DayZ-skaparen avråder dig att köpa spelet

ELF
Medlem
Skrivet av Turfad:

Folk som inte läser varningar osv får skylla sig själv och får rent av stå sitt kast. Han varna för att folk inte skulle köpa om dom inte ville va en del av utvecklingen. Det har Dean gjort i MÅNADER ingen nyhet...

Jo. De som klagar på att early access spel på Steam är buggiga (Facepalm)


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ärliga utvecklare... Nästan så man svimmar.

Medlem

oj var det en tidsmaskin jag flög in i nu

Medlem
Skrivet av Javas:

Pluspoäng för ärligheten

Ärlighet och ärlighet. Jag antar väl att det finns ett uns av. "Om du köper det nu är det billigare än det kommer vara vid releasen. Så köp det då istället". Dock. Som du säger. Det är kul när han visar lite ömhet för oss. Men jag tror inte det är hela sanningen

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Javas:

Pluspoäng för ärligheten

Ärlighet och ärlighet. Jag antar väl att det finns ett uns av. "Om du köper det nu är det billigare än det kommer vara vid releasen. Så köp det då istället". Dock. Som du säger. Det är kul när han visar lite ömhet för oss. Men jag tror inte det är hela sanningen

Dean Hall var lika rak och ärlig innan det fanns något vinstintresse i projektet och de flesta kommer sannolikt att köpa sin kopia av Day Z innan det är färdigt så jag har svårt att tro att det finns en konspiration mot konsumenterna bakom uttalandet.

Medlem

Jag köpte DayZ standalone direkt när jag fick lönen läste alla varnings texter och visste vad jag gav mig in på när jag köpte DayZ. Gillar verkligen standalonen försöker mest hitta PvE servrar istället för PvP då jag föredrar helst PvE vilket spelet egentligen går ut på än att döda första bästa person du ser.

Skulle vara intressant med lite mer loot och zombies. Lite tomt när man kliver in i en stad och ser just kanske bara 5 zombis. Men jag gillar spelet och vill vara med i utvecklingen av det hela.

Hände en rätt så intressant sak igår när jag spelade letade efter mediciner pga illa mående för jag åt rötten frökt. Helt plötsligt hör jag en zombie skrikandes och PANG var rätt framför mig sprang genom väggen till sjukhuset tror jag har aldrig blivit så skit nödig förrut!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Javas:

Pluspoäng för ärligheten

Ärlighet och ärlighet. Jag antar väl att det finns ett uns av. "Om du köper det nu är det billigare än det kommer vara vid releasen. Så köp det då istället". Dock. Som du säger. Det är kul när han visar lite ömhet för oss. Men jag tror inte det är hela sanningen

Dean Hall var lika rak och ärlig innan det fanns något vinstintresse i projektet och de flesta kommer sannolikt att köpa sin kopia av Day Z innan det är färdigt så jag har svårt att tro att det finns en konspiration mot konsumenterna bakom uttalandet.

Jo jag minns att det var något sådant på den tiden också. Men du vet. Jag kan liksom inte smälta det. Känns så naivt att tänka " åh han vill bara vara öppen blabla ". Jag har blivit så rålurad av spelföretag på sistone att jag får en sur känsla i magen när han säger så. Förstår du?

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Javas:

Pluspoäng för ärligheten

Ärlighet och ärlighet. Jag antar väl att det finns ett uns av. "Om du köper det nu är det billigare än det kommer vara vid releasen. Så köp det då istället". Dock. Som du säger. Det är kul när han visar lite ömhet för oss. Men jag tror inte det är hela sanningen

Dean Hall var lika rak och ärlig innan det fanns något vinstintresse i projektet och de flesta kommer sannolikt att köpa sin kopia av Day Z innan det är färdigt så jag har svårt att tro att det finns en konspiration mot konsumenterna bakom uttalandet.

Jo jag minns att det var något sådant på den tiden också. Men du vet. Jag kan liksom inte smälta det. Känns så naivt att tänka " åh han vill bara vara öppen blabla ". Jag har blivit så rålurad av spelföretag på sistone att jag får en sur känsla i magen när han säger så. Förstår du?

Jag förstår hur du tänker men Day Z är inte en jätteproduktion och Rocket är en moddare som satt och kodade Day Z på sin fritid trots att han redan hade anställning av Bohemia och jobbade med ARMA på heltid.
Det säger mig att han älskar att göra det han gör.
OM det här hade handlat om girighet så hade Bohemia dumpat ARMA 3, ridit på hypen och gjort något riktigt stort och flashigt av Day Z istället. Men det hände inte för att den här utvecklaren har integritet.

Medlem
Skrivet av Propy:

varför har han lagt ut det till försäljning då?

För att folk tjatade som ettriga 3 åringar på release, själv spelar jag det inte så mycket, men jag har det och slutversionen sen, och jag vet att jag vill ha det från tidigare erfarenheter med moddet.

Är man inte säker är det väl bara att bilda sig en uppfattning.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Javas:

Pluspoäng för ärligheten

Ärlighet och ärlighet. Jag antar väl att det finns ett uns av. "Om du köper det nu är det billigare än det kommer vara vid releasen. Så köp det då istället". Dock. Som du säger. Det är kul när han visar lite ömhet för oss. Men jag tror inte det är hela sanningen

Dean Hall var lika rak och ärlig innan det fanns något vinstintresse i projektet och de flesta kommer sannolikt att köpa sin kopia av Day Z innan det är färdigt så jag har svårt att tro att det finns en konspiration mot konsumenterna bakom uttalandet.

Jo jag minns att det var något sådant på den tiden också. Men du vet. Jag kan liksom inte smälta det. Känns så naivt att tänka " åh han vill bara vara öppen blabla ". Jag har blivit så rålurad av spelföretag på sistone att jag får en sur känsla i magen när han säger så. Förstår du?

Jag förstår hur du tänker men Day Z är inte en jätteproduktion och Rocket är en moddare som satt och kodade Day Z på sin fritid trots att han redan hade anställning av Bohemia och jobbade med ARMA på heltid.
Det säger mig att han älskar att göra det han gör.
OM det här hade handlat om girighet så hade Bohemia dumpat ARMA 3, ridit på hypen och gjort något riktigt stort och flashigt av Day Z istället. Men det hände inte för att den här utvecklaren har integritet.

Va? Inte jobbade han väl på Bohemia och led Arma när han gjorde DayZ modden? Det var väl inför standalone versionen han blev anställd, eller?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tips: Klättra inte upp för de korta ladders vid de nya byggnaderna, du kommer bara ramla och dö. Hände med min karaktär som överlevt i flera dagar.

Om du hör ätande, drickande eller zombies så finns det en chans att det är ljudet i spelet som buggar bara. Bipod, Silencer och Bayonet fungerar inte i spelet ännu.

Om du hör någons mikrofon i 1 sekund så är det möjligt att det är en person som joinar servern och har micken aktiverad, det sänds globalt under den sekunden.

Om du hör reload ljud som spammas typ "tititititi" så är det mycket möjligt att det är någon som loggade in nära dig och har vapen.

Sen finns det också lite fler småsaker, men dessa är saker som jag lärt mig under tiden jag spelat Alphan, kommer nog patchas rätt så snart.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Javas:

Pluspoäng för ärligheten

Ärlighet och ärlighet. Jag antar väl att det finns ett uns av. "Om du köper det nu är det billigare än det kommer vara vid releasen. Så köp det då istället". Dock. Som du säger. Det är kul när han visar lite ömhet för oss. Men jag tror inte det är hela sanningen

Dean Hall var lika rak och ärlig innan det fanns något vinstintresse i projektet och de flesta kommer sannolikt att köpa sin kopia av Day Z innan det är färdigt så jag har svårt att tro att det finns en konspiration mot konsumenterna bakom uttalandet.

Jo jag minns att det var något sådant på den tiden också. Men du vet. Jag kan liksom inte smälta det. Känns så naivt att tänka " åh han vill bara vara öppen blabla ". Jag har blivit så rålurad av spelföretag på sistone att jag får en sur känsla i magen när han säger så. Förstår du?

Jag förstår hur du tänker men Day Z är inte en jätteproduktion och Rocket är en moddare som satt och kodade Day Z på sin fritid trots att han redan hade anställning av Bohemia och jobbade med ARMA på heltid.
Det säger mig att han älskar att göra det han gör.
OM det här hade handlat om girighet så hade Bohemia dumpat ARMA 3, ridit på hypen och gjort något riktigt stort och flashigt av Day Z istället. Men det hände inte för att den här utvecklaren har integritet.

Va? Inte jobbade han väl på Bohemia och led Arma när han gjorde DayZ modden? Det var väl inför standalone versionen han blev anställd, eller?

Nej, han var redan anställd när han skrev modden. Rocket är en före detta soldat från Nya Zealand som blev anställd av Bohemia och flyttade till Tjeckien för att jobba med deras militärsimulatorer som designer. Idén till Day Z kom senare.

Medlem

Ni som har inhandlat det, är det enbart genom Steam det går att köpa och/eller spela?

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Ni som har inhandlat det, är det enbart genom Steam det går att köpa och/eller spela?

Man kan bara spela det via Steam finns alltid cd nycklar man kan köpa till det via nätet men aktiveras på Steam.

12
Skriv svar