League of Legends-skaparna är inte giriga

Medlem
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

finns inget i hela spelet som kan räknas till p2w kategorin.

Medlem

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Medlem
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Inaktiv
Skrivet av Keza:

Skitspel.

Förklara...

Medlem

Säger ni att LoL är p2w så har ni 0 aning om vad LoL går ut på

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

So it is said that if you know your enemies and know yourself, you can win a hundred battles without a single loss.
If you only know yourself, but not your opponent, you may win or may lose.
If you know neither yourself nor your enemy, you will always endanger yourself.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

So it is said that if you know your enemies and know yourself, you can win a hundred battles without a single loss.
If you only know yourself, but not your opponent, you may win or may lose.
If you know neither yourself nor your enemy, you will always endanger yourself.

........ Art of War... snälla -_-'

Medlem
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Jag vet och håller med om att det är svårt att balansera nya karaktärer när det finns så många. Men det förändrar inte det faktum att om du kan köpa något som är bättre än annat för riktiga pengar så är det en form av P2W, vare sig det är en väldigt liten skillnad eller stor. HoN hade samma sak fast värre med sin EA (Early Access) som endast kunde köpas med guld som du endast kan få genom att köpa med riktiga pengar.

Det enda mot argumenten som finns är det att de är nya och ingen vet hur man slår dem än.
Men då spelets egna spelare (proffsen dvs) tycker att vissa karaktärer är OP och att valet att köpa dem för riktiga pengar det första du gör i spelet innan du tjänat tillräckligt med IP(?) så är det en form av P2W. Så enkelt är det.

Medlem

Nu ska man ju helst inte jämföra LoL med annan media utan LoL med andra spel. Nu har jag aldrig spelat LoL så jag har ingen aning om hur de tjänar pengar, men jag antar att nöjet per krona är västligt lägre än många andra spel och det är det som de kritiseras för.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Skräpspel som bara kopierar andra kommer alltid förbli skräpspel...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Att skins inte har några mekaniska effekter kan jag hålla med om, men animationer osv kan se annorlunda och och tex lux sista skin är en fördel då hennes stun inte syns lika väl i just själva kastanimationen

Därav många skins inte får användas på Tournament realm för att det ska vara så rättvist som möjligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

För att du ska lära dig ett spel som lol och dota helt och hållet så måste du spela igenom varenda hjälte så du vet hur dom funkar. Vilket du ej kan göra i lol då dom kostar pengar att låsa upp. Sen att spela samma hjälte i 100 matcher som den andra personen sa låter otroligt tråkigt och bara rent utsagt dumt. Spelet är skit jämnförelse med dota. Lol är mer p2w än vad dota2 är. i lol så måste du spela ett visst antal matcher för att du ska kunna vara lika bra som dom personerna som har spelat mycket mer än dig. Spelet är otroligt obalanserad och visar att dom som har nolife kommer alltid vara bättre än dom som ej har tid att spela spelet lika mycket som dom andra och ej vill lägga ut pengar.

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

För att du ska lära dig ett spel som lol och dota helt och hållet så måste du spela igenom varenda hjälte så du vet hur dom funkar. Vilket du ej kan göra i lol då dom kostar pengar att låsa upp. Sen att spela samma hjälte i 100 matcher som den andra personen sa låter otroligt tråkigt och bara rent utsagt dumt. Spelet är skit jämnförelse med dota. Lol är mer p2w än vad dota2 är. i lol så måste du spela ett visst antal matcher för att du ska kunna vara lika bra som dom personerna som har spelat mycket mer än dig. Spelet är otroligt obalanserad och visar att dom som har nolife kommer alltid vara bättre än dom som ej har tid att spela spelet lika mycket som dom andra och ej vill lägga ut pengar.

Kanske vore bra att samla ihop lite information om spelet innan du skriver en sådan idiotisk kommentar.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Jag vet och håller med om att det är svårt att balansera nya karaktärer när det finns så många. Men det förändrar inte det faktum att om du kan köpa något som är bättre än annat för riktiga pengar så är det en form av P2W, vare sig det är en väldigt liten skillnad eller stor. HoN hade samma sak fast värre med sin EA (Early Access) som endast kunde köpas med guld som du endast kan få genom att köpa med riktiga pengar.

Det enda mot argumenten som finns är det att de är nya och ingen vet hur man slår dem än.
Men då spelets egna spelare (proffsen dvs) tycker att vissa karaktärer är OP och att valet att köpa dem för riktiga pengar det första du gör i spelet innan du tjänat tillräckligt med IP(?) så är det en form av P2W. Så enkelt är det.

P2W syftar på att man "vinner" om man betalar och så är inte fallet. Bara för att chansen finns att man kan vinna med det man köpt för riktiga pengar så behöver det inte klassas som P2W. Det är samma sak som att säga att de kosmetiska saker man kan köpa i dota gör en överlägsen.
I detta fall är det mer ett val att köpa för riktiga pengar ELLER in-game currency. Om bara valet fanns att betala med riktiga pengar för något så klassas det helt och hållet för P2W.
Och ja, det är enkelt, P2W står för en sak, "Pay 2 Win", inte "Pay 2 kind of Win".

Moderator | Testpilot
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Jag vet och håller med om att det är svårt att balansera nya karaktärer när det finns så många. Men det förändrar inte det faktum att om du kan köpa något som är bättre än annat för riktiga pengar så är det en form av P2W, vare sig det är en väldigt liten skillnad eller stor. HoN hade samma sak fast värre med sin EA (Early Access) som endast kunde köpas med guld som du endast kan få genom att köpa med riktiga pengar.

Det enda mot argumenten som finns är det att de är nya och ingen vet hur man slår dem än.
Men då spelets egna spelare (proffsen dvs) tycker att vissa karaktärer är OP och att valet att köpa dem för riktiga pengar det första du gör i spelet innan du tjänat tillräckligt med IP(?) så är det en form av P2W. Så enkelt är det.

P2W syftar på att man "vinner" om man betalar och så är inte fallet. Bara för att chansen finns att man kan vinna med det man köpt för riktiga pengar så behöver det inte klassas som P2W. Det är samma sak som att säga att de kosmetiska saker man kan köpa i dota gör en överlägsen.
I detta fall är det mer ett val att köpa för riktiga pengar ELLER in-game currency. Om bara valet fanns att betala med riktiga pengar för något så klassas det helt och hållet för P2W.
Och ja, det är enkelt, P2W står för en sak, "Pay 2 Win", inte "Pay 2 kind of Win".

Håller med. Det enda du köper för pengar är skins och eventuella boost, men vill personen säga att en IP boost (IP används för att köpa karaktärer och runor) är "pay 2 win"? Sist jag kollade var det när man köpte ren styrka i form av ett item som gjorde att du hade större chans att vinna på väldigt många plan. Så är det INTE i LoL.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

För att du ska lära dig ett spel som lol och dota helt och hållet så måste du spela igenom varenda hjälte så du vet hur dom funkar. Vilket du ej kan göra i lol då dom kostar pengar att låsa upp. Sen att spela samma hjälte i 100 matcher som den andra personen sa låter otroligt tråkigt och bara rent utsagt dumt. Spelet är skit jämnförelse med dota. Lol är mer p2w än vad dota2 är. i lol så måste du spela ett visst antal matcher för att du ska kunna vara lika bra som dom personerna som har spelat mycket mer än dig. Spelet är otroligt obalanserad och visar att dom som har nolife kommer alltid vara bättre än dom som ej har tid att spela spelet lika mycket som dom andra och ej vill lägga ut pengar.

Kanske vore bra att samla ihop lite information om spelet innan du skriver en sådan idiotisk kommentar.

Jag har spelat båda spelet, jag vet hur dom funkar. Sure sist jag spelade lol var det i beta när hon var ute i closed beta. Spelet är MER p2w än vad dota2 är. Dom är mycket mer giriga än dom andra företagen när det kommer till sånthär. LOL är företaget som har haft mest framgång inom arts/moba genre som är mest p2w.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

För att du ska lära dig ett spel som lol och dota helt och hållet så måste du spela igenom varenda hjälte så du vet hur dom funkar. Vilket du ej kan göra i lol då dom kostar pengar att låsa upp. Sen att spela samma hjälte i 100 matcher som den andra personen sa låter otroligt tråkigt och bara rent utsagt dumt. Spelet är skit jämnförelse med dota. Lol är mer p2w än vad dota2 är. i lol så måste du spela ett visst antal matcher för att du ska kunna vara lika bra som dom personerna som har spelat mycket mer än dig. Spelet är otroligt obalanserad och visar att dom som har nolife kommer alltid vara bättre än dom som ej har tid att spela spelet lika mycket som dom andra och ej vill lägga ut pengar.

Kanske vore bra att samla ihop lite information om spelet innan du skriver en sådan idiotisk kommentar.

Jag har spelat båda spelet, jag vet hur dom funkar. Sure sist jag spelade lol var det i beta när hon var ute i closed beta. Spelet är MER p2w än vad dota2 är. Dom är mycket mer giriga än dom andra företagen när det kommer till sånthär. LOL är företaget som har haft mest framgång inom arts/moba genre som är mest p2w.

Förklara hur det är pay 2 win när du inte kan köpa fördel med riktiga pengar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

För att du ska lära dig ett spel som lol och dota helt och hållet så måste du spela igenom varenda hjälte så du vet hur dom funkar. Vilket du ej kan göra i lol då dom kostar pengar att låsa upp. Sen att spela samma hjälte i 100 matcher som den andra personen sa låter otroligt tråkigt och bara rent utsagt dumt. Spelet är skit jämnförelse med dota. Lol är mer p2w än vad dota2 är. i lol så måste du spela ett visst antal matcher för att du ska kunna vara lika bra som dom personerna som har spelat mycket mer än dig. Spelet är otroligt obalanserad och visar att dom som har nolife kommer alltid vara bättre än dom som ej har tid att spela spelet lika mycket som dom andra och ej vill lägga ut pengar.

Kanske vore bra att samla ihop lite information om spelet innan du skriver en sådan idiotisk kommentar.

Jag har spelat båda spelet, jag vet hur dom funkar. Sure sist jag spelade lol var det i beta när hon var ute i closed beta. Spelet är MER p2w än vad dota2 är. Dom är mycket mer giriga än dom andra företagen när det kommer till sånthär. LOL är företaget som har haft mest framgång inom arts/moba genre som är mest p2w.

Om du tycker Riotgames är giriga så tror jag att du har fel uppfattning om vad girig betyder. Och om du säger att dota 2 är pw2 så har du inte den blekaste aning vad begreppet p2w betyder, vilket jag misstänker att du inte har ändå.

Medlem
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Jag vet och håller med om att det är svårt att balansera nya karaktärer när det finns så många. Men det förändrar inte det faktum att om du kan köpa något som är bättre än annat för riktiga pengar så är det en form av P2W, vare sig det är en väldigt liten skillnad eller stor. HoN hade samma sak fast värre med sin EA (Early Access) som endast kunde köpas med guld som du endast kan få genom att köpa med riktiga pengar.

Det enda mot argumenten som finns är det att de är nya och ingen vet hur man slår dem än.
Men då spelets egna spelare (proffsen dvs) tycker att vissa karaktärer är OP och att valet att köpa dem för riktiga pengar det första du gör i spelet innan du tjänat tillräckligt med IP(?) så är det en form av P2W. Så enkelt är det.

P2W syftar på att man "vinner" om man betalar och så är inte fallet. Bara för att chansen finns att man kan vinna med det man köpt för riktiga pengar så behöver det inte klassas som P2W. Det är samma sak som att säga att de kosmetiska saker man kan köpa i dota gör en överlägsen.
I detta fall är det mer ett val att köpa för riktiga pengar ELLER in-game currency. Om bara valet fanns att betala med riktiga pengar för något så klassas det helt och hållet för P2W.
Och ja, det är enkelt, P2W står för en sak, "Pay 2 Win", inte "Pay 2 kind of Win".

I så fall finns det inget som är "Pay 2 Win" såvida det du betalar för är något som spelar och klarar ett spel åt dig.
En fördel av i form av karaktär, stats, utrustning ger aldrig en 100% chans till vinst. Det ökar chansen ja, men det är inte garanterat. Sedan att du kan göra det för både in-game valuta eller riktiga pengar minskar det så att säga "P2W" sett utifrån ett långt perspektiv. Men på ett helt nytt konto "kan" det skilja sig ganska mycket.

Det är dock som sagt inte något som spelar någon roll i e-sports delen eller senare i spelet då du hinner att få allt för IP istället.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ClassicQW:

Du vinner inte mer i spelet för att du kan köpa flest champs. Du vinner heller inte mer i spelet för att du har runor tidigare än någon annan. Skills, skills och åter skills.

Du anger skills som ett säkert argument. Men 2 personer med samma skills och samma förutsättningar i börja möts. 1 av dem köper runor och en av de nyare starkare karaktärerna. Nu är förutsättningen inte längre lika då den ene har köpt fördelar och på så vis har en större chans än den som inte köpt något.

Det är inte mycket men det är fortfarande P2W.

Dessutom sa du själv i din första kommentar att de flesta nya karaktärer som släpps är starkare än andra in ett par veckor. Så för 2 personer som startar samtidigt så är inte förutsättningarna de samma även om de har samma skills.
Det blir dock som sagt mindre och mindre skillnad ju mer av spelet du spelar och Riot ger faktiskt ofantligt mycket tillbaka till sitt community och e-sportscenen så jag håller iallafall med om att de inte är giriga på så sätt.

Man kan ej köpa runor med riktiga pengar. Och det som gör de nya karaktärerna starka är att de är nya helt enkelt. Få vet bästa sättet att besegra den nya karaktären just pga att denne är ny och kunskapen finns inte ännu men visst, i vissa fall har det varit så att de nya karaktärerna är starkare rent generellt men som sagt i tidigare kommentarer, det är svårt att balansera en ny karaktär emellan 100+ andra, så det är inte alltid man lyckas med det.

Jag vet och håller med om att det är svårt att balansera nya karaktärer när det finns så många. Men det förändrar inte det faktum att om du kan köpa något som är bättre än annat för riktiga pengar så är det en form av P2W, vare sig det är en väldigt liten skillnad eller stor. HoN hade samma sak fast värre med sin EA (Early Access) som endast kunde köpas med guld som du endast kan få genom att köpa med riktiga pengar.

Det enda mot argumenten som finns är det att de är nya och ingen vet hur man slår dem än.
Men då spelets egna spelare (proffsen dvs) tycker att vissa karaktärer är OP och att valet att köpa dem för riktiga pengar det första du gör i spelet innan du tjänat tillräckligt med IP(?) så är det en form av P2W. Så enkelt är det.

P2W syftar på att man "vinner" om man betalar och så är inte fallet. Bara för att chansen finns att man kan vinna med det man köpt för riktiga pengar så behöver det inte klassas som P2W. Det är samma sak som att säga att de kosmetiska saker man kan köpa i dota gör en överlägsen.
I detta fall är det mer ett val att köpa för riktiga pengar ELLER in-game currency. Om bara valet fanns att betala med riktiga pengar för något så klassas det helt och hållet för P2W.
Och ja, det är enkelt, P2W står för en sak, "Pay 2 Win", inte "Pay 2 kind of Win".

I så fall finns det inget som är "Pay 2 Win" såvida det du betalar för är något som spelar och klarar ett spel åt dig.
En fördel av i form av karaktär, stats, utrustning ger aldrig en 100% chans till vinst. Det ökar chansen ja, men det är inte garanterat. Sedan att du kan göra det för både in-game valuta eller riktiga pengar minskar det så att säga "P2W" sett utifrån ett långt perspektiv. Men på ett helt nytt konto "kan" det skilja sig ganska mycket.

Det är dock som sagt inte något som spelar någon roll i e-sports delen eller senare i spelet då du hinner att få allt för IP istället.

Men grejen är att, om man köper champions för riktiga pengar så ökar ändå inte vinstchansen, man blir inte bättre än sin motståndare eller sina medspelare, det blir inte obalanserat och man har inte övertaget pga det. De champions som ingår i den veckliga rotationen räcker gott och väl veckan ut. Se det som en trial-period till ett MMO med månadskostnad om du känner att du måste spendera pengar på spelet för att känna dig överlägsen med ett större utbud champions.

XP-Boosts gör heller ingen skillnad när man väl är i ett spel, och IP-Boosts gör så liten skillnad att det inte ens är värt att hänga upp sig på och klassa det som P2W.

Och jag menade inte ordagrant "vinna", därav cituationstecknen.
Men eftersom att det inte finns någon exakt beskrivning på begreppet Pay 2 Win så antar jag att folk har olika uppfattningar/förståelser av vad som klassas som P2W.

123
Skriv svar