Kolla insidan av en Playstation 4

Robot
Medlem
Kolla insidan av en Playstation 4

Allt jag ser är en isärplockad dator.

Medlem

Detta har ju redan visats 2013, varför göra en repris?
Är det så mycket nyhets torka?

Inaktiv
Skrivet av Draug:

Allt jag ser är en isärplockad dator.

För att det nästan är vad det är. Beror lite på hur du definierar "dator". Jag ser inte många vanliga datorer med sekundära low power processorer med ett eget RAM.

http://ps4daily.com/wp-content/uploads/2013/11/ps4-secondary-...

Den är vackrare på insidan än utsidan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Steambox, Sweatbox, Leakbox

Ingen bra start på 2014, väntar bara till dessa krasha rejält för många ligger i pipline och måste ut innan man kan göra nya "bättre" versioner.

Medlem

Hoppas på ett bra spel år vad man en spelar på!

Medlem

Undrar vad 2GB DDR3 är till för.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Avbokade nyss mitt PS4, inte för att konsolen verkar dålig utan för att det inte finns några bra spel till den i nuläget.

Köpte PC delar för pengarna istället, om 1 år så lär det finnas en bättre PS4 för samma pris som dagens eller mindre med fler bra spel att välja mellan.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av ohem:

Undrar vad 2GB DDR3 är till för.

Det står 2Gb (Gigabit), inte 2GB (GigaByte). Alltså 256MB (eftersom 1 bit = 8 Byte). Detta är RAM-minne till "Low Power secondary processor":n som du också ser på bilden.

Skrivet av Gonathay:

om 1 år så lär det finnas en bättre PS4 för samma pris som dagens eller mindre med fler bra spel att välja mellan.

Nej, Sony försämrar i princip bara sina produkter med tiden (de tar bort funktioner för att sänka tillverkningskostnaden). Möjligen får du en konsol med ny design som du kanske tycker är snyggare och med strömsnålare CPU/GPU som inte blir lika varm.

Medlem
Skrivet av Gonathay:

Avbokade nyss mitt PS4, inte för att konsolen verkar dålig utan för att det inte finns några bra spel till den i nuläget.

Köpte PC delar för pengarna istället, om 1 år så lär det finnas en bättre PS4 för samma pris som dagens eller mindre med fler bra spel att välja mellan.

Tänkte göra samma men förbokningspriset var för bra att tacka nej till så det blev en ändå.

Medlem
Skrivet av ohem:

Undrar vad 2GB DDR3 är till för.

Din PS4 spelar in allt du gjort senaste 15 minuter eller något sånt. För det här krävs det ganska mycket CPU-kraft vilket skulle kunna förklara det där lilla chipet.

Men det är inte min enda teori utan tror att OSet kanske körs på den med. Därför menyerna är så otroligt smidiga på PS4an medans PSN Store laggar något så förbannat på PS3 speciellt efter uppdateringen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ohem:

Undrar vad 2GB DDR3 är till för.

Din PS4 spelar in allt du gjort senaste 15 minuter eller något sånt. För det här krävs det ganska mycket CPU-kraft vilket skulle kunna förklara det där lilla chipet.

Men det är inte min enda teori utan tror att OSet kanske körs på den med. Därför menyerna är så otroligt smidiga på PS4an medans PSN Store laggar något så förbannat på PS3 speciellt efter uppdateringen.

Ja store är hemsk på PS3 numera. Loggade in igår på PS3an för att ladda ner massa gratisspel då jag precis blivit PS+ subscriber och jäklar vad slött det var.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Ja store är hemsk på PS3 numera. Loggade in igår på PS3an för att ladda ner massa gratisspel då jag precis blivit PS+ subscriber och jäklar vad slött det var.

Tänk på att du kan "köpa" dessa spel via den webbaserade affären också.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Zappa:

Ja store är hemsk på PS3 numera. Loggade in igår på PS3an för att ladda ner massa gratisspel då jag precis blivit PS+ subscriber och jäklar vad slött det var.

Tänk på att du kan "köpa" dessa spel via den webbaserade affären också.

och välja att spelen ska laddas hem till PS3. Sen när man startar den eller när den startar automatiskt så laddar den hem alla spelen. Enkelt och bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Zappa:

Ja store är hemsk på PS3 numera. Loggade in igår på PS3an för att ladda ner massa gratisspel då jag precis blivit PS+ subscriber och jäklar vad slött det var.

Tänk på att du kan "köpa" dessa spel via den webbaserade affären också.

Den vägrar låta mig komma åt amerikanska shoppen i webläsaren. Blir redirectad till svenska hur jag än gör.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ohem:

Undrar vad 2GB DDR3 är till för.

Din PS4 spelar in allt du gjort senaste 15 minuter eller något sånt. För det här krävs det ganska mycket CPU-kraft vilket skulle kunna förklara det där lilla chipet.

Men det är inte min enda teori utan tror att OSet kanske körs på den med. Därför menyerna är så otroligt smidiga på PS4an medans PSN Store laggar något så förbannat på PS3 speciellt efter uppdateringen.

Jag tänkte också detta först, men 256MB (ja 256MB, inte 2GB, läs mitt tidigare inlägg) är knappast tillräckligt för 15min video i 1080p (eller ens i 720p för den delen). Den sekundära processorn används b.la. när maskinen är i standby-läge (t.ex. för att ladda ner saker du påbörjat, uppdateringar, m.m.) för att dra betydligt mindre ström. Det är möjligt att processorn används till videoinspelning, men 256MB ram-chippet som den har lär inte användas då.

1
Skriv svar