klaga när det är släppt kanske. Innan dess kan man ju ha lite distans till det med tanke på allt inte är skrivet i sten ännu.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Propy:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Ja, jag läste. Men om han tycker så behöver han inte lägga ut det till allmän försäljning. Finns väl ingen logik i att sälja något som man sen avråder folk från att köpa.

Detta "betala för utvecklingen" är väl ok om man vill göra det. Men sälj det eller sälj det inte. Håll inte på med en massa trams för att kamma hem gratis ärlighets-poäng.

Stör mig på såna som dig som inte har någon större läsförståelse och enbart letar anledningar att hoppa på folk.

haha va? nog för jag tycker dean varit en dramaqueen som alla ska tycka synd om men han säger ju som det är. Klarar du inte av att det kan dyka upp ett gäng med dryga buggar pga alphan så avråds du att köpa det nu och väntar på en vettigare version som du kan nöja dig med.

Du sitter och kommer med dummare svar för varje gång, tror knappast heller dean försökt komma med massa gratis ärlighets poäng av fansen utan han säger bara som det är.

Gå och lägg dig

Håller med!!

Medlem
Skrivet av PsyX:

*cough* Minecraft , notch, multi-millionaire * cough*

Fast det är väl ändå inte riktigt samma sak...jag spelade alfan och vad jag minns så var spelet stabilt och till stor del utan buggar. Sedan dess har ju mycket ändrats och lagts till, men som sagt var det inte riktigt lika buggigt som DayZ är nu.

Medlem

Jag skulle vilja påpeka att grejen med låta fansen få ta del av spelet redan i alfa var ett löfte från Rocket sedan 'Standalone' blev påtänkt och vi som älskade modden redan i dess tidigaste skede har räknat med det hela tiden.

Att Rocket sedan är noga med att påpeka vad det rör sig om är helt naturligt när alfan ligger på Steam, där läskunnigheten är låg och gnällfaktorn hög.
Det är nog ingen som vill ha en massa bittra människor som köpt Day Z av misstag ute på servrarna när det är så mycket som kräver erfarenhet av modden eller helt enkelt inte fungerar än. Det skulle troligen resultera i att en tsunami av sura griefers sköljer över Chernarus stränder.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Propy:

varför har han det lagt ut det till försäljning då?

Åhhh vad jag stör mig på folk som du!!!
LÄS TEXTEN!!

"Han avråder nämligen till köp i nuläget, om du nu inte är jätteintresserad att vara med under utvecklingen."

Ja, jag läste. Men om han tycker så behöver han inte lägga ut det till allmän försäljning. Finns väl ingen logik i att sälja något som man sen avråder folk från att köpa.

Detta "betala för utvecklingen" är väl ok om man vill göra det. Men sälj det eller sälj det inte. Håll inte på med en massa trams för att kamma hem gratis ärlighets-poäng.

Stör mig på såna som dig som inte har någon större läsförståelse och enbart letar anledningar att hoppa på folk.

Folk förhandsbokar ju spel och jag ser inte detta som något annat än just en förhandsbokning. Enda skillnaden mot en vanlig förhandsbokning är snarare för de flesta är väl att man får möjligheten att prova spelet då och då för att se hur det tar sig. Ser inget som helst problem med detta.

12
Skriv svar