Warframe verkar vara på gång till Xbox One

Robot
Warframe verkar vara på gång till Xbox One
Medlem
Warframe verkar vara på gång till Xbox One

Trist att man inte kan "linka" accounts på PS4 , annars hade det varit grymt!

Medlem

Vafalls! Jobba på nyår!?

Vad har jag sagt om det här Johan


signatur

Everybody needs help.

Skribent
Skrivet av Apministern:

Vafalls! Jobba på nyår!?

Vad har jag sagt om det här Johan

Om jag inte hade jobbat, då hade jag inte fått "träffa" dig och alla andra goa människor. Det är värt det!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Apministern:

Vafalls! Jobba på nyår!?

Vad har jag sagt om det här Johan

Om jag inte hade jobbat, då hade jag inte fått "träffa" dig och alla andra goa människor. Det är värt det!

Naw, du är ju allt för härlig


signatur

Everybody needs help.

Skribent
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Apministern:

Vafalls! Jobba på nyår!?

Vad har jag sagt om det här Johan

Om jag inte hade jobbat, då hade jag inte fått "träffa" dig och alla andra goa människor. Det är värt det!

Naw, du är ju allt för härlig

Och inställsam


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Är det någon som spelat det här mer än 10-15 timmar? Det är ungefär vad jag spelat och jag tycker att det blev väldigt enformigt. Blir det någon omväxling längre fram?

Medlem
Skrivet av xyanide:

Är det någon som spelat det här mer än 10-15 timmar? Det är ungefär vad jag spelat och jag tycker att det blev väldigt enformigt. Blir det någon omväxling längre fram?

Har spelat det på PC typ 10 timmar, är mycket roligare om man är fler!

Medlem
Skrivet av xyanide:

Är det någon som spelat det här mer än 10-15 timmar? Det är ungefär vad jag spelat och jag tycker att det blev väldigt enformigt. Blir det någon omväxling längre fram?

Har ungefär 40 speltimmar. Om det blir någon omväxling, nja, det kan man väl säga. Just nu så består spelet mestadels av att bygga nya vapen och Warframes och att göra de olika Alert och Operations uppdragen. Titt som tätt kommer ett evenemang med någon belöning.

Annars, nej, spelet är väldigt enformigt. Kul men fortfarande enformigt. Spelet är under utveckling och blir konstant bättre, förutom UI:n av någon konstig anledning.

Medlem
Skrivet av xyanide:

Är det någon som spelat det här mer än 10-15 timmar? Det är ungefär vad jag spelat och jag tycker att det blev väldigt enformigt. Blir det någon omväxling längre fram?

Vad jag förstår så spelar det lite samma taktik som MMO's för att få spelare att grinda samma kontent om och om igen för ovanliga belöningar etc. Och dras således med samma problem (för spelare som inte vill grinda timme ut och timme in). Inget fan av den valda art-style'en så jag har undvikit detta.

Medlem
Citat:

Spelet är under utveckling och blir konstant bättre, förutom UI:n av någon konstig anledning.

Konsoles baby (;

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Konsoles baby (;

Jo, jag misstänker något sånt, men man ska inte behöva trycka på Z ifall man vill se sina kompanjoners healthbars, det ska vara automatiskt på. Sen har man en röd linje som visar hälsa men ingen blå linje för att se hur mycket sköldar dem har kvar, det får man läsa via siffror istället.

Den som gör spelets UI är ju totalt värdelös.

Medlem

Trevligt att höra, warframe är ett riktigt kul spel att lira med polare, lite som borderlands men mer belönande och mångfacetterat.
Spelet utvecklas aktivt och blir märkbart bättre över tid, dessutom lyssnar utvecklarna på spelarna.
Kul med ett f2p som fungerar bra, utan massiv grind eller snåla begränsningar, speciellt då du kan sälja saker du hittat för att få platinum och på då lätt kan låsa upp allt utan att betala ett öre.

Enda dumma är väl UI som är än värre på konsol, man måste trycka på options på ps4 för att se spelares hp/sköld, vilket gör att man "pausar" spelet. Nå, det är inget större problem, även som trinity/healer lär man sig se när helning behövs ^^

1
Skriv svar