Läsarnas GOTY – så röstade ni!

Robot
Läsarnas GOTY – så röstade ni!

Rockstars Los Santos, Irrationals himladystopi och Naughty Dogs apokalyps gjorde upp i en hård kamp om att bli läsarnas GOTY. Mellan de två främsta skilde till slut bara tio röster.

#bioshock-infinite, #the-last-of-us-remastered, #grand-theft-auto-v, #naughty-dog, #rockstar-games, #tomb-raider, #battlefield-4, #assassins-creed-iv-black-flag, #brothers-a-tale-of-two-sons, #dota-2, #path-of-exile, #xcom-enemy-within


Medlem
Läsarnas GOTY – så röstade ni!

162,2%... Är det inflation?

Medlem
Skrivet av klillas:

162,2%... Är det inflation?

Kan ju vara så att man fick rösta på fler än ett spel.

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av klillas:

162,2%... Är det inflation?

Kan ju vara så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det var så att man fick rösta på fler än ett spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av erson:
Skrivet av klillas:

162,2%... Är det inflation?

Kan ju vara så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det var så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det spelar ingen roll. Max antal röster är fortfarande 100%.

Medlem

Detta är dock en "rolig" omröstning. Då ni journalister troligtvis spelar x-antal fler spel än vi vanliga dödliga, så har ni också mer kunskap och kan ta bättre beslut om vilka spel som faktiskt varit bäst.

Att storsäljare kommer överst är ju ingen överraskning, troligtvis har FLER spelat dessa spel och därav också rösta på dessa. Säg t.ex. mig, dom enda nya spelen jag har köpt 2013 är GTA 5 och BF4. Skulle jag rösta, skulle det bli på just dessa 2 spel, fast att dom kanske inte är bra jämfört med andra, men vad har jag att gå efter? Och hur många har samma erfarenheter som mig? Vanliga dödliga som spelat runt 20+ spel under 2013 har ju självklart något att säga till om, men jag tror inte dom är många, jämfört med folk som endast spelat 3-4 nya spel.

Jag ska dock ta o köpa Tomb Raider, då alla verka tycka det är ett bra spel, varit lite sugen på ett nytt äventyrsspel.

PS. Jag skulle aldrig rösta på BF4, because it SUCKED.

Medlem

Om jag inte räknat fel så är sex av spelen från redaktionens top 10 med på vår framröstade lista.

Jag saknar Rayman Legends som jag tyckte var en riktig pärla (den fanns på redaktionens lista).

Medlem
Skrivet av Brekan:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av erson:
Skrivet av klillas:

162,2%... Är det inflation?

Kan ju vara så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det var så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det spelar ingen roll. Max antal röster är fortfarande 100%.

Dom visar nog hur många procent av alla röstare som hade spelet bland våra val. Och då kan det överstiga 100% eftersom vi kunde rösta på flera spel.

Medlem
Skrivet av Brekan:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av erson:
Skrivet av klillas:

162,2%... Är det inflation?

Kan ju vara så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det var så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det spelar ingen roll. Max antal röster är fortfarande 100%.

Jag bara bekräftar att man kunde klicka i massa saker i den där omröstningen. Kollar man i den, så blir det en massa mer än 100% - fast ett alternativ kan ju inte få mer än 100% så klart.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131231/arets-spel-2013-la...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ointressanta spel.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ointressanta spel.

Vilka röstade du på?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Detta är dock en "rolig" omröstning. Då ni journalister troligtvis spelar x-antal fler spel än vi vanliga dödliga, så har ni också mer kunskap och kan ta bättre beslut om vilka spel som faktiskt varit bäst.

Att storsäljare kommer överst är ju ingen överraskning, troligtvis har FLER spelat dessa spel och därav också rösta på dessa. Säg t.ex. mig, dom enda nya spelen jag har köpt 2013 är GTA 5 och BF4. Skulle jag rösta, skulle det bli på just dessa 2 spel, fast att dom kanske inte är bra jämfört med andra, men vad har jag att gå efter? Och hur många har samma erfarenheter som mig? Vanliga dödliga som spelat runt 20+ spel under 2013 har ju självklart något att säga till om, men jag tror inte dom är många, jämfört med folk som endast spelat 3-4 nya spel.

Jag ska dock ta o köpa Tomb Raider, då alla verka tycka det är ett bra spel, varit lite sugen på ett nytt äventyrsspel.

PS. Jag skulle aldrig rösta på BF4, because it SUCKED.

Word! Tex jag som bara köpt ett spel i år avstod från att rösta helt. Samtidigt som jag bara köper spel som jag har på känn att jag kommer gilla... så kan jag ju aldrig veta vilket spel som var bäst.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Vad hände med starcraft ?

Medlem

Popularitetstävling, mest marknadsföring vinner...

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Popularitetstävling, mest marknadsföring vinner...

Inte helt sant för då hade CoD vunnit solklart.

Däremot är det knappast en undersökning av det vetenskapliga slaget så självklart har det med popularitet att göra till stor del.

Medlem

Å var tog Call of Duty: Ghosts vägen? Muahahahaha

Medlem

Tycker inte att Bioshock Infinite passar i listan. Det var bra story men gameplay-en var så otroligt tråkig. När jag spelade så känndes det som att enda anledningen till att jag fortsatte var för storyn. Ett spel måste vara roligt att spela, inte bara en bra berättelse i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ointressanta spel.

Jag får nog nästan ta och hålla med. Jag har inte spelat GTA V, men i övrigt är listan väldigt tråkig.
Det kan förstås bero på att 2013 inte varit något vidare spelår för mig.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Vad hände med starcraft ?

Fanns med i listan men det var galet ointressant för många av oss som köpte det och det blev liggandes på battlenet oinstallerat

Medlem

Intressant att BF4 fick så högt trots alla buggar och alla "det är BF3.5"-kommentarer osv.

Skrivet av Brekan:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av erson:
Skrivet av klillas:

162,2%... Är det inflation?

Kan ju vara så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det var så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det spelar ingen roll. Max antal röster är fortfarande 100%.

Procentsatsen visar ju antalet röster av alla som röstade per enskilt spel räknat, så om alla röstade på ett och samma spel skulle det få 100 %. Rent teoretiskt så skulle fem spel kunna få 100 % om det var fem spel man kunde rösta på och alla röstade på samma spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tomb Raider var GOTY 2013.

Medlem

Snacka om konspirationsteorier

Att folk kan bli så buttra över att just deras spel inte var högst upp är alltid lika roligt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Battlefield 4? Seriöst?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag ska dock ta o köpa Tomb Raider, då alla verka tycka det är ett bra spel, varit lite sugen på ett nytt äventyrsspel.

Det är ett bra spel. Inte lika bra som Uncharted serien men det är det bästa man kan få tag på PC om man inte har tillgång till PS3.
Det är inte lika öppet som AC men helt klart roligare och tycker det är bättre story.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Snacka om konspirationsteorier

Att folk kan bli så buttra över att just deras spel inte var högst upp är alltid lika roligt

vad har jag missat? Ser inte en enda konspirationsteori i kommentatorfältet.

Som många skriver så röstar man ju på det man spelat, vilket gör att man ser att det inte är så många som kört the last of us ;p

Inte förvånad, bra spel på listan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Brekan:
Skrivet av Hipshot:

Det var så att man fick rösta på fler än ett spel.

Det spelar ingen roll. Max antal röster är fortfarande 100%.

Öh, jo, det spelar en jävla roll. Max antal röster per spel är 100%. Eftersom man fick välja upp till fem spel har samma röster röstat på flera spel, vilket gör den ökade procentsatsen möjlig. 20% av rösterna kan läggas på The Last of Us, samtidigt som samma 20% röstar på GTA V, Dota 2 och Brothers in Arms. Där har du potentiellt 80% på bara 20% av rösterna. Räkna på det själv så får du se.

Medlem

Kul med Xcom på listan!

Medlem

The Last of Us är helt underbart! Bioshock Infinite haffade jag till PS3 nu på spelbutikens mellandagsrea så det ska bli kul att prova


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Fattar inte hypen om Bioshock Infinite, har spelat igenom alla Bioshock men senaste orkade jag inte slutföra. Det brast när den där tjejen (som för övrigt är väldigt irriterande) skulle sjunga efter att jag råkat interagera med en gitarr...

Spelet är väldigt inramat och ger noll frihet. Känns som att det fått bra betyg endast för den där tjejen...


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

12
Skriv svar