Fallout kommer tillbaka till Steam

Robot
Medlem
Fallout kommer tillbaka till Steam

Som tur är så kan vi som hade alla fallout spelen sen tidigare på steam fortfarande spela/Ladda ner dom i väntan tills de kommer tillbaka till store.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Fixade dessa gratis på Gog.com för ett tag sedan, men det är väl trevligt att det hamnar där med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

hoppas på linux-stöd då också...

Inaktiv
Skrivet av korp:

hoppas på linux-stöd då också...

1 och 2 fungerar ypperligt på OSX, så det känns väl inte helt orimligt att Linux också kan köra det snart.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av korp:

hoppas på linux-stöd då också...

1 och 2 fungerar ypperligt på OSX, så det känns väl inte helt orimligt att Linux också kan köra det snart.

inbyggt stöd så man slipper massa skit motsvarande wine å så?

ELF
Medlem
Skrivet av Ankh:

Som tur är så kan vi som hade alla fallout spelen sen tidigare på steam fortfarande spela/Ladda ner dom i väntan tills de kommer tillbaka till store.

Samma på gog.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Är de värda att spela? Vad är speltiden på?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Är de värda att spela? Vad är speltiden på?

kort svar: ja.
speltiden minns jag inte, var så galet längesen jag spelade 1 & 2

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Är de värda att spela? Vad är speltiden på?

Några hundra timmar kanske?

Medlem

Alla tre funkar väl ypperligt på Linux via Wine.
Fallout1 kom ju med både dos och windows binärer så DosBox borde också vara ett alternativ. Någonting för surfplattan kanske?

är det bara jag som känner att Bethesda Softworks stal mördade och lurade till sig fallout från interplay och på kuppen dödade interplay?
kan inte någonskirva lite vad dom tycker och hur det igentligen ligger till i historien om hur fallout hammnade hos sowtworks.
jag trodde jag fattade det hela men verkar så udda


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

är det bara jag som känner att Bethesda Softworks stal mördade och lurade till sig fallout från interplay och på kuppen dödade interplay?
kan inte någonskirva lite vad dom tycker och hur det igentligen ligger till i historien om hur fallout hammnade hos sowtworks.
jag trodde jag fattade det hela men verkar så udda

Skulle tro att det var Interplay som begick självmord snarare. Bethesda passade på att sno till sig Fallout när dom fick chansen, annars hade Fallout varit hos nån annan spelutvecklare nu.

Skrivet av Loxus:
Skrivet av Jakobinklubben:

Är de värda att spela? Vad är speltiden på?

Några hundra timmar kanske?

Hundra bara bha tusentals timmar kan man spendera !

Medlem
Skrivet av markus.bjorklin:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Jakobinklubben:

Är de värda att spela? Vad är speltiden på?

Några hundra timmar kanske?

Hundra bara bha tusentals timmar kan man spendera !

Hehe, jadå. Speciellt om man installerar Fallout 2 Restoration Project

Medlem

fallout 2 har ja 45 timmars speltid en så lännge och jag har nog klarat det om nån halvtimme till _

Medlem

saknar värkligen det gamla stuket på spel serien så det nästan gör ont

Avstängd

märkligt, var ju inte länge sedan jag laddade ner fallout 2 och tactics på gog. För någon vecka sedan.

Inaktiv
Skrivet av korp:
Skrivet av Segas:
Skrivet av korp:

hoppas på linux-stöd då också...

1 och 2 fungerar ypperligt på OSX, så det känns väl inte helt orimligt att Linux också kan köra det snart.

inbyggt stöd så man slipper massa skit motsvarande wine å så?

Det fanns gratis på GOG och jag drog ner det därifrån och det bara...fungerade.

Medlem

Dom kan ju ta o fixa till F3 oxå så att de blir stabilare på Win7

Medlem

Tur man hann registrera dem hos GOG innan de togs bort då. DRM-fritt FTW!

Medlem

Fallout 1-2 tillhör helt klart de bästa rpg/spel som någosin gjorts till PC imho.

Ang Bethesda vs Interplay så tycker jag nog att Bethesda fulade sig en hel del men samtidigt är jag ganska övertygad om att Interplay inte hade kunnat göra något vettigt med licenserna om de fått behålla dem. Jag hade dock hellre sätt att de gått till Obsidian men men.

Skrivet av Komured:

Fallout 1-2 tillhör helt klart de bästa rpg/spel som någosin gjorts till PC imho.

Ang Bethesda vs Interplay så tycker jag nog att Bethesda fulade sig en hel del men samtidigt är jag ganska övertygad om att Interplay inte hade kunnat göra något vettigt med licenserna om de fått behålla dem. Jag hade dock hellre sätt att de gått till Obsidian men men.

mm obsidian dräggel..men dom jobbar på sin kickstarter nu ! its gona be grajt


signatur

New life, New hope

Medlem

Baaah.. Hade hoppats på att de plockades bort för att göra plats för HD remakes med vettigt interface, kanske (även) mobila versioner. Ber om ursäkt om jag hädar. Men jag vill verkligen uppleva de första Fallout-spelen och tycker de verkar ypperliga att spela i mobilen.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Baaah.. Hade hoppats på att de plockades bort för att göra plats för HD remakes med vettigt interface, kanske (även) mobila versioner. Ber om ursäkt om jag hädar. Men jag vill verkligen uppleva de första Fallout-spelen och tycker de verkar ypperliga att spela i mobilen.

Tror dessvärre att de skulle bli aningen för stora för att ladda ner och spara på en mobil. Visst det går ju men det är ju inte spel på 10mb vi talar om

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Xstioph:

Baaah.. Hade hoppats på att de plockades bort för att göra plats för HD remakes med vettigt interface, kanske (även) mobila versioner. Ber om ursäkt om jag hädar. Men jag vill verkligen uppleva de första Fallout-spelen och tycker de verkar ypperliga att spela i mobilen.

Tror dessvärre att de skulle bli aningen för stora för att ladda ner och spara på en mobil. Visst det går ju men det är ju inte spel på 10mb vi talar om

Men det finns ju mobilspel som ligger på 1-2 gb nu och vad är storleken på de gamla fallout ? Man kan ju liksom spela Starwars Knights of the old republic och Gta San andreas på mobilen.

Avstängd
Skrivet av Komured:
Skrivet av Xstioph:

Baaah.. Hade hoppats på att de plockades bort för att göra plats för HD remakes med vettigt interface, kanske (även) mobila versioner. Ber om ursäkt om jag hädar. Men jag vill verkligen uppleva de första Fallout-spelen och tycker de verkar ypperliga att spela i mobilen.

Tror dessvärre att de skulle bli aningen för stora för att ladda ner och spara på en mobil. Visst det går ju men det är ju inte spel på 10mb vi talar om

Ehm, vart skulle problemet sitta? Nu för tiden kan du fylla på mobilerna med flera gig extra om du vill, och för det andra så finns ju redan gta 3 och gta san andreas till mobilerna. Vad jag vet är gta 3 någon gig till mobilerna då jag själv äger det.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Baaah.. Hade hoppats på att de plockades bort för att göra plats för HD remakes med vettigt interface, kanske (även) mobila versioner. Ber om ursäkt om jag hädar. Men jag vill verkligen uppleva de första Fallout-spelen och tycker de verkar ypperliga att spela i mobilen.

Fallout 1 går tydligen att spela på mobilen.

Fan, nu vart man ju klart sugen att lägga in detta på mobilen.
Klart bättre tidsfördriv än arga fåglar eller ordkrig.

Medlem
Skrivet av dMike:
Skrivet av Xstioph:

Baaah.. Hade hoppats på att de plockades bort för att göra plats för HD remakes med vettigt interface, kanske (även) mobila versioner. Ber om ursäkt om jag hädar. Men jag vill verkligen uppleva de första Fallout-spelen och tycker de verkar ypperliga att spela i mobilen.

Fallout 1 går tydligen att spela på mobilen.

https://www.youtube.com/embed/C7MWMInQeCE

Fan, nu vart man ju klart sugen att lägga in detta på mobilen.
Klart bättre tidsfördriv än arga fåglar eller ordkrig.

Heh.. Ja jag har övervägt att prova det där. Men verkar lite instabilt med krasher ibland och interfacet, som är mitt huvudsakliga problem, är ju ändå detsamma. Grafiskt sett tycker jag Fallout-spelen duger, så just "HD" är inte något jag behöver. Men riktigt stöd för widescreen (finns mods för höga upplösningar, ja) och mer anpassat för användande av touchskärm känns som det är att föredra. Men nån gång måste de spelas oavsett vad som händer! Älskar ju Fallout 3 och New Vegas, mycket nyfiken på rötterna (som så många anser vara mycket bättre).

Medlem

Så därför var det gratis på GoG.

Well played GoG. Well played.

12
Skriv svar