Nätterroristerna Derp attackerar spelservrar

Medlem

Om de hade crashat Origin eller något annat som endast har med EA att göra så hade jag inte alls haft något emot det. Att göra det "for the lulz" låter bara så ångestfyllt.

Medlem

Snorungar som sitter med LOIC har inget med hacking och cracking att göra.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Brukar ju vara rätt grova straff på sådant internet beteende, ifall man åker dit. så man kan ju alltid hoppas.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Om de hade crashat Origin eller något annat som endast har med EA att göra så hade jag inte alls haft något emot det. Att göra det "for the lulz" låter bara så ångestfyllt.

På vilket sätt blir det bättre av att förstöra för folk som spelar på Origin?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

skulle vart skoj och möta en sån snubbe i en mörk gränd.....

Medlem

Varför kallar ni dessa bortskämda småglin "hackers"?
"Hacking" går ut på att ta sig in i system, och sen ut igen, ouptäckt.
"Cracking" däremot...

Nej detta är TRASHING

Medlem

Helvete vad provocerad jag blir när jag läser ''for the lulz''...Man kan ju bara föreställa sig hur dom ser ut. Tjocka, fett hår, dålig hy och oskulder som saknar den sociala förmågan att prata med människor i verkligheten så dom sitter på chattrum och pratar istället.
Blir mer provocerad av det faktumet att dom använder ''for the lulz'' än att dom attackerar servrar. Sen efter dom skrivit det så sitter dom och flinar med chipsfett runt munnen...Fyfan.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Securion:

Varför kallar ni dessa bortskämda småglin "hackers"?
"Hacking" går ut på att ta sig in i system, och sen ut igen, ouptäckt.
"Cracking" däremot...

orka bry sig om tramsiga termer, var länge sen ordet hacker fick en ny innebörd, get with the program.

Njae, det är för att folk hela tiden inte kan skilja på begreppen. Rätt ska vara rätt. Tänk om alla plötsligt började kalla hundar för elefanter, dessa har också fyra ben.

Lite haltande jämförelse. Hundar och elefanter tillhör ju olika djurraser.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Securion:

Varför kallar ni dessa bortskämda småglin "hackers"?
"Hacking" går ut på att ta sig in i system, och sen ut igen, ouptäckt.
"Cracking" däremot...

orka bry sig om tramsiga termer, var länge sen ordet hacker fick en ny innebörd, get with the program.

Njae, det är för att folk hela tiden inte kan skilja på begreppen. Rätt ska vara rätt. Tänk om alla plötsligt började kalla hundar för elefanter, dessa har också fyra ben.

Men snälla nån det är ju faktiskt så att ord tappar eller byter sin betydelse/innebörd med åren, ordet hackers har haft sin innebörd sen filmer på 80-talet, gemene man kanske lärt sig använda en PC och ladda hem filmer, men dom flesta, oavsett vad som helst tror nog crackers är kex.

Sen finns det en liten grupp nördar som tar sig själva på alldeles för stort allvar, som skitnödigt måste påpeka den bokstavliga skillnaden på ett ord ingen bryr sig om med en innebörd man inte ens ids använda när man väl kan den för ingen annan förstår vad man menar.

Fantastiskt bakåtsträvande, en stor eloge till alla som som hakat upp sig på crackers!

Medlem

De får väl känslan av de är viktiga och har något att säga till om. Personligen stämplar jag dem med min gigantiska embarrassing-stämpel.

Medlem

Hörde just att GW2 blivit attackerat av hackare på en större nivå oxå.. =/


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Bennii:

"For the lulz."
Jaha, jättekul pojkar. Vi är så imponerade över ert tilltag. Om jag visste var ni bodde så skulle jag komma förbi med rottingen och läxa upp er.

Ännu töntigare!

Ja, "rottingen" liksom? Jag skulle lårkaka svinen i flera timmar ifall jag fick fatt hen

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Securion:

Varför kallar ni dessa bortskämda småglin "hackers"?
"Hacking" går ut på att ta sig in i system, och sen ut igen, ouptäckt.
"Cracking" däremot...

orka bry sig om tramsiga termer, var länge sen ordet hacker fick en ny innebörd, get with the program.

Njae, det är för att folk hela tiden inte kan skilja på begreppen. Rätt ska vara rätt. Tänk om alla plötsligt började kalla hundar för elefanter, dessa har också fyra ben.

Njae, det är för att folk hela tiden vill sina fragmenteringar av huvudbegreppet. Tänk om folk kunde kalla sin hund för "hund" (alt. Fido) istället för Dvärgschnauzer

Medlem

Varför ger ni dom uppmärksamhet genom nyhetsposter? Det är väl precis vad dom är ute efter.

Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Securion:

Varför kallar ni dessa bortskämda småglin "hackers"?
"Hacking" går ut på att ta sig in i system, och sen ut igen, ouptäckt.
"Cracking" däremot...

orka bry sig om tramsiga termer, var länge sen ordet hacker fick en ny innebörd, get with the program.

Njae, det är för att folk hela tiden inte kan skilja på begreppen. Rätt ska vara rätt. Tänk om alla plötsligt började kalla hundar för elefanter, dessa har också fyra ben.

Lite haltande jämförelse. Hundar och elefanter tillhör ju olika djurraser.

Precis, således är en hackare och en "crackare" olika slags filurer.

Saxat från nätet:

"A hacker is a person intensely interested in the arcane and recondite workings of any computer operating system. Most often, hackers are programmers. As such, hackers obtain advanced knowledge of operating systems and programming languages. They may know of holes within systems and the reasons for such holes. Hackers constantly seek further knowledge, freely share what they have discovered, and never, ever intentionally damage data."

"A cracker is a person who breaks into or otherwise violates the system integrity of remote machines, with malicious intent. Crackers, having gained unauthorized access, destroy vital data, deny legitimate users service, or basically cause problems for their targets. Crackers can easily be identified because their actions are malicious."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så om man är Hacker kan man inte oxå vara Cracker? lägg av med att Glorifiera hackers är Ni snälla, 9 av 10 gör det Inte av nån sorts törst för kunskap & Inte med någon helgonlik övertygelse att inte lämna skada och försörelse i sin väg heller. De vill bara skaffa sig egna fördelar & följer egna övertygleser som inte gynnar de "svaga" & "oskyldiga" direkt.

Näe, Giriga & egoistiska nätterrorister bryr sig lika lite om andra än sig själva, som de stora företag de hävdar att de kämpar emot.. So its all just bullshit!

Dessutom kan man saxa Precis Vad Som Helst från internet, för precis allt finns där, Rätt Som Fel, knappast något man skulle kunna använda i en rättegång, "Jag hittade det på internet, där av = Sant!"


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Så om man är Hacker kan man inte oxå vara Cracker? lägg av med att Glorifiera hackers är Ni snälla, 9 av 10 gör det Inte av nån sorts törst för kunskap & Inte med någon helgonlik övertygelse att inte lämna skada och försörelse i sin väg heller. De vill bara skaffa sig egna fördelar & följer egna övertygleser som inte gynnar de "svaga" & "oskyldiga" direkt.

Näe, Giriga & egoistiska nätterrorister bryr sig lika lite om andra än sig själva, som de stora företag de hävdar att de kämpar emot.. So its all just bullshit!

Dessutom kan man saxa Precis Vad Som Helst från internet, för precis allt finns där, Rätt Som Fel, knappast något man skulle kunna använda i en rättegång, "Jag hittade det på internet, där av = Sant!"

12
Skriv svar