Svårt för snipers i Titanfall
Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.
Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.
Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.
Hoppas väldigt mycket på detta spel.
Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.
Jag älskar att TF2 alltid kommer att vara ett riktmärke där man kan spela på många olika sätt och fortfarande ha balans.
Xd
Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.
Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.
Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.
Hoppas väldigt mycket på detta spel.
Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.
Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.
Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.
Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.
Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.
Hoppas väldigt mycket på detta spel.
Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.
Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.
hög k/d på quickscopare, den var ny
Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.
Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.
Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.
Hoppas väldigt mycket på detta spel.
Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.
Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.
hög k/d på quickscopare, den var ny
Bara för att du springer runt med en låg k/d när du testat quick scopa så betyder det inte att vi andra gör det
Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.
Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.
Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.
Hoppas väldigt mycket på detta spel.
Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.
Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.
hög k/d på quickscopare, den var ny
Bara för att du springer runt med en låg k/d när du testat quick scopa så betyder det inte att vi andra gör det
e-penis-contest? kan nog utan att överdriva hävda att 99% av alla qs-wannabes har rejält negativ k/d. Kul att du inte är en av dem grattis och gott nytt!
Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.
Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.
Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.
Hoppas väldigt mycket på detta spel.
Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.
Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.
hög k/d på quickscopare, den var ny
Bara för att du springer runt med en låg k/d när du testat quick scopa så betyder det inte att vi andra gör det
e-penis-contest? kan nog utan att överdriva hävda att 99% av alla qs-wannabes har rejält negativ k/d. Kul att du inte är en av dem grattis och gott nytt!
Jag har en mycket liten e-penis, så det behövs inte! Men du har ju helt rätt i att det är många som springer runt och försöker quick scopa och samtidigt har en låg k/d men då ligger också majoriteten av spelare och svajar runt 1.0 k/d oavsett quick scope eller ej. Jag syftade snarare på att duktiga spelare som både kan och föredrar att quick scopa är också spelare som har en betydligt högre k/d än de flesta.
Gott nytt år!
Det tråkigaste med quick scoping tycker jag är att det är totalt orealistiskt, vissa spel försöker ju efterlikna vapen och effekter ganska realistiskt men misslyckas väldigt ofta när det kommer till kikar-sikten. Resultatet är ofta att snipers blir omåttligt övermäktiga, även i närstrid.
Det närmsta det verkliga skulle jag säga är red orchestra, men alla spel försöker ju inte vara verkliga, då vill jag bara ha det balanserat, då är quick scoping och no-scoping inte ett problem.
Gillar det, mest för att jag tycker att med quickscoop och no scoope så tar man bort vad krypskyttar faktist är till för. Även om jag själv alltid kör quickscoop om jag kan.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund