Årets spel 2013 – Läsarnas val

Robot
Årets spel 2013 – Läsarnas val

Redaktionen har tyckt tillräckligt. Nu är det läsarnas tur att rösta fram årets bästa spel.

#the-last-of-us-remastered, #the-wolf-among-us


Medlem
Årets spel 2013 – Läsarnas val

Valde bara tre alternativ då det inte ens släppts fem bra spel i år...

GTA V, Mars: War Logs och Shadowrun returns.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Om man inte väljer Brothers: A tale of two sons har man inte öppnat hjärtat. Finaste spelet och bästa storyn detta år.

Medlem

Undrar hur många det är som röstar på The Last of Us i ren protest bara för att det inte var med på top tio listan?


signatur
Medlem

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

, Mars: War Logs

Medlem
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

För att folk inte har spelat "Brothers" och röstar på spel de själva faktiskt kan basera sina röster på.
Bara en chansning, jag vet inte

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av SID 6.7:

, Mars: War Logs

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2012/10/seriou...

Jupp, jämfört med spelen i listan så var det ett mycket bra spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Slog mig precis hur många spel det egentligen kommit ut i år när jag såg listan ^^

Medlem
Skrivet av Squeek:
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

För att folk inte har spelat "Brothers" och röstar på spel de själva faktiskt kan basera sina röster på.
Bara en chansning, jag vet inte

Ja möjligtvis men fast om man spelat BF4 så borde man inse att det är lite för trasigt för GOTY. Iaf vad jag tycker då jag köpte BF4 på release och blev besviken på hur trasigt det va.

Medlem

Oj, glömde bort Bioshock när jag röstade, absolut en av de spel i år som jag uppskattat mest, trots lite tveksam gameplay.
Annars blir det Brave new world och The wolf among us som står högst

Medlem
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

För mig har BF4 nästan varit felfritt och varit riktigt bra. Däremot inte spelat många andra 2013-spel, så jämförelse är svårt.

Medlem

Bioshock serien har nog den bästa storyn någonsin, älskar spelen.

Medlem

Path of Exile var det enda valet för min del, har spelat en hel del annat skoj, men det har antingen inte släppts som en fullständigt spel än eller så har det släppts förra året eller tidigare.

MEN Path of Exile förtjänar alla 5 av mina röster, det är så bra på vad det gör. Har inte ens spelat klart Bioshock Infinite, fattar verkligen inte charmen förutom hur intressant och detaljerad miljöerna är... och det är sant för nästan alla spel numera, vackra att se på, men inte mycket mer.

Fast dessa listor är ju relativt meningslösa...

Medlem

Super mario World är knappt i topp 5 och LoU ligger två. Tomb Raider ligger även hyffsat till. Måste vara surt för alla så kallade spel-journalister på Aftonbladet som även skriver här ibland.

Medlem
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

Hur kunde folk rösta på Skyrim för två år sen trots att det var buggigt? Jo för att det fortfarande är kul, snyggt som fan, har ljud av världsklass och massor av funktioner som andra spel inte har.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Fast dessa listor är ju relativt meningslösa...

Sant, på sätt och vis. Men all modern konst - musik, film, spel - ska ju rangordnas och prisbelönas av någon anledning.

Jag röstade för övrigt på Tomb Raider och Rayman Legends.

Medlem
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

Svårt att rösta på brothers när jag inte har spelat det

Medlem

lol att så många har röstat på Brokenfield 3.5


signatur

Game long and prosper

Medlem

Blood Dragon var absolut det bästa spelet jag spelat i år, synd att det var så kort bara.

Medlem

Call of Juarez, GTA och Ratchet & Clank är mina favoriter i år.

Medlem

Vilken jävla miss att inte ha med det nya Shadow Warrior i listan.

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av Squeek:
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

För att folk inte har spelat "Brothers" och röstar på spel de själva faktiskt kan basera sina röster på.
Bara en chansning, jag vet inte

Ja möjligtvis men fast om man spelat BF4 så borde man inse att det är lite för trasigt för GOTY. Iaf vad jag tycker då jag köpte BF4 på release och blev besviken på hur trasigt det va.

Håller med om att BF4 var för trasigt för att släppas när det släpptes i oktober. Däremot har de lyckats fixa till spelet nu innan årets slut vilket gör att jag tycker det förtjänar en GOTY röst. BF4 är ett extremt bra spel och det finns inte något annat FPS som ligger på samma nivå i skala, grafik och spelkänsla.

Medlem

Finns ingen värdig vinnare i år.

Gillade ett par spel men inget av dom förtjänar en 1:a plats.

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av Welo:
Skrivet av Squeek:
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

För att folk inte har spelat "Brothers" och röstar på spel de själva faktiskt kan basera sina röster på.
Bara en chansning, jag vet inte

Ja möjligtvis men fast om man spelat BF4 så borde man inse att det är lite för trasigt för GOTY. Iaf vad jag tycker då jag köpte BF4 på release och blev besviken på hur trasigt det va.

Håller med om att BF4 var för trasigt för att släppas när det släpptes i oktober. Däremot har de lyckats fixa till spelet nu innan årets slut vilket gör att jag tycker det förtjänar en GOTY röst. BF4 är ett extremt bra spel och det finns inte något annat FPS som ligger på samma nivå i skala, grafik och spelkänsla.

Nää, långt ifrån fixat. Riktigt obalanserat fortfarande. Något är väl riktigt fel när man hinner låsa upp allt till AA-tank på 2 rundor :P. Sen kan man fortfarande campa under marken på banor med vatten.

Medlem

Mina favoriter i år är definitivt: The Wolf Among Us, Brothers, Bioshock Infinite och GTA V.
Har 80 timmar i BF4 mp, det är bra trots att det var trasigt vid release men det är inte så bra att det är GOTY matrial.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Fast ni glömde DayZ standalone


signatur

Gradixio!

Medlem

Battlefield 4

Inaktiv
Medlem
Skrivet av s3ng:

Slog mig precis hur många spel det egentligen kommit ut i år när jag såg listan ^^

Slog mig precis hur många spel som saknas...

Papers please är med, men var är alla andra indiespel som kommit? Var är Remaken av Ducktales, det nya Shadow Warrior etc?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar