League of Legends-skaparna är inte giriga

Robot
League of Legends-skaparna är inte giriga

Och jag är prinsen av Zimbabwe.

Medlem

DotA är helt gratis.

/thread

Medlem

Jag tror till och med prinsen av Zimbabwe skulle vilja tjäna stora pengar på sitt största intresse.

Om du syftar på DotA2 så bör du tänka på att Valve kanske har/hade lite bättre förutsättningar att kunna stödja en gratis topp-titel, eller?

Medlem

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

Medlem
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

DotA är helt gratis.

/thread

Dota är inte gratis. Du måste köpa wc3 och ft.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

DotA är helt gratis.

/thread

Dota är inte gratis. Du måste köpa wc3 och ft.

fjantig kommentar

Medlem
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

nej tack

Medlem
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

DotA är helt gratis.

/thread

Dota är inte gratis. Du måste köpa wc3 och ft.

fjantig kommentar

Ditt var nog fjantigare då dota är dyrare än LoL.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=424358

Dota är ca 130-150kr dyrare än LoL.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Spooner:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Att skins inte har några mekaniska effekter kan jag hålla med om, men animationer osv kan se annorlunda och och tex lux sista skin är en fördel då hennes stun inte syns lika väl i just själva kastanimationen

Medlem
Skrivet av ClassicQW:

Att skins inte har några mekaniska effekter kan jag hålla med om, men animationer osv kan se annorlunda och och tex lux sista skin är en fördel då hennes stun inte syns lika väl i just själva kastanimationen

Du har nog en poäng där då Lux inte har en stun utan en root.

Vet inte hur hennes skin är men annars så hör man på ljudet vilken spell hon kastar vilket borde få dina reflexer att reagera och förflytta sig upp eller ner för att undvika.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

DotA är helt gratis.

/thread

Dota är inte gratis. Du måste köpa wc3 och ft.

fjantig kommentar

Ditt var nog fjantigare då dota är dyrare än LoL.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=424358

Dota är ca 130-150kr dyrare än LoL.

Han menade antagligen Dota 2 som är helt gratis, krävs bara en nerladdning av Steam. Sen kan man köpa grejer som enbart påverkar visuella element och är helt valfritt.

Medlem
Skrivet av derpious:

Han menade antagligen Dota 2 som är helt gratis, krävs bara en nerladdning av Steam. Sen kan man köpa grejer som enbart påverkar visuella element och är helt valfritt.

Då borde han skriva Dota 2 och inte Dota.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är inte allting gratis idag, det är iaf mentaliteten man får utav väldigt många.

Skulle vara intressant att se hur världen skulle klara sig utan internet, börja med en dag, sedan en veckan, en månad ett år.

Det vore spännande, verkligen, det vore en fantastisk julklapp och nyårspresent.

Medlem

På låga nivåer kan faktiskt pengar påverka.
Man kan ju skaffa en IP boost och spela in poäng att köpa runor och dylikt för snabbare.
Sen rent teoretiskt har väl den som äger ALLA champs mer taktiska valmöjligheter med picks/ccounterpicks av hjältar....
Men det senare påverkar nog bara eliten och dom som är på den nivån kanske faktiskt borde lägga nån spänn på sin favvohobby.

Medlem

Sen jag slutade spela League of Legends har jag bara känt mig allt gladare... hahaha. Communityn är så hemsk att det är tragiskt. Spelar för tillfället Final Fantasy XIV och älskar folket. Mer tid åt andra spel också. Skönt att inte logga in faktiskt.

Medlem
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

Samurai gubben är rätt så vek, bara bra om man lyckas bli super-farmad även då smälter han rätt så fort, en DO or DIE gubbe, älskar saten.

WTFNOSFY...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte loggat in på detta på någon vecka nu. Vill ha någon att spela med men ingen är intresserad. Så då får det bli andra spel istället.

LoL är ett fantastiskt bra spel som förstörs av den Mänskliga rasen. Mycket tråkigt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av derpious:

Han menade antagligen Dota 2 som är helt gratis, krävs bara en nerladdning av Steam. Sen kan man köpa grejer som enbart påverkar visuella element och är helt valfritt.

Då borde han skriva Dota 2 och inte Dota.

Väx upp.

Medlem

Lol är ju lite p2w ur 1 aspekt.

Jag märkte bara när jag spelade ( Var länge sedan ) att det var otroligt segt att få tag i runor till sin gubbe via endast IP.

Och eftersom jag inte gärna håller mig till endast AGI / STR / INT eller hur man ska katigorisera det i LoL: Så vill jag ju självklart ha fler än 1 runset som gör mina casters bättre när jag spelar dom samt mina str bättre osv.

Här är det otroligt jobbigt att farma de bra runorna som annars är otroligt lättare att bara köpa via RP. Sen stör jag mig fortfarande på att dom kränger ut heroes för RP / IP: Detta gjorde spelet otroligt trist för mig eftersom jag då studerade och hade inte pengar att lägga ut eller tid för att farma ihop dessa 6200 ip som de ville ha för en av de nya hjältarna.

Dessa saker fick mig snabbt att tappa suget för spelet då det kom nya heroes på löpande band,,, Man fick aldrig chansen att spela dom själv men fick ofta möta dom och som det nämndes tidigare var nya heroes ofta väldigt strarka i början när de släpptes...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av derpious:

Han menade antagligen Dota 2 som är helt gratis, krävs bara en nerladdning av Steam. Sen kan man köpa grejer som enbart påverkar visuella element och är helt valfritt.

Då borde han skriva Dota 2 och inte Dota.

Väx upp.

Mogen kommentar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Lol är ju lite p2w ur 1 aspekt.

Jag märkte bara när jag spelade ( Var länge sedan ) att det var otroligt segt att få tag i runor till sin gubbe via endast IP.

Och eftersom jag inte gärna håller mig till endast AGI / STR / INT eller hur man ska katigorisera det i LoL: Så vill jag ju självklart ha fler än 1 runset som gör mina casters bättre när jag spelar dom samt mina str bättre osv.

Här är det otroligt jobbigt att farma de bra runorna som annars är otroligt lättare att bara köpa via RP. Sen stör jag mig fortfarande på att dom kränger ut heroes för RP / IP: Detta gjorde spelet otroligt trist för mig eftersom jag då studerade och hade inte pengar att lägga ut eller tid för att farma ihop dessa 6200 ip som de ville ha för en av de nya hjältarna.

Dessa saker fick mig snabbt att tappa suget för spelet då det kom nya heroes på löpande band,,, Man fick aldrig chansen att spela dom själv men fick ofta möta dom och som det nämndes tidigare var nya heroes ofta väldigt strarka i början när de släpptes...

Du kan inte köpa runes för RP.
Ser inte problemet i att bygga upp en fin hög med ip. Jag har varit uppe över 100k ip med heltidsarbete vid sidan om.

Långt från pay2win.

Medlem
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av SkullJoke:

Lol är ju lite p2w ur 1 aspekt.

Jag märkte bara när jag spelade ( Var länge sedan ) att det var otroligt segt att få tag i runor till sin gubbe via endast IP.

Och eftersom jag inte gärna håller mig till endast AGI / STR / INT eller hur man ska katigorisera det i LoL: Så vill jag ju självklart ha fler än 1 runset som gör mina casters bättre när jag spelar dom samt mina str bättre osv.

Här är det otroligt jobbigt att farma de bra runorna som annars är otroligt lättare att bara köpa via RP. Sen stör jag mig fortfarande på att dom kränger ut heroes för RP / IP: Detta gjorde spelet otroligt trist för mig eftersom jag då studerade och hade inte pengar att lägga ut eller tid för att farma ihop dessa 6200 ip som de ville ha för en av de nya hjältarna.

Dessa saker fick mig snabbt att tappa suget för spelet då det kom nya heroes på löpande band,,, Man fick aldrig chansen att spela dom själv men fick ofta möta dom och som det nämndes tidigare var nya heroes ofta väldigt strarka i början när de släpptes...

Du kan inte köpa runes för RP.
Ser inte problemet i att bygga upp en fin hög med ip. Jag har varit uppe över 100k ip med heltidsarbete vid sidan om.

Långt från pay2win.

Då har du pumpat rätt mycket.
Spelade jävligt mycket i season 1 och 2 och jag hade aldrig så mycket pengar då man la ut dem på runepages och nya runes samt hjältar.
Alla som tycker att spelet är P2W har en jävligt bra poäng i och med att man MÅSTE köpa hjältarna och förlorar då möjligheter för counter picks.

Medlem
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Precis. När man ser någon med ett legendariskt skin vet man att man är körd!

Medlem
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av SkullJoke:

Lol är ju lite p2w ur 1 aspekt.

Jag märkte bara när jag spelade ( Var länge sedan ) att det var otroligt segt att få tag i runor till sin gubbe via endast IP.

Och eftersom jag inte gärna håller mig till endast AGI / STR / INT eller hur man ska katigorisera det i LoL: Så vill jag ju självklart ha fler än 1 runset som gör mina casters bättre när jag spelar dom samt mina str bättre osv.

Här är det otroligt jobbigt att farma de bra runorna som annars är otroligt lättare att bara köpa via RP. Sen stör jag mig fortfarande på att dom kränger ut heroes för RP / IP: Detta gjorde spelet otroligt trist för mig eftersom jag då studerade och hade inte pengar att lägga ut eller tid för att farma ihop dessa 6200 ip som de ville ha för en av de nya hjältarna.

Dessa saker fick mig snabbt att tappa suget för spelet då det kom nya heroes på löpande band,,, Man fick aldrig chansen att spela dom själv men fick ofta möta dom och som det nämndes tidigare var nya heroes ofta väldigt strarka i början när de släpptes...

Du kan inte köpa runes för RP.
Ser inte problemet i att bygga upp en fin hög med ip. Jag har varit uppe över 100k ip med heltidsarbete vid sidan om.

Långt från pay2win.

Då är det jag som kommer ihåg fel. Ber om ursäkt.


signatur

The spiders won,t find us here.

123
Skriv svar