Årets spel 2013 – Läsarnas val

Medlem
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

För att: Hör och häpna! Folk har faktiskt helt individuella åsikter, alla tycker inte som du!

Medlem
Skrivet av Davwve:

Undrar hur många det är som röstar på The Last of Us i ren protest bara för att det inte var med på top tio listan?

Tror det är nästan fler som inte röstade på Last of Us i ren protest för att det inte är ett spel till PC. Tror majoriteten av alla fanboys på FZ är just PC fanboys.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fy fan, antingen har jag blivit väldigt kräsen eller så kommer det väldigt få spel som faktiskt är bra (eller passar mig). Har inte röstat på något då inget spel förtjänar det, har dock lite spel kvar att testa men tillsvidare får man väl fortsätta med csgo...

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Bioshock serien har nog den bästa storyn någonsin, älskar spelen.

"Mitt plan crashade, tur det fanns en fyr i närheten jag kunde söka skydd i. Men se på fan, där fanns en hiss, den åker vi ner i. Wow, en undervattensstad! Coolt! Och vad är det här? En spruta med en självlysande vätska?! DEN INJECERAR VI!"

Jotack, jättebra story...

Skrivet av Zpartan:

Hur kan folk rösta på trasiga Walking dead, Brothers "clusterfuck" tale, Biosjuck, framför BF4 och COD!

Enkelt, de två du nämnde är generiska shooters som är ganska tråkiga.

Skrivet av Zpartan:

Skall man ta och göra en sådan här uppställning så är det viktigt att alla spel finns till samtliga system, vilket inte flera gör, alltså räknas INTE denna röstningen!

Last of us phhhhhhhhhhhhht, knappast

Hade du inte råd med en PS3a eller?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Welo:

Hur kan folk rösta på trasiga bf4 före tex Brothers: A tale of two sons, Walking dead, Tomb raider, Bioshock infinite,GTA V osv...
Hur tänker man när man vill utse ett ospelbart spel som GOTY 2013?

För att: Hör och häpna! Folk har faktiskt helt individuella åsikter, alla tycker inte som du!

Ja det är väl självklart att folk har andra åsikter. Men varför klagar du då på min åsikt? Det där var ju bara vad jag tyckte eller hur? En åsikt som sagt.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MrPeters:

Bioshock serien har nog den bästa storyn någonsin, älskar spelen.

"Mitt plan crashade, tur det fanns en fyr i närheten jag kunde söka skydd i. Men se på fan, där fanns en hiss, den åker vi ner i. Wow, en undervattensstad! Coolt! Och vad är det här? En spruta med en självlysande vätska?! DEN INJECERAR VI!"

Jotack, jättebra story...

Om du gör antagandet till att det är den enda lilla delen av storyn, visst då suger den, men storyn är så jäkla mycket vidsträckt än så.

Här har du en playlist av en snubbe som går in djupt i storyn av alla bioshock spel (Och andra spel).
http://www.youtube.com/watch?v=zrlgwU2PY-s&list=PLB73EB82CF20...

Medlem

Helt tokigt att/om inte Tomb Raider vinner. Mest underhållande och gripande jag spelat på säkert 10 år.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av the_cru:

Helt tokigt att/om inte Tomb Raider vinner. Mest underhållande och gripande jag spelat på säkert 10 år.

Då borde du testa Uncharted.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av the_cru:

Helt tokigt att/om inte Tomb Raider vinner. Mest underhållande och gripande jag spelat på säkert 10 år.

Då borde du testa Uncharted.

Hur då?

Inaktiv

Det är många här som har fel smak, och som behöver gå klubbens smakskola.

Rätt åsikt är: Spelåret 2013 var utan tvekan tveksamt.
God insikt: Det hade varit mycket lättare att rösta emot titlar.
Bra kommentar: Det är också en tabbe att ha konsolspel på samma lista som PC-spel.

Konsolspelet Battlefield 4 rör man inte ens med tång, unknare bombliberalt spel får man leta efter!

PC-spelet ArmA 3 har också en tvivelaktig politisk agenda, så det föll bort.

Rome 2, DLC innan spelet är fixat?

Det fick alltså bli:

PC-spelet Civ 5 Brave new world, som gjorde konsolspelet Civ 5 spelbart, fast det tillåter omgångar utan att en medelbegåvad spelare förlorar en enda enhet.

Bästa PC-spelet i år, enligt den riktiga svarsmallen:
Papers Please

(Dvs, så här tycker man.)

Samt:

Klubben vill se en lista som jämför rating här med andel av försäljningssiffrorna i Sverige. Ett litet spel kan vara bäst, men utan att många spelat det (vilket inte återspeglas i mätningen nu). Oftast är också spelbarheten omvänt proportionell mot reklambudgeten.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av the_cru:

Helt tokigt att/om inte Tomb Raider vinner. Mest underhållande och gripande jag spelat på säkert 10 år.

Då borde du testa Uncharted.

Hur då?

Jag har PS Vita, körde Uncharted: Golden Abyss. Det var 95% film och en skvätt spel. Men på PS3/4 lär det väl vara bättre?

Skulle väl gärna se separata listor för PC, xlåda, PS3/4 och "bärbart". För mig tex har Assassin's Creed: Liberation (PS Vita) varit fenomenalt.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av the_cru:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av the_cru:

Helt tokigt att/om inte Tomb Raider vinner. Mest underhållande och gripande jag spelat på säkert 10 år.

Då borde du testa Uncharted.

Hur då?

Jag har PS Vita, körde Uncharted: Golden Abyss. Det var 95% film och en skvätt spel. Men på PS3/4 lär det väl vara bättre?

Skulle väl gärna se separata listor för PC, xlåda, PS3/4 och "bärbart". För mig tex har Assassin's Creed: Liberation (PS Vita) varit fenomenalt.

Den enda konsol jag ägt var en Commodore 64 med underbara kassettband , sedan dess har det dock vart x86 som gällt...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Den enda konsol jag ägt var en Commodore 64 med underbara kassettband , sedan dess har det dock vart x86 som gällt...

Den enda konsol du ägt var inte ens en konsol..........sorgligt att du missade allt som 68xxx-serien bjöd längst vägen fram till x86-prylar som faktiskt gick att spela på

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av skogsvilden:

Den enda konsol jag ägt var en Commodore 64 med underbara kassettband , sedan dess har det dock vart x86 som gällt...

Den enda konsol du ägt var inte ens en konsol..........sorgligt att du missade allt som 68xxx-serien bjöd längst vägen fram till x86-prylar som faktiskt gick att spela på

C64 och Amiga var i stort sett konsoler. Gjorda för att spela på och skulle man jobba var Workbench inget att hänga i julgranen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Absolut inga konsoler. Du kan ordbehandla, programmera, surfa och göra allt man kan göra på en vanlig PC.

Konsoler är låsta apparater.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

123
Skriv svar