GOTY 2013

Medlem
GOTY 2013

Hej nu är det ju snart slut på 2013 och 2014 kommer. Så då är det ju dags att utse GOTY 2013.
För mig har 2013 varit ett år med ganska många bra titlar. Speciellt Indie spel har imponerat på mig. Inom dom stora titlarna har det varit ganska dött. Några av dom stor titlarna jag såg fram emot var Tomb raider, Bioshock infinite, GTA V och BF4.
Men det var bara Bioshock, Tomb raider och GTA V som verkligen imponera.
BF4 hade för många buggar på release så det gick knappt och spela (Detta gällde Multiplayer delen för det mesta) Körde klart hela Kampanjen. Den va bättre än vad dom flesta säger. Men stötte även på buggar i den. Så BF4 är uteslutet.
Så vilka spel står det emellan kanske ni undrar? Jo dom spel det står emellan är....
Brothers: A tale of two sons
Köpte detta på Steams holiday sale och fastna på en gång (körde klart spelet samma dag tog 3 timmar så ganska kort). Spelet handlar om två bröder och deras sjuka pappa. För att rädda pappan måste dom ta sig till ett magiskt träd.
Spelet var väldigt fint och musiken var helt fantastisk.
Det är gjort av svensken Joseph fares(som även gjort filmerna Jalla jalla och Kopps tex) och starbreeze.

Tomb raider.
Storyn, Grafiken, Crafting systemet för att göra bättre vapen.
Spelet handlar om Lara croft (Da tomb raider) som blir skeppsbruten på den lilla ön Yamatai utanför Japans kust. Hon blir sen delad från sin grupp och måste hitta tillbaka till dom.

Bioshock infinite.
Detta spel wow är allt jag behöver säga. Storyn var fantastisk, Miljöerna (För att vara en stad över molnen så var det sjukt bra gjort) Voice actingen. Men BOOKER CATCH blev lite jobbigt ibland

Hearthstone heroes of warcraft (Ja detta är i beta jag vet. Men ändå riktigt bra.)
Fick en beta key för ungefär 1-2 månader sen och fastna helt. Det är det första kort spelet jag någonsin spelat. (Förutom vanliga kort med kortlek såklart) Det var riktigt lätt att komma in i det då man får spela 5 tutorial matcher innan riktiga matcher. Tycker Blizzard har lyckats riktigt bra med spelet. Dock något som är dåligt är att det tar tid att få bra kort (Så kallade legendary kort) fast i längden är det nog bra.

Sist men inte minst Dota 2
Dota vad mer kan jag säga. Det är riktigt bra gjort har inget emot dom nya karaktärs modellerna jämfört med dota 1. Valves system med drops efter varje match och steam workshop ger en möjligheten att göra din karaktär så som du vill ha den. ( Om du har tiden och orken att göra varje del i ett set. Tycker även detta är mycket bättre än LOL då det är lite mer competitive och man måste hålla fokus på mer grejer tex counter picka dom andra, Denia sina creeps och använda sina items.

Nu för att utse vinnaren.... *trum virvel*
1:a plats tar Brothers: A tale of two sons. Förbred hjärtat och spela detta då det kommer komma några tårar.
2:a plats tar Bioshock infinite. Storyn i detta spel är riktigt bra klart köp.
3:de plats tar Dota 2. Älskar hur det är upplagt och VALVE behöver inte säga så mycket mer
4:de plats tar Hearthstone heroes of warcraft. Blizzard har verkligen imponerat i år och detta blev riktigt bra. Blir open beta när som helst så det är bara att ladda ner och köra (tror kraven för F2P är att man ska äga minst ett Blizzard spel)
5:te plats tar Tomb raider. Har inget emot detta gillar det som satan. Storyn var riktigt bra och lara croft voice actor gjorde jobbet sjukt bra :).

Tycker alla dessa spel bör spelas minst en gång då alla är riktigt bra. Men Brothers: A tale of two sons är ett måste :). Detta är mina åsikter ingen annans. Ni får gärna komma med egna åsikter och synpunkter.

#blogg

Medlem
GOTY 2013

1. Gta V
2. BF4
3. The last of us
4. Bioshock infinite
5. Batman Arkham Origins

1
Skriv svar