Svårt för snipers i Titanfall

Robot
Medlem
Svårt för snipers i Titanfall

Gott.

ser ut som spelet kan återerövra det roliga med fps spelande.

Medlem

Goda nyheter! Är så trött på snipers i dagens fps.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.

Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.

Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.

Hoppas väldigt mycket på detta spel.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.

Jag älskar att TF2 alltid kommer att vara ett riktmärke där man kan spela på många olika sätt och fortfarande ha balans.


signatur

Xd

Medlem

Halleluja


signatur

Game long and prosper

phi
Medlem
Skrivet av burkmopp:

Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.

Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.

Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.

Hoppas väldigt mycket på detta spel.

Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.

Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.

Medlem

Sniping i all ära men för oss som gillar högt tempo och adrenalinaction är det den allra största glädjedödaren, det skulle vara helt fantastiskt att slippa det elementet.

Medlem

Bra! Jag hatar snipers som quick scopar.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av burkmopp:

Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.

Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.

Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.

Hoppas väldigt mycket på detta spel.

Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.

Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.

hög k/d på quickscopare, den var ny

phi
Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av phi:
Skrivet av burkmopp:

Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.

Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.

Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.

Hoppas väldigt mycket på detta spel.

Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.

Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.

hög k/d på quickscopare, den var ny

Bara för att du springer runt med en låg k/d när du testat quick scopa så betyder det inte att vi andra gör det

Medlem
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av phi:
Skrivet av burkmopp:

Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.

Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.

Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.

Hoppas väldigt mycket på detta spel.

Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.

Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.

hög k/d på quickscopare, den var ny

Bara för att du springer runt med en låg k/d när du testat quick scopa så betyder det inte att vi andra gör det

e-penis-contest? kan nog utan att överdriva hävda att 99% av alla qs-wannabes har rejält negativ k/d. Kul att du inte är en av dem grattis och gott nytt!

phi
Medlem
Skrivet av enboomer:
Skrivet av phi:
Skrivet av enboomer:
Skrivet av phi:
Skrivet av burkmopp:

Vad är det för fel på quick scoping? Tycker det funkar utmärkt i TF2, sålänge spelet är balanserat i övrigt så borde det väl inte vara ett problem? Nu har ju alla olika styrkor och HP i TF2, kanske mindre enkelt att balansera i ett spel som Titanfall då jag kan tänka mig att alla har samma standar HP.

Det faller nog mer på level designen en något annat, men med mycket vertikala rörelser så tror jag inte det ska vara något problem. Dom skulle gärna få utveckla vidare på vad dom menar.

Problemet är väl att få andra vapen har lika hög "skill celing" som prickskyttevapen har, spelar ju inget roll hur bra man blir med säg ett automatvapen, man kommer aldrig kunna få en one shot kill med det vilket i en 1v1 situation kan vara oändligt frustrerande. Men nu är förhoppningsvis spelet inte balanserat för bara 1v1 eller för den delen person mot person.

Hoppas väldigt mycket på detta spel.

Det är ju i princip bara dåliga spelare som gnäller om quick scoping/no scoping och oftast pga de själva inte klarar av att göra det.

Det är ju ingen hemlighet att quick scopare/no scopare har en hög K/D i spel där K/D betyder något. Om det går att quick scopa/no scopa så gör jag det eftersom att det gör mig effektiv på alla avstånd. Det går ju trots allt ut på att vinna matcherna och flest kills innebär oftast högst score.

hög k/d på quickscopare, den var ny

Bara för att du springer runt med en låg k/d när du testat quick scopa så betyder det inte att vi andra gör det

e-penis-contest? kan nog utan att överdriva hävda att 99% av alla qs-wannabes har rejält negativ k/d. Kul att du inte är en av dem grattis och gott nytt!

Jag har en mycket liten e-penis, så det behövs inte! Men du har ju helt rätt i att det är många som springer runt och försöker quick scopa och samtidigt har en låg k/d men då ligger också majoriteten av spelare och svajar runt 1.0 k/d oavsett quick scope eller ej. Jag syftade snarare på att duktiga spelare som både kan och föredrar att quick scopa är också spelare som har en betydligt högre k/d än de flesta.

Gott nytt år!

Medlem

Det tråkigaste med quick scoping tycker jag är att det är totalt orealistiskt, vissa spel försöker ju efterlikna vapen och effekter ganska realistiskt men misslyckas väldigt ofta när det kommer till kikar-sikten. Resultatet är ofta att snipers blir omåttligt övermäktiga, även i närstrid.

Det närmsta det verkliga skulle jag säga är red orchestra, men alla spel försöker ju inte vara verkliga, då vill jag bara ha det balanserat, då är quick scoping och no-scoping inte ett problem.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Gillar det, mest för att jag tycker att med quickscoop och no scoope så tar man bort vad krypskyttar faktist är till för. Även om jag själv alltid kör quickscoop om jag kan.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Låter bra

Alltid varit emot snipers i public matcher där dom väldigt sällan gör nån större nytta.

I klanmatcher så är det förmodligen en annan sak,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar