Hotline Miami och epilepsi - Dålig kombo

Medlem
Hotline Miami och epilepsi - Dålig kombo

Jag lider sedan tidiga tonåren av epileptiska anfall. I början när jag var yngre så hade jag ofta anfall både på dagarna och på nätterna. Då åt jag medicin mot kramperna men drabbades ändå med jämna mellanrum. Senaste tio åren har jag inte ätit medicin, utan har klarat mig utan. Jag har haft kramper sällan, och uteslutande på natten, då jag helt enkelt vaknar på morgonen på morgonen med fruktansvärd huvudvärk och bitsår i tungan. Anfall på dagtid har jag inte haft på väldigt, väldigt länge.

Idag vaknade jag tidigt och kunde inte sova. Så jag satte mig helt enkelt och spelade Hotline Miami, nyligen inköpt. Jag är på chapter 3 och spelet är verkligen beroendeframkallande.

Vid 10-tiden vaknar jag i sängen av att min mamma hjälper mig till rätta. Tydligen har jag krampat rejält. Som tur var har jag varit hos min mamma senaste dagarna och hälsat på, annars hade jag varit själv i min lägenhet.

Jag har som sagt inte haft dagliga anfall på väldigt lång tid och knappt nattliga anfall heller. Det enda jag kan tänka mig är att den grafiska stilen i Hotline Miami, som är känd för att orsaka åksjuka, inte är så bra för epilepsi.

Nog för att många spel brukar ha epilepsivarning i manualen men Hotline Miami borde komma med en fet jävla varningstext när man startar spelet. Så nu har jag avinstallerat spelet från datorn och uppenbarligen kastat pengarna i sjön när jag köpte det.

Medlem

Trist att höra men hoppas att du mår bra!

Oj, men bry dig inte om spelet eller pengarna. Det viktigaste är hälsan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är ett nytt spelföretag så man kan dock inte förvänta sig att alla saker ska vara korrekta.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är ett nytt spelföretag så man kan dock inte förvänta sig att alla saker ska vara korrekta.

Nja, jag förväntar mig inte att få upp stora varningstexter egentligen. Det var mest en skämtsam kommentar. Jag tror att om man har problem med epilepsi så undviker man den typen av snabba bilder, med gälla färger och suddiga bildfilter. Det kändes bara lite otippat för jag har inte fått kramper på väldigt länge.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Ankh:

Det är ett nytt spelföretag så man kan dock inte förvänta sig att alla saker ska vara korrekta.

Nja, jag förväntar mig inte att få upp stora varningstexter egentligen. Det var mest en skämtsam kommentar. Jag tror att om man har problem med epilepsi så undviker man den typen av snabba bilder, med gälla färger och suddiga bildfilter. Det kändes bara lite otippat för jag har inte fått kramper på väldigt länge.

Ahh på så sätt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar